Scooter pijp

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Scooter pijp

Bericht door Gast »

Gaat een omgelaste NRX goed lopen op een
puchblok met contactpuntjes :(
setup word
65cc metrakit
17,5 do

heb namlijk dat een ontsteking met contact puntjes en een scooter pijp niet goed samen gaan

alvast bedankt

wouter
Gast

Bericht door Gast »

de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.

greetzz Roy
Gast

Bericht door Gast »

tebriz schreef:de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.

greetzz Roy
het is niet een hele hoogtoerige pijp dus
Gast

Bericht door Gast »

Ja oke maar het is zowiezo een scooteruitlaat deze zijn over het algemeen hoogtoeriger dan puch uitlaat maar denk dat het wel goed loopt.
Gast

Bericht door Gast »

waar moet ik btw opletten met het omlassen van de uitlaat?
stefano

Bericht door stefano »

-Geen haakse knikken in je uitlaat
-Uitlaat zo min mogelijk tegen je frame of blok,het kan kapot trillen
-Je demper niet in de weg van je benen en voeten
-uitlaatgassen niet in richting je achterband,inverband met olie wat op je band kan komen

Stefan
red devil

Bericht door red devil »

:wink: die laatste tip van je is wel erg handig haha :D

:wink: je zou maar eens op je bek gaan val je lelijk :!:
Gast

Bericht door Gast »

tebriz schreef:de uitlaat heeft niet echt veel met je contactpunten te maken. Als je een hoger toerental krijgt door een andere uitlaat kan het zijn dat ze gaan zweven.
Of deze uitlaat goed loopt op deze setup durf ik niet te zeggen maar het zal niet slecht lopen denk ik.

greetzz Roy
en wat als ze gaan zweven??

moet je ze dan weer opnieuw afstellen?
Gast

Bericht door Gast »

Killerbeast had een omgelaste NRX op zijn puch minibike. Dat liep er best goed op.

Stefano heeft de meeste tips al gegeven.
Gast

Bericht door Gast »

@ Mastahhh
Als ze gaan zweven vonkt hij niet meer of niet op het goede tijdstip. Dit komt omdat bij te hoge toeren de contactpunten niet snel genoeg sluiten (dus ze blijven een stukje open staan "zweven" dus) dus er veranderd niks aan de afstelling. Hier kan je niet veel aandoen dan een contactpuntloze ontsteking kopen zoals Electronische ontsteking. Voor de wat goedkopere oplossing heb je sparcon contactpuntvervanger deze heb ik ook maar electronisch is toch beter.
heb verder geen klachten over sparcon heeft tot nu toe altijd goed mee gelopen.

Greetzzz Roy
Gast

Bericht door Gast »

ben nooit echt blij geweest over contactppunten, en vooral van dat zweven, maja als het echt niet wil werken dan idd electronisch of die sparco dingen die jij hebt.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

mastahhh schreef:ben nooit echt blij geweest over contactppunten, en vooral van dat zweven, maja als het echt niet wil werken dan idd electronisch of die sparco dingen die jij hebt.
Het zweven gebeurd echter pas wel, als je erg hoge toerentallen haalt

Ik rijdt met een 65 polini, 16mm dell en een Metrakit scooteruitlaat... maar heb geen last van zwevende punten...

toch haalt mijn motor aardig hoge toerentallen, ondanks het contactpuntensysteem.. ( wordt binnenkort wel HPI )
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Mijne heeft er wel last van.. getunede eurokit, membraan op carter en 18mm dellortho :?
Maar ik heb net mn elektrische (bosmaaier) ontsteking binnen.
moet hem nog ff conisch uitdraaiien en n grondplaat maken. :)
Gast

Bericht door Gast »

mag ik vragen wat een bosmaaier precies is?
stefano

Bericht door stefano »

een soort grastrimmer,maar danin het groot met een 2takt motortje,die de gemeente bij jullie in de buurt vast ook wel gebruikt.

Je kunt er ook een blad met messen op zetten,om struikgewassen mee te hakken

Stefan
Plaats reactie