frame maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
stonnyt

frame maken

Bericht door stonnyt »

ik ben nieuw hier
maar ik wil al een tijdje een minibike
maar ik heb niet zo gek veel geld
dus dacht ik: ik maak zo veel mogelijk zelf en ik heb al een aantal puch onderdelen
want ik heb ook een puch
maar nu mijn probleem:
ik kan wel aardig lassen en zo maar ik lees overal dar het materiaal dikte 1,5 mm moet zijn
maar wij hebben hiet alleen een lasaperaat met beklede electrode
ik denk dus ook al zet ik dat apperaat op de laagste stand dat ik nog door
het materiaal brand
ik wil trouwens een polini 911 frame gaan maken
dus maar mee lassen jullie jullie frames enzo

ps ik wil mij puch ZONDER blok ook wel ruilen voor een minibike zonder blok kapjes hooeft ook niet
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ik heb mijn frame gelast met CO2

de maten van mijn framebuis zijn 30 x 15 x 2
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

Is ook prima te lassen met mig stand 2 ,heb een frame voor mijn dochterje gemaakt 40*20*1,5 polini 911 (alleen even een V-slijpen voor het lassen op de lasnaad dan vloeit hij tijdens het lassen mooi dicht)
mvgr:Bert

ik kon helaas geen foto plaatsen

[/img]
stonnyt

Bericht door stonnyt »

en als ik nou bijvoorbeeld 40x20x4,5 ik zeg maar ff wat lukt 't dan wel met ons las apperaat
en word hij dan niet tezwaar
derbi master

Bericht door derbi master »

ik zou gewoon 40*15/20*2 nemmen, das goed te lassen met electronen, aleen dan de goeie electrone+spanning gebruiken.
daarmee moet het lukken, maakte ik me 1e bike ook van.
Gast

Bericht door Gast »

Hij zal wat zwaarder worden maar gewoon doen(ik heb ook de nodige
tegenslagen gehad met het eerste frame)
mvgr:Bert
stonnyt

Bericht door stonnyt »

okeey maar m'n pa zit in de metaal bouw meschien kan hij dat dunne wel lasse met ons apperaat maar zelf heb ik daar niet veel vertouwe in :P
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ik zou geen 4.5mm nemen, das veel te zwaar...neem 1,5/2mmik denk dat met een gewoon apparaatje en een beetje ervaring het ook lukt...ik heb zelf co2, en das natuurlijk nog mooier, maar als je zon klein elektrode ding hebt moet het ook lukken.gewoon niet te veel spanning en de goede eleketrodes.
Gast

Bericht door Gast »

Ik ga dus ook beginnen met bouwen als ik mijn materiaal binnen heb.

Ik heb eerst even gekeken of je met een simpel lasapparaat (elektrode) wel plaat van 2mm dikte kunt lassen (de buis die ik ga gebruiken heeft ook een wanddikte van 2mm).
Nou dat valt best mee, je zet hem gewoon op een laag amperage en je pakt een dunne elektrode (1.5mm) dan kan het makelijk. :)

Ik heb stukken gelast van 20cm lengte zonder erdoorheen te branden. :wink:
stonnyt

Bericht door stonnyt »

okeey bedankt maar ik las nu ongeveer +/- een jaar op school he met electrode, migmag en autogeen als ik nu eens vraag een mijn metaal leraar of ik daar 't frame mag lassen welk las soort rade jullie daar van aan
Gast

Bericht door Gast »

Als je daar de beschikkinh hebt tot MigMag doe dat dan maar. :wink:
stonnyt

Bericht door stonnyt »

okey bedank maar ik heb iemand gevonde die zijn minibike frame wilt ruile tege mijn puch frame :D maar als daar geen kappen van polini of ander van hz-bromshop op passen kan ik dan beter ut frame aanpasse op de kappen want ik wil graag wel kappen
Plaats reactie