Mini Crosser maken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Mini Crosser maken

Bericht door Gast »

hallow,
ik zou graag een mini crosser willen maken............maaaaaar
heeft iemand nog tips voor mij of enige ervaringen hiermee?
laat wat horen!!!!

gr Pascal
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Mini Crosser maken

Bericht door Carlos Keutel »

Laskap46 schreef:hallow,
ik zou graag een mini crosser willen maken............maaaaaar
heeft iemand nog tips voor mij of enige ervaringen hiermee?
laat wat horen!!!!

gr Pascal
Uuhm pw50 aanschaffen :P ? Nee ff serieus, het word een behoorlijke klus, ligt eraan of je er me wil gaan springen en zo, ik denk dat je wel beter de banden van een pw50je kunt afhalen
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

Leuk man om aan zo,n project te beginnen!!
Ik raad het je absoluut niet af leuk om ook mini crossertjes te zien hier op het forum.Ik zou voor de basis het frame van een pw 50cc naar maken.En het kap werk enz gewoon van een pwtje kopen en als blok een mbx 80cc :lol: nee een puch blokkie ofzo denk dat dat dan wel een leuk kitje word.
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Neluhz

Bericht door Neluhz »

een puch blok??
nee...op een crosser moet gewoon een schakel blok... van een honda ofzo...
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Neluhz schreef:een puch blok??
nee...op een crosser moet gewoon een schakel blok... van een honda ofzo...
Hahaha wat maakt dat nouw uit, schakel of niet, boeit niks, alleen moet je wat meer kracht zetten om weg te komen, Ik raad toch een peugot 103 blok eronder te hangen (of was het 106???) die hebben een vario en er is veel voor te krijgen
Jah zo is het.
red devil

Bericht door red devil »

koop dan van een 50 cc automaat crossmotor blokje heje zkr genoeg power om weg te komen :!:
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Carlos Keutel schreef:
Neluhz schreef:een puch blok??
nee...op een crosser moet gewoon een schakel blok... van een honda ofzo...
Hahaha wat maakt dat nouw uit, schakel of niet, boeit niks, alleen moet je wat meer kracht zetten om weg te komen, Ik raad toch een peugot 103 blok eronder te hangen (of was het 106???) die hebben een vario en er is veel voor te krijgen
:lol: :lol: 106 blok onder je minibike...geen vario..maar ownt wel Keihard :lol: :lol:
op een crosser moet gewoon een schakel...
omdat het gewoon ownt! 8)

koop dan van een 50 cc automaat crossmotor blokje heje zkr genoeg power om weg te komen
moet je wel een motor hebben he..geen mofa....
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Neluhz schreef:
Carlos Keutel schreef:
Neluhz schreef:een puch blok??
nee...op een crosser moet gewoon een schakel blok... van een honda ofzo...
Hahaha wat maakt dat nouw uit, schakel of niet, boeit niks, alleen moet je wat meer kracht zetten om weg te komen, Ik raad toch een peugot 103 blok eronder te hangen (of was het 106???) die hebben een vario en er is veel voor te krijgen
:lol: :lol: 106 blok onder je minibike...geen vario..maar ownt wel Keihard :lol: :lol:
op een crosser moet gewoon een schakel...
omdat het gewoon ownt! 8)

koop dan van een 50 cc automaat crossmotor blokje heje zkr genoeg power om weg te komen
moet je wel een motor hebben he..geen mofa....
Huh? W8 hoezo geen vario? Ik bedoel zo'n brommer blok he, als je daar een 70 cc op legt is het een motor, valt onder de wet van lichte motoren boven 45 cc. Maar zo'n schakel zal minder werken als een vario, alleen een vario slijt dan weer wat harder (als hij niet goed loopt) En niets zomaar aannemen omdat het ownt
Jah zo is het.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

peugot 103 is een brommer...peugot 106 is wat anders...

106:Afbeelding
en een 103:
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb zelf een crosser en rij bij de jeugd 125 maar als je zoiets maakt moet je er geen puch blok onder zetten als je beetje vaart wil maken ken je beter een blok van een ktm of kawa halen waar die kleintjes altijd op rijden of gewoon 85 yamaha dan blaas je helemaal!!
Neluhz

Bericht door Neluhz »

of een 125 ofzo...gaat oook nog wel passen..
maar het enige nadeel aan een minicrosser is dat je kleine wielen hebt..en dus in echt ruw terrein niet goed zal gaan...
voor op een crossbaan ofzo zal het wel gaan...
Gast

oke oke oke

Bericht door Gast »

oke! ik zie genoeg reacties...nu zal ik ff zegguh ik wil er echt een "funbike van maken" dus hij hoeft niet 100 te lopen..als die maar ff hard trekt...en dat ik ermee kan springen natuurlijk..... :P maar het is niet bedoelt om er echt mee te crossen want daar gebruik ik me 125 wel voor 8) alleen ff over die pw's gesproken...ik zou niet weten waar ik zo een frame of wat dan ook vandaan haal..meestal zijn die dingen stervus duur...en owja... ik heb nog een mtx frame(oud model) zou ik daar denk het 1 en ander van in kunnen korten zodat ik al een basis heb?-----en wie weer voor de rest nou echt welk blok klein en sterk is? puch vind ik persoonlijk prut .... heb wel en zundapp blok - 4 bak , maar die is denk te groot? gooi maar weer reacties neer :o :lol:

(ps: Peters, bij welke jeugd rijd je dan?)
Neluhz

Bericht door Neluhz »

een crosser kun je nooit zo klein als een echte mini maken..
ik denk dat zon dapp blok wel lukt onder een minibike..
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

leuk om zoiets te maken.. maar goed weten waar je mee bezg bent..

Als je er een puchblokje onder legt kun je bouwen zoals je wilt.. en hoeft echt niet alles te kloppen

Ga je het meer proff aanpakken (ktm50cc blokje, 65cc blokje schakel ) dan moet je goed nadenken hoe je alles wilt maken... die blokjes leveren namelijk vrij veel PKs...

BV: goede voorvork, wielen en remmen.. geschikt stuur en de juiste vering.

Keep up the good work
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ben ik ook al mee bezig geweest!

Maar pw 50 heeft een cardan as!
Pw 80 niet.

De nieuwe pw 50's hebben grotere wielen...
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Plaats reactie