hpi 2004 vonkt niet...aansluitingfout?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

hpi 2004 vonkt niet...aansluitingfout?

Bericht door rossi-nr.1 »

zo...ik was vandaag dus van plan om me minibike te starten..althans..proberen..

dit lukte niet...en ik had er nog geen tank op etc..maar hij vonkt niet..

ik heb een hpi2004...op me pia blok...

ik heb hem zoals op onderstaande foto's als volgt aangesloten..
hpi op rechtsdraaiend afgesteld...4mm voorontsteking(gelezen in hpi topic)
..affijn...
vanaf me hpi loopt er een kabel die alleen op de cdi kast past...logisch...en die zit er op...
me cdi kast...zit aan het frame...(ook geprobeerd er los vanaf te houden)
dan loopt er 1 draad uit.....die op de bobine moet...een oranje draad..die zit goed...
de bobine zit aan het frame..maakt massa..
vanaf de bobine..de bougiekabel...waar een iridium bougie inzit...(moet je die nog afstellen??qua hoogte?)

vervolgens zit me killswitch als volgt..
de witte...in de aansluiting van een draadje aan de cdi....zwart op het frame..
tevens omgedraait...

totaalbeeld van afstand..over aansluiting...
http://img279.echo.cx/my.php?image=dsc009477gp.jpg


bobine vast aan het frame...maakt massa..
http://img224.echo.cx/my.php?image=dsc009494rx.jpg

cdi kast..vast aan frame
http://img237.echo.cx/my.php?image=dsc009506pv.jpg

bougie....denso of ngk..weet niet..iig iridium...
http://img237.echo.cx/my.php?image=dsc009512qd.jpg

witte draad van killswitch aan het frame+loze kabel voor stage6teller..
http://img224.echo.cx/my.php?image=dsc009481rc.jpg

dus..ik ben einde raad...heb veel geprobeerd..
heb ik iets doms over het hoofd gezien??

enneh...wat moet massa maken en wat niet..zoals cdi kast??..
hoe zit het precies met killswitch...
moet er iets met bougie gebeuren??
de startmotor...draait voldoende rond...goeie slagen etc..

hoe kan ik het een en ander nameten?? met multimeter...

alvast bedankt..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Alles lijkt helemaal goed te zitten !..

CDI hoeft niet aan frame, Bobine wel !..

Anders je ontstekings vonk op een heel ander moment zetten ?..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

sloop je kill swtich d'r eens af!

Hij maakt wss massa, omdat je een verbreek schakelaar heb!
Als je dan zwart op je frame doet en omgekeerd maakt dat niets uit!

denk ik :wink:
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Untiej Mini Racing schreef:Alles lijkt helemaal goed te zitten !..

CDI hoeft niet aan frame, Bobine wel !..

Anders je ontstekings vonk op een heel ander moment zetten ?..
ook al staat hij op het moment dat hij op het odp zou vonken...hij vonkt niet:(..
tijd maakt niet uit...als hij maar opwekt en zijn signaal afgeeft...


vind het vreemd...

maar bedankt ovor het meedenken:)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
tuindorper

Bericht door tuindorper »

ik zou zoiezo die killswitch eraf laten totdat ie het doet
had ik ook met me crosser was ie gewoon kapot en ik steeds maar klote met die ontsteking
je hebt dat ding nu toch niet echt nodig
stefano

Bericht door stefano »

tuindorper schreef:ik zou zoiezo die killswitch eraf laten totdat ie het doet
had ik ook met me crosser was ie gewoon kapot en ik steeds maar klote met die ontsteking
je hebt dat ding nu toch niet echt nodig
Ik had hem erwel tussen gelaten,je kunt hem zo door meten,op de ingaande draad op de schakelaar,en op je frame.

Stel dat het gas blijft hangen,kun je hem niet uitzetten of misschien te laat.

Tis allemaal nieuw he die onderdelen.

Stefan
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

bougiekap eraf trekken...

maar ik ging eerst gewoon kijken of die wou vonken...
dan tankje erop...uitlaat ff monteren...en kijken of die wilt starten...

maar zonder vonk begin je weinig...

killswitch kan er voor het vonkproces nog wel ff af...idd..

ik heb net extra massakabel gefixt..van stator naar bobine..maar nog niets..

ik ga morgen ff me cdikabel bloot leggen..denk dat daar ergens breuk zit ofzo...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
stefano

Bericht door stefano »

Trouwens,het het schiet al mooi op met je frame,dat ziet er puik uit.

Stefan
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

stefano schreef:Trouwens,het het schiet al mooi op met je frame,dat ziet er puik uit.

Stefan
tnx..moet het nog ff afwerken etc....maar wilde ff eerst het motortje horen..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
pauldebruine

Bericht door pauldebruine »

het is bij HPI nooit helemaal duidelijk welk merkpunt op de rotor je moet gebruiken.
er zijn 2 opties, het zit in ieder geval midden in de magneet.
maar als je de verkeerde pakt, vonkt hij als de zuiger onderin staat.
HIJ VONKT DAN DUS WEL.
draai de bougie kap eraf en hou de kabel bij massa.
als hij vonkt rotor omdraaien.
zoniet slechte massa, extra kabel van blok naar frame kan de oplossing zijn.

suc6
derbi master

Bericht door derbi master »

en als je zelf de binnen kant van de bougie kabel vast pakt, voel je dan spanning? zo wel dan moet je eens naar je bougie/dop kijken.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

en als je zelf de binnen kant van de bougie kabel vast pakt, voel je dan spanning?
Ik zou het maar niet proberen met een HPI.. Deze hoge spanning is niet gezond, eerlijk gezegd gevaarlijk..

Voor dit soort doeleinden bestaat er een o.a. b.v. een testbougie
derbi master

Bericht door derbi master »

Koen schreef:
en als je zelf de binnen kant van de bougie kabel vast pakt, voel je dan spanning?
Ik zou het maar niet proberen met een HPI.. Deze hoge spanning is niet gezond, eerlijk gezegd gevaarlijk..

Voor dit soort doeleinden bestaat er een o.a. b.v. een testbougie
nou ik leef nog altijd, doe dit vaker bij org en hpi's ontsekingen als ze niet willen vonken.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

derbi master schreef:
Koen schreef:
en als je zelf de binnen kant van de bougie kabel vast pakt, voel je dan spanning?
Ik zou het maar niet proberen met een HPI.. Deze hoge spanning is niet gezond, eerlijk gezegd gevaarlijk..

Voor dit soort doeleinden bestaat er een o.a. b.v. een testbougie
nou ik leef nog altijd, doe dit vaker bij org en hpi's ontsekingen als ze niet willen vonken.
Als ze niet vonken voel je inderdaad ook niks :wink:

Zo`n (werkende) onsteking kan een smerig hoge stroommassa doorgeven !..

maar een meter doet wonderen.. even rustig voor gaan zitten en alles doormeten (bougiekabel, kap, bedrading) ook kijken voor sluitingen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

vanmiddag maatje gekomen...wilde zijn malossi rotor monteren..alleen had hij geen rotortrekker..

dus maar aan de mijne gekloot...en uiteindelijk een opperkleine vonk..

na de electrodeafstand op de bougie te verkleinen...0,5mm..
en na 2 massakabels..

op het staal zit een soort plasticlaagje..toch maakt dat niet zo'n hele goeie massa denk ik..dus ff halve frame met slijptol bewerken...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Plaats reactie