Beginnen met een zelfbouw

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Beginnen met een zelfbouw

Bericht door Gast »

Ik ben nog niet zo bekend in de minibike wereld maar lijkt me wel leuk om er mee te beginnen. 8)
Heb er op internet wel veel over gelezen en veel info opgedaan. heb alleen nog wat vraagjes aan de kenners. :wink:

Ik heb een polini 911 frame met zitje tank en spatbord. Nu heb ik alleen nog een donor puch. wat kan ik het besten doen?
Moet het altijd een aanduwer zijn of kan er ook een kickstart onder. een een puch vork goed geschikt om om te bouwen en ik heb gehoord dat bandjes kunnen klappen door de warmte van het remmen(bij puch naaf) is hier iets tegen te doen? hoop dat jullie me kunnen helpen.
gr hanz :lol:
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

natuurlijk kun je ook een kick blok onder je mini doen!
enu ik zou gewoon een voorvork kopen dan weet je zeker dat je wat goeds hebt :wink: enu die puch naafjes tja ze kunnen klappen door de warmte ik zou gewoon van die sendai velgen kopen met schijfremmen kost wat meer maar ziet er mooier uit en het is veel veiliger
Gast

Bericht door Gast »

Al vast bedankt voor je info. moet nog even kijken met die wielen want wil hem even goedkoop houden om te kijken of ik het blijf doen. :wink: weet namelijk ook niet of je hier in de buurt kan rijden.
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

die naafjes zijn natuurlijk niet het veiligste,maar om minder kans te maken op een klapband,moet je even een oude fietsband openknippen,en die vastplakken aan de buitenkant van de naaf :wink:
maar als ik jou was zou ik gewoon voor velgjes gaan,kan je langer mee,bandjes leg je er makkelijker omheen,remt 10 X beter(als je een schijfrem dr op hebt zitten tenminste) en het ziet er ook veel mooier uit(wat steurtje al zij) :wink: 8)
suc6 met de bouw van je bike

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Plaats reactie