PEUGOT 104 BLOK

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Bulle']['

PEUGOT 104 BLOK

Bericht door Bulle'][' »

hej ik heb een vraag aan jullie ik heb hier nog een peugot 104 blok liggen maar die heeft eerst snaaraandrijving naar een grote poulie en dan gaat hij over in ketting maar kan ik ook een tandwiel zo op het blok maken?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan kan ik bijna aan mn nieuwe project beginnen

groeten joel
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PEUGOT 104 BLOK

Bericht door üntiej#21 »

Bulle'][' schreef:hej ik heb een vraag aan jullie ik heb hier nog een peugot 104 blok liggen maar die heeft eerst snaaraandrijving naar een grote poulie en dan gaat hij over in ketting maar kan ik ook een tandwiel zo op het blok maken?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dan kan ik bijna aan mn nieuwe project beginnen

groeten joel
Hey..

Leuk dat je zo`n soort project gaat beginnen.. ik ben er ook mee bezig..alleen dan een Piaggio Scooterblok... maar het principe is hetzelfde

Van Vario naar Ketting overbrenging..

Je hebt hiervoor een droog-fabriekskoppelingetje nodig.. Deze zul je pas moeten maken op je krukas..waardoor er een ketting overbrenging ontstaat

Kijk even bij: Bikes van leden - Zelfbouw en dan naar de Piaggioa Waterkoeler van *HANK*

Hier staat HEEL veel over het bouwen van zo`n gelijksoortig project (hank gebruikt ook een Piaggioa scooterblok) maar het idee is hetzelfde..

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Bulle']['

Bericht door Bulle'][' »

ok heel erg bedankt ik zal het op het forum zetten zodra ik begonnen ben maar ik moet eerst nog even de kappen kopen ik zal dan ook een foto van mijn donor maken (een gaar oud 104tje gekocht op het HMT(historische motoren en tractoren) voor maar 25 euro!!!!!!!!!! blok is compleet behalve de bougie en dop
Bulle']['

Bericht door Bulle'][' »

weet je ook waar ik die koppelingen kan krijgen en hoe duur????
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Bulle'][' schreef:weet je ook waar ik die koppelingen kan krijgen en hoe duur????
Heb toevallig gister net een e-mailtje gekregen van Blata Nederland.. over prijzen van het nieuwe type koppeling EN koppelingskom:

Kopp.huis compleet ( nieuw type ) 112,00
Koppeling compleet Kit ( met gewichten )102,67

Ex BTW en Ex Verzendkosten..

www.blata-import.nl

Tip:

Ik zou eerst je hele blok klaar maken...en al je spullen gereed hebben (blok, wielen, kappen, voorvork, uitlaat) en daarna je frame eromheen maken...

dan zul je geen problemen hebben met wel of niet passende onderdelen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Bulle']['

Bericht door Bulle'][' »

kan ik zo'n kopppeling niet zelf maken of van een andere brommer gebruiken want die zijn best wel duur
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Blok

Bericht door Wim »

Hoi



ik heb een 103blokje gebruikt....is hetzelfde als een 104 blok.....

kijk maar 's hier http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3979


je vraag over je koppeling.......je bent (bijna) gebonden aan een
minibike koppeling en tandwielen....anders krijg je problemen
met de verhoudingen......ik rijd nu met 7voor en 68 achter.



Groetjes

wim
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben ook met 103 blokje bezig...pff heb al aan het vloeken geweest... :evil:
Heb jij soms de maten van die adaptor voor de koppeling...
En van de krukas lengte,.. heb je daar iets van moeten afhalen..? :?
Thanx
Plaats reactie