krijg 70 cc maar niet afgesteld
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
krijg 70 cc maar niet afgesteld
Hallo,
Ik heb hier een 70 cc cilinder ik geloof een airsal met een tccd zuiger erin. Het probleem is dat hij met volgas altijd prima loopt. Maar stationair loopt het voor geen meter. Ik heb zowel een 12 mm als 15 mm bing geprobeerd. Ook alle gasnaald standen.
tevens de volgende sproeiers bij beide carbarateurs:
64 / 66 / 72/ 74/ 78 / 82 / 84
Ook geprobeerd met standaard filter en powerfilter
Is die cilinder gewoon klote ?
de bougie is koffiebruin. Heb de volgende geprobeerd: 6 / 7 / 8 en een splitfire bougie.
Wat zou de goede sproeier moeten zijn voor 12 mm bing dan?
Ik heb hier een 70 cc cilinder ik geloof een airsal met een tccd zuiger erin. Het probleem is dat hij met volgas altijd prima loopt. Maar stationair loopt het voor geen meter. Ik heb zowel een 12 mm als 15 mm bing geprobeerd. Ook alle gasnaald standen.
tevens de volgende sproeiers bij beide carbarateurs:
64 / 66 / 72/ 74/ 78 / 82 / 84
Ook geprobeerd met standaard filter en powerfilter
Is die cilinder gewoon klote ?
de bougie is koffiebruin. Heb de volgende geprobeerd: 6 / 7 / 8 en een splitfire bougie.
Wat zou de goede sproeier moeten zijn voor 12 mm bing dan?
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Klinkt een beetje als een vacuumlek. Geen keerring kapot, lekker voetpakking, deelnaad carter beschadigd of een lek spruitstuk.
Kan niet echt oorzaak van de cylinder zijn. Heb je trouwens wel de bijpassende zuiger die bij de Airsal hoort (vensters in de zuiger tbv de boosterpoorten) ???
Wij rijden met twee bikes met een airsal cylinders en zijn uitermate tevreden over de prijs/prestatie verhouding. Op twee bikes lopen die cylinders supergoed stationair over het topvermogen valt ook niet veel te klagen (kan natuurlijk altijd beter )
Kan niet echt oorzaak van de cylinder zijn. Heb je trouwens wel de bijpassende zuiger die bij de Airsal hoort (vensters in de zuiger tbv de boosterpoorten) ???
Wij rijden met twee bikes met een airsal cylinders en zijn uitermate tevreden over de prijs/prestatie verhouding. Op twee bikes lopen die cylinders supergoed stationair over het topvermogen valt ook niet veel te klagen (kan natuurlijk altijd beter )
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Hey, ik heb een soortgelijk probleem :70cc euro cilinder 19mm spruitstuk 16mm mikuni met 100sproeier.... en nog inhouden op top.. als ik op top ben moet ik iet's spelen met het gas voordat ie goed doorloopt, ik heb van 68 tot 100 sproeiers liggen, kleiner heb ik al geprobeert maar hoe kleiner hoe meer dat ie inhoudt...moet er nou echt nog een grotere in als 100?...kan het haast niet geloven
Groeten!
Groeten!
check deze site eens:A.R.T. Arnhem Racing Team schreef:Hey, ik heb een soortgelijk probleem :70cc euro cilinder 19mm spruitstuk 16mm mikuni met 100sproeier.... en nog inhouden op top.. als ik op top ben moet ik iet's spelen met het gas voordat ie goed doorloopt, ik heb van 68 tot 100 sproeiers liggen, kleiner heb ik al geprobeert maar hoe kleiner hoe meer dat ie inhoudt...moet er nou echt nog een grotere in als 100?...kan het haast niet geloven
Groeten!
http://home.kabelfoon.nl/~kuijp8/Puch/Index.htm
en zie deze setup:
70cc Athena 70cc Hoge Druk 19mm Bing 115 4e Athena Bidalot S2 Racing 16-36 92kmph
Je zou dus nog wel groter kunnen gaan
Hoi,
Mikuni is mijn merk, wat betreft carburateurs, en de sproeier maten lijken heel groot, maar je zit al snel aan een sproeier 100, ik rij op mijn DT 50cc 12mm mikuni met een sproeier 95, met 16mm had ik sproeier 110, ik heb sproeiers liggen vanaf 90 t/m 180, omdat ik die gebruik en de rest daar onder niet.
Niels
Mikuni is mijn merk, wat betreft carburateurs, en de sproeier maten lijken heel groot, maar je zit al snel aan een sproeier 100, ik rij op mijn DT 50cc 12mm mikuni met een sproeier 95, met 16mm had ik sproeier 110, ik heb sproeiers liggen vanaf 90 t/m 180, omdat ik die gebruik en de rest daar onder niet.
Niels
Ik heb vorige week nog sproeier, 100 T/M 180 binnen gekregen van www.vdhparts.nl Die hebben ze gewoon op voorraad.
Niels
Niels
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Wij rijden met twee airsal's 70's en een Proma CC uitlaat. De ene bike heeft een Bing 19 mm carburateur en een sproeier 105. De tweede bike heeft een Mikuni 20 mm met een sproeier 140.
Wees dus niet te benauwd om een grotere sproeier als 100 te monteren. Het inhouden is toch vaak meer een naaldafstelling in combinatie met de vlotterhoogte. Bij onze beide bikes lopen deze in 1 vloeiende beweging van ca 3000 to 11.000 rpm zonder enige vorm van inhouden.
Het afstellen is toch een beetje een vervelend klusje waar je voldoende tijd in moet steken.
Wees dus niet te benauwd om een grotere sproeier als 100 te monteren. Het inhouden is toch vaak meer een naaldafstelling in combinatie met de vlotterhoogte. Bij onze beide bikes lopen deze in 1 vloeiende beweging van ca 3000 to 11.000 rpm zonder enige vorm van inhouden.
Het afstellen is toch een beetje een vervelend klusje waar je voldoende tijd in moet steken.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]