50 cc 6 poorter of 70 cc 6 poorter???
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
50 cc 6 poorter of 70 cc 6 poorter???
Ik heb op 50cc.nl de keuzen gekregen om tussen een 50 cc 6poorter en een 70cc 6poorter te kiezen. Nu denkt iedereen wel, bigger is always better. Maar ik heb gehoord dat een 50 cc beter is als een 70 cc (als deze dezelfde spoelpoort grote heeft), Nouw trek ik dit in twijfel. Maar dacht ik dit toch nog eens na te vragen. De 50 cc is duurder (ik geloof 9 euro of zoiets).
Jah zo is het.
Een 70cc heeft wat hoger koppel.
Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.
En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?
Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.
Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.
Ik zou voor de 70cc gaan.
Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.
En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?
Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.
Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.
Ik zou voor de 70cc gaan.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag, als dat niet mag, zou je dan niet veel uit die 50 kunnen krijgen met zo'n carb, het word membraan op het carter dus... (de timing ben ik wel van plan om aan te passen) En ik wil het zeker wel volgens de regels doen.stefano schreef:Een 70cc heeft wat hoger koppel.
Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.
En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?
Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.
Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.
Ik zou voor de 70cc gaan.
Jah zo is het.
ik zou 70 nemen, als het dezelfde kwaliteit is.Carlos Keutel schreef:ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag, als dat niet mag, zou je dan niet veel uit die 50 kunnen krijgen met zo'n carb, het word membraan op het carter dus... (de timing ben ik wel van plan om aan te passen) En ik wil het zeker wel volgens de regels doen.stefano schreef:Een 70cc heeft wat hoger koppel.
Dus wat meer trekkracht over het heletoeren gebied.
En wil je dan volgens de nmc reglementen je cilinder gebruiken?
Dus een 70cc met 16mm carb,of een 50 cc met een 20mm carb.
Om een hoog vermogen uit een 50cc te krijgen zul je sowizo veel aan je motor moeten doen,wat betrefd poort timingen,uitlaat,flow,etc.
Ik zou voor de 70cc gaan.
hoger koppel, en meer vermogen.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Geruchten denk ik, ik zal het nog eens navragen.Koen schreef:Waar wordt dit op gebaseerd ???Ik hoorde van kevin#34 dat de regeld volgend jaar veranderen dat je bij een 70 cc ook een 20 mm mag
Ik ben laatst bij het technisch overleg van RAP geweest, er is geen woord gesproken over deze regel van 20mm en 70cc.
Ik heb mijn twijfels bij de waarheid..
Jah zo is het.