hoe bewerk ik mijn cilinder

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

hoe bewerk ik mijn cilinder

Bericht door wilco »

extra spoel poorten en grotere in en uitlaat en zo
maar die in en uitlaat weet ik wel maar ik dedoel
van die spoel poorten hoe weet ik hoeveel en hoe groot
en op welke plaats
want ik heb net ff nieuwe dremmel gekocht
groeten (wr-tuning)
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

het gaat om de timing van je zuiger. Je kunt de in/uitlaat poort zo groot maken als je wil, zolang het maar past met je zuiger. zet je zuiger in het onderste diepste punt en kijk hoe veel groter ie nog kan. doe dit hetzelfde alleen dan in het bovenste dieptepunt(gewoon je zuiger helemaal omhoog doen. Als je nog veel ruimte over heb maar je zuiger blokkeerd dat kan je altijd je zuiger nog aanpassen 8) :lol:
cittalover

Bericht door cittalover »

je kan beter ff alle rekenmethodes toepassen voordat je ergens de dremel in zet.

of het moet een ori 50cc zijn
check dan de faq hoef je niks uitterekenen :lol:
Neluhz

Re: hoe bewerk ik mijn cilinder

Bericht door Neluhz »

wilco schreef:extra spoel poorten en grotere in en uitlaat en zo
maar die in en uitlaat weet ik wel maar ik dedoel
van die spoel poorten hoe weet ik hoeveel en hoe groot
en op welke plaats
want ik heb net ff nieuwe dremmel gekocht
groeten (wr-tuning)
als je een beetje goed engels kunt, zou ik zo snel mogelijk naar de winkel vliegen en Two stroke performance tuning van Graham A bell aanscahffen, is echt een van de beste boeken, en niet vreselijk duur als blair ofzo.
zijn ook wel faq's voor, maar je moet i9ig rekenen.

spoelpoorten kun je flowen, dus alle hoekjes eruit halen, dat je een goede doorstrook krijgt. ook de in en uitlaat poort moeten vaak geflowd worden.
dat hoef je niet te berekenen.
wat voor cilinder heb je btw?
Neluhz

Bericht door Neluhz »

the miniman 3 schreef:het gaat om de timing van je zuiger. Je kunt de in/uitlaat poort zo groot maken als je wil, zolang het maar past met je zuiger. zet je zuiger in het onderste diepste punt en kijk hoe veel groter ie nog kan. doe dit hetzelfde alleen dan in het bovenste dieptepunt(gewoon je zuiger helemaal omhoog doen. Als je nog veel ruimte over heb maar je zuiger blokkeerd dat kan je altijd je zuiger nog aanpassen 8) :lol:
waar heb je dat geleerd?
niet zomaar gaan vijlen, werkt niet.
Gebruikersavatar
wilco
forum gebruiker
Berichten: 305
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
Locatie: emmen
Contacteer:

Bericht door wilco »

het is een 50cc snel darom probeer ik het ook met deze uit ik kan wel een 70cc nemen maar als ik die verniel das niet zo cool heb ik liever
een 50cc snel om mee te proberen maar echt even over der spoel poorten
kun je er ook extra spoel poorten in maken of werkt dat niet
want dat heb ik wel is gehoord
groeten wilco
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
Neluhz

Bericht door Neluhz »

alles kan..maar je zult het wel moeten berekenen
en btw, 70cc is even duur als 50 snel?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
the miniman 3

Bericht door the miniman 3 »

zo heb ik dat van internet :? ik zal het de volgende keer wel ff op jullie manier doen
:wink: :roll:
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees :D immitatie ding :D ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

Carlos Keutel schreef:
Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees :D immitatie ding :D ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert ;) lukt je dus niet.

als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.

maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren" ;)

wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.

heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em 8)

en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl

Veel suc6
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

derbi master schreef:
Carlos Keutel schreef:
Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees :D immitatie ding :D ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert ;) lukt je dus niet.

als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.

maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren" ;)

wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.

heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em 8)

en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl

Veel suc6
ben ik het totaal mee eens...

gr.

erwin(tevens bezitter van het 2-stroke tuning by graham bell boek:p)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

derbi master schreef:
Carlos Keutel schreef:
Markie schreef:je kan d'r 2 boosterpoorten in zetten, maareh heb je een haakse frees?
ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees :D immitatie ding :D ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert ;) lukt je dus niet.

als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.

maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren" ;)

wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.

heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em 8)

en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl

Veel suc6
... ik heb ervaring zat en daar heb je geen haakse frees voor nodig, ik moet zeggen dat het bij mij tot nu to elke keer goed heeft uitgepakt en ja ik bereken alles... (sommige mensen, ok maar ik niet!)
Jah zo is het.
derbi master

Bericht door derbi master »

Carlos Keutel schreef:
derbi master schreef:
Carlos Keutel schreef:ik heb zo'n dremeltje (vmij chinees :D immitatie ding :D ) gezien voor 15 euro bij de aldie met een slang waarme je overal bij kunt, echt kei fijn.
laat jij dan ma eens zien hoe jij met een flex as een boester poort der bij fix of je timing van je spoelers verandert ;) lukt je dus niet.

als je poorten wil bijmaken in je Cil, dan moet je een Haakse kop hebben.

maar ik heb zon iedee dat jij maar eens flink wat boekjes moet gaan lezen over Tuning, en begin bij et begin dus ga niet drekt zitte bladere in "Ervaren" ;)

wat je kan wel bitje gaan hakken en zagen maar dan is de kans 90% dat ie aleen maar minder zal lopen als voorheen, dus een berekening is wel nootzakelijk.

heb je het boek van A. Graham Bell? met Two-Stroke Performance Tuning. zo nee koopt em, zo ja lees em 8)

en moet je eens op het colega forum kijken Puch Forum daar staan verahallen hoe je voor beginners en ook gevordere je Cil kan Tunen, als je dat onder de knie eb ga dan eens naar www.2stroke-tuning.nl

Veel suc6
... ik heb ervaring zat en daar heb je geen haakse frees voor nodig, ik moet zeggen dat het bij mij tot nu to elke keer goed heeft uitgepakt en ja ik bereken alles... (sommige mensen, ok maar ik niet!)
Ik ebt tegen de Topic starter ;), en ja je kan vaak je uitlaat poort 1a2mm verbreden, en dan zeggen zo die is flink getunde.... ik weet zeker als je der even voor ga zitten en een rekemachine en een poortmapje pak dat je een stuk meer vermogen uit je cilindertje kan sleuren dan zo maar op de gok wat te gaan frezen en doen....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dremel of haakse frees.. Berekenen of niet berekenen..

Een paar mooie foto's, een testbank uitdraai en je woorden doen spreken...

-- Polini 65cc (16mm Dellorto) 10,5 pk op de testbank --
Plaats reactie