minibike met 130 sproeier
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
minibike met 130 sproeier
Ik ben bezig met een Sendai volledig tot het uiterste te zetten, alleen verloopt het afstellen met wat vertraging.
Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.
Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter
Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).
Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 .
Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).
Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.
Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert .
Heb ook al zitten !CENSUUR! met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.
Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.
Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter
Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).
Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 .
Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).
Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.
Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert .
Heb ook al zitten !CENSUUR! met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.
Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Re: minibike met 130 sproeier
te groote carb? membraam kan het niet aan?Fabriziracing schreef:Ik ben bezig met een Sendai volledig tot het uiterste te zetten, alleen verloopt het afstellen met wat vertraging.
Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.
Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter
Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).
Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 .
Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).
Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.
Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert .
Heb ook al zitten !CENSUUR! met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.
Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
Jah zo is het.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
Als het membraam kleiner is dan de carb. Heeft het geen zin om er een grote carb op te zetten. Dan doet de carb z'n werk niet goed. (te wijnig 'zuiging') Da's mijn mening. En sproeier opgeboord tot 2 mm? Die gaat nog niet eens starten. Witte rook staat tot zeer veel olie Smeer ff iets minder ergFabriziracing schreef:membraan is uitgesloten.
Daarnet ff de ontsteking doormeten, die is gewoon nog in orde. Heb ook een sproeier opgeboord tot 2mm, straks nog even het resultaat testen.
Wat ik ook al heb willen opmerken is dat er enorm veel witte rook uit de uitlaat komt.
Jah zo is het.
Ik smeer 180ml olie op 5l benzine.
Zonet ff getest met de 2mm sproeier, start nog altijd perfect.
Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit .
De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.
Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie? (waar kun je overigens andere voetpakkingen bestellen voor de thai chi)
Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
Zonet ff getest met de 2mm sproeier, start nog altijd perfect.
Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit .
De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.
Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie? (waar kun je overigens andere voetpakkingen bestellen voor de thai chi)
Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
Ik vind 1:28 smeren wel heel erg rijk, ik zou wat minder rijk smeren, iets van 1:35.
www.mengverhouding.tk voor de hoeveelheid olie dat het is.
Niels
www.mengverhouding.tk voor de hoeveelheid olie dat het is.
Niels
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
hmm ik blijf erbij dat de carb te groot is.Fabriziracing schreef:Ik smeer 180ml olie op 5l benzine.
Zonet ff getest met de 2mm sproeier, start nog altijd perfect.
Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit .
De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.
Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie? (waar kun je overigens andere voetpakkingen bestellen voor de thai chi)
Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
Jah zo is het.