minibike met 130 sproeier

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

minibike met 130 sproeier

Bericht door Gast »

Ik ben bezig met een Sendai volledig tot het uiterste te zetten, alleen verloopt het afstellen met wat vertraging.

Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.

Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter

Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).

Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 .

Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).

Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.

Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert .

Heb ook al zitten !CENSUUR! met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.

Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

pak is een sproeier die je niet gebruikt en boor die is op tot een grote maat...

is 130 sproeier 1,3 mm??
zojah....pak een 1,5 of zelfs 2 boor...gewoon om te testen...

en je ontsteking in in orde??..
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

dat kan ik idd eens proberen.

Me ontsteking is naar mijn weten goed, ik zal hem vanmiddag eens controleren.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: minibike met 130 sproeier

Bericht door Carlos Keutel »

Fabriziracing schreef:Ik ben bezig met een Sendai volledig tot het uiterste te zetten, alleen verloopt het afstellen met wat vertraging.

Ik heb eigenlijk al alle mogelijkheden geprobeert, hij start overigens perfect.

Het gaat om de volgende setup
39cc
19mm DO carb tuned
aangepast spruitstuk
membraan tuned + stuffer ingewerkt
malossi filter

Van 0 tot 30km/u accelereert hij traag/maakt geen toeren, daarna gaat ie onmiddelijk door naar z'n topsnelheid (met wind tegen haalt ie die zelfs niet).

Er zit nu een sproeier 130 in, daarmee gaat ie gewoon het best. Kom niet af met ga kleiner, want ik heb alle mogelijke sproeiers gekocht van 67 t.em. 130 .

Het is dus enkel onderin dat hij probs heeft(sputteren). Dus dacht ik= gasnaald, dus een W7 ingezet + alle standen geprobeert. Resultaat= geen vooruitgang geboekt (was voordien een W16 d8 ik).

Met choke open draait ie constant stationair, zonder gaan de toeren wat de lucht in en valt daarna uit. Dus wss moet er nog een grotere sproeier in, er zijn alleen geen grotere meer te verkrijgen vertelde emby me.

Ook geen valse lucht want er is overal overvloedig vloeibare pakking aangesmeert .

Heb ook al zitten !CENSUUR! met de filter af te plakken, maar dat is nog slechter, dan gaat ie nog minder toeren draaien in het begin.

Wie heeft mss nog ideeën waar het zou aan kunnen liggen, want mijn inspiratie is voorlopig op (ik hoop dat ik hier kan geholpen worden, want ik ben er al zo'n 2maand mee bezig)
te groote carb? membraam kan het niet aan?
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

membraan is uitgesloten.

Daarnet ff de ontsteking doormeten, die is gewoon nog in orde. Heb ook een sproeier opgeboord tot 2mm, straks nog even het resultaat testen.

Wat ik ook al heb willen opmerken is dat er enorm veel witte rook uit de uitlaat komt.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

wat heb je op je carb zitten, en wat voor carb heb je? heb je een lagetoereschroef?
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Fabriziracing schreef:membraan is uitgesloten.

Daarnet ff de ontsteking doormeten, die is gewoon nog in orde. Heb ook een sproeier opgeboord tot 2mm, straks nog even het resultaat testen.

Wat ik ook al heb willen opmerken is dat er enorm veel witte rook uit de uitlaat komt.
Als het membraam kleiner is dan de carb. Heeft het geen zin om er een grote carb op te zetten. Dan doet de carb z'n werk niet goed. (te wijnig 'zuiging') Da's mijn mening. En sproeier opgeboord tot 2 mm? Die gaat nog niet eens starten. Witte rook staat tot zeer veel olie :P Smeer ff iets minder erg
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Wat ik ook al heb willen opmerken is dat er enorm veel witte rook uit de uitlaat komt.
als het een lc'tje is zou ik ff kijken hoe het zit met je koel cirquit .
Koelvliestof lekken is witte rook..

Dit zijn precie's de zelfde eigenschappen als wat ik had !
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Ik smeer 180ml olie op 5l benzine.

Zonet ff getest met de 2mm sproeier, start nog altijd perfect.

Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit :? .

De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.

Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie? (waar kun je overigens andere voetpakkingen bestellen voor de thai chi)

Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik vind 1:28 smeren wel heel erg rijk, ik zou wat minder rijk smeren, iets van 1:35.

www.mengverhouding.tk voor de hoeveelheid olie dat het is.

Niels
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Fabriziracing schreef:Ik smeer 180ml olie op 5l benzine.

Zonet ff getest met de 2mm sproeier, start nog altijd perfect.

Met choke aan draait ie constant stationair, zonder gaat ie terug hoog in toeren en valt uit :? .

De sproeier is overigens te groot want hij sputtert constant, nu ook op hoge toeren wat ie voordien niet deed. Ik begrijp enkel niet waarom ie telkens met choke aan het maar goed doet, want dan krijgt ie nog meer benzine.

Mss dat ik het ergens anders ook moet zoeken, compressie? (waar kun je overigens andere voetpakkingen bestellen voor de thai chi)

Ik zal deze week nog eens een sproeier opboren tot 1,5 en 1,7mm als ie het dan niet goed doet (heb dan alle mogelijke sproeiers geprobeerd), mss dan toch best iets kleiner in carbu gaan.
hmm ik blijf erbij dat de carb te groot is.
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

je smeert ook veel te ruim hij rookt cker ook als de ziekte ? ik zou idd gaan voor 1:35 niet dat dan het probleem meteen is opgelost maar beter is het wel
Plaats reactie