HPI

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

HPI

Bericht door Twan »

Ik wil graag een HPI ontsteking op mijn Puch bloje zetten.
Weet iemand nod een adres anders dan HZ Bromshop? Liefst iets in de buurt van Eindhoven.

Kan men met de HPI ook hoger in de toeren rijden. Zo ja ligt het er dan aan dat er nu geen kontaktpuntjes kunnen gaan "zweven" ?

Groet Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Als het goed is geeft de onderstaande link een lijst weer van dealers hier in nederland :wink:

http://www.hpi.be/Dealers_NL.htm

En ja het klopt dat deze ontstekingen veel meer toeren aankunnen dan een punten ontsteking. (omdat punten boven een x aantal toeren gaan zweven)
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ik weet niet wat voor setup je hebt, maar alleen bij snelel setups is een hpi echt een investering, 200 euro is veel geld voor een beetje meer power, kun je beter cilinder en carb laten tunen.
als je last hebt van zwevende puntjes kun je ook een normale cdi nemen, is een stukkie goedkoper.
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Ik heb als setup:

Puch kickstarterblok
65cc Polini (met membraam)
17,5 dellorto
Proma uitlaat

Lijkt mij dat hier de HPI wel bij toepasbaar is of niet?


Gr Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ja, als je het geld heb, lekker een HPI kopen, want je merkt het verschil echt.

En dan kan je altijd nog je cilinder gaan tunen, wat ik wel aanraad. Als je met standaard ontsteking blijft rijden, met die polini, heb je de kans dat je niet alles er krijgt als je de cilinder getuned heb. (hogere toeren, en snellere reactie)

Niels
Gast

Bericht door Gast »

hehe ff offtopic misschien is het wel een Oer domme vraag maar wat is uiteindelijk een hpi heb al veel geleert maar een HPI sorry :cry: die ken ik nog ni kan iemand me ff uitleggen snel (voordat iedereen het ziet :oops: :P )
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ok ff snel dan :lol:

HPI is eigenlijk een merk, maar word als begrip gebruikt. HPI staat voor Horse Power Ignition. En het is een electronische ontsteking, en een electronische onsteking zorgt voor een betere ontbranding, op een beter tijdstip en kan ook meer toeren aan.

De ontbranding op een beter tijdstip, komt omdat de HPI een vervroegings curve heeft, hij weet dus bij welk toerental hij op welk moment moet ontsteken.

http://www.hpi.be/

Niels
Neluhz

Bericht door Neluhz »

HPi is dus binnerotor ontsteking, waarbij het vliegwiel in de spoelen draait.
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Met mijn bovenstande setup wat raden jullie dan aan om de vervroeging te zetten 3mm of 3,4mm om mee te beginnen.

De Puch is toch een rechtsdraaiend blok of niet?

Groet Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
derbi master

Bericht door derbi master »

Twan schreef:Met mijn bovenstande setup wat raden jullie dan aan om de vervroeging te zetten 3mm of 3,4mm om mee te beginnen.

De Puch is toch een rechtsdraaiend blok of niet?

Groet Twan
voorontsteking heb ik momenteel op 1.75 staan, heb zelf een 2004 model bij de 2005 kan je et beste rond de 1.3 gaan zitten dacht ik.....
hanske

Bericht door hanske »

hee twan kunnen we mooi samen gaan hpi en , zullen we die boerkus eens fffff echt stront laten ruiken. . hahahah
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Sowdejosow. Ik heb de HPI erop. Ik heb hem op verschillende manieren geprobeerd maar op 3,1 loopt hij het beste.
Maar wat een trekkracht krijgt hij dan. Ook de toeren in de top is niet normaal meer.
Ikke heel blij nu.
Bedankt voor de tips overigens.

Groeten Twan 8) 8)
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Na een goede tip van Wim loopt hij nu nog beter.

Maar morgen of vrijdag middag gaat de bike de test (roller) bank op.
Hij wordt dan schijnbaar optimaal afgesteld. Dus de carburateur en ontsteking verhouding. Tevens wordt het vermogen getest en wordt de koppeling e.d. kompleet naar het beste afgesteld.
Dit door iemand die monteur/tuner is van scooterrace met een eigen testbank thuis.
Dus (ik hoop) morgen avond weet ik wat meer en anders wordt het vrijdag dus.

Groet Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
X-treme driving team nr1

x-treme driving team

Bericht door X-treme driving team nr1 »

ho ho ho boerkus ? da misschien wel mar stront da hebben wij zat hier :twisted:
Plaats reactie