oplossing klapband puchnaaf!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

jij begrijpt wat ik bedoel, en het hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten.

groeten
Gast

Bericht door Gast »

Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden, maar wil toch nog even reageren.

Juist, alleen er zijn zat mensen die belangrijkere prioriteiten hebben bij het maken van een minibike, en vaak (redelijk onderaan de lijst)de bandjes. ga je niet racen maar een beetje ervaring opdoen met het bouwen, en funrijden, dan zijn puchnaafjes een goedkoop en leuk alternatief. Voor de mensen die dus (eigenwijs?) zijn, en dus tog puchnaafjes willen gebruiken, is er deze tread om toch nog iets bruikbaars te maken van puchnaafjes.

Oke, we houden het erop, de blatevelgjes of imitatie velgjes zijn stukken beter, maar voor de mensen die goedkoop willen rijden zijn puchnaafjes een leuke alternatief.
( zoiezo mensen met puchnaafjes, zullen niet gaan racen/ bakken geld uitgeven). Daarbij moet deze tread dus de puchnaafjesrijders te helpen met het bandenklap probleem.

Dus weer ontopic,

Misschien zou aluminium tape goed kunnen werken, alleen aluminium leid de warmte inderdaad verschrikkelijk goed. het plastic daarintegen isoleerd goed.. Aluminium lijkt mij in ieder geval geen optie, omdat het niet als "radiateur"kan werken. De warmte sluit zich op in de band, en het aluminiumfolie word alleen maar warmer en warmer..Misschien door een paar extra gaten in de velg te boren( is maar een idee), koelt het aluminium goed..Ik denk dat je beter kan kijken naar isolerende materialen, als geleidende materialen, tenzei er afkoeling plaats kan vinden..

Zijn er in de afgelopend tijd nog goede ideen geweest? goude tip? laat het weten..
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

ik heb de binnenkant van de puchvelg beplakt met van die rubber lamellen om de kou buiten te houden ,wat je vaak voor een roldeur zit hangen in een fabriek.
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

ik heb ergens gelezen dat je er hetbeste stikstof in kan doen..
dat zet namelijk niet uit!!
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie