V- power

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

V- power

Bericht door basjee »

hallo minibikers,
mijn moeder tankt nu V-power in dr auto..
en dat hielp een beetje in het vermogen.
is het verstandig om v-power in een bike te doen?
alvast bedankt
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Gebruikersavatar
Twan
forum gebruiker
Berichten: 1573
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 19:58
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Twan »

Als je hem aan gort wilt rijden wel.

Veel kennissen van me (collega Toyota MR2 rijders) hebben hun blok al aan puin gereden door die kloterige V-power. Door al verschillende garages wordt zelfs afgeraden om V-power te tanken.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.

Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.

Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Markie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.

Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.

Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.
Het word ook ontwikkelt per land :wink:

en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING :idea:

Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-power :arrow: nee dat is niet zo gewoon goed op je smeering letten :wink:

Lars

~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
derbi master

Bericht door derbi master »

Lg tweewielers schreef:
Markie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.

Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.

Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.
Het word ook ontwikkelt per land :wink:

en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING :idea:

Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-power :arrow: nee dat is niet zo gewoon goed op je smeering letten :wink:

Lars

~bXt Tuning~
Tenk die rotzooi nie, eb der paar keer mee gereden @ auto en @ Derbi Sedna maar niks geen verschil gemerkt. aleen maar in je broekzak.....

en lopen 74cc's snel vast..... owe kweet niet van wei je dat heb gehoort maar heb al 3 blokjes gehad met 74ccers en niks an puin gelopen, en liepen ook niet bepaalt zachtjes.

maar smering is dan vaak de faktor van vastnaaie ;)
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:
Lg tweewielers schreef:
Markie schreef:ik kwam er achter dat v power verschillende Octaan waarde's hadden.

Als je in duitsland of oosterijk en luxemburg tankt kan het verschil in octaan waarde's wel 7 zijn.

Je kunt er mee rijden, wel wat meer smeren dan.
Het word ook ontwikkelt per land :wink:

en je kan er prima mee reiden maar zoals het bij alles geld GOEDE SMEERING :idea:

Ik rij er zelf ook mee en ik heb een 74cc en ze zeggen dat die snel vast lopen en volgens jullie beredeneeringen moet hij helemaal kapot gaan door V-power :arrow: nee dat is niet zo gewoon goed op je smeering letten :wink:

Lars

~bXt Tuning~
Tenk die rotzooi nie, eb der paar keer mee gereden @ auto en @ Derbi Sedna maar niks geen verschil gemerkt. aleen maar in je broekzak.....

en lopen 74cc's snel vast..... owe kweet niet van wei je dat heb gehoort maar heb al 3 blokjes gehad met 74ccers en niks an puin gelopen, en liepen ook niet bepaalt zachtjes.

maar smering is dan vaak de faktor van vastnaaie ;)
Ik weet dat het duurder is enzo , maar daar had ik het ook niet over .

En van dat vastlopen , iedereen zegt het maar ik zelf heb er nooit last van ik had ook een polini 65cc en ik kreeg hem niet kapot en mijn 80 loopt ook super :P .

En met V-power liep ik 4 km/h harder maar betaalde wel veel meer =D>

Lars

~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

nja bedankt allemaal ik doe het er ma niet in
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
derbi master

Bericht door derbi master »

persoonlijk geloof ik der niet veel van, dat V-Power meer power zal geven als normale Euro benzine.
het ocaan gehalte kan je zelf ook aanpassen aan de gewenste hoeveelhijd.

in mijn ogen zit het vaak tussen de oortjes dat iest sneller loopt, of je afstelling wasvoorheen niet goed, dat het nu een beter lucht/benzine/olie verhouding heeft waardoor ie beter loopt.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

derbi master schreef:persoonlijk geloof ik der niet veel van, dat V-Power meer power zal geven als normale Euro benzine.
het ocaan gehalte kan je zelf ook aanpassen aan de gewenste hoeveelhijd.

in mijn ogen zit het vaak tussen de oortjes dat iest sneller loopt, of je afstelling wasvoorheen niet goed, dat het nu een beter lucht/benzine/olie verhouding heeft waardoor ie beter loopt.
Ik had echt 4 km/h harder 8) :P

Maar kan ook aan de weers omstandighende liggen :-k

Boeio , V-power kost je gewoon geld en het maakt niks uit :!:

Lars

~bXt Tuning~
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Het vermogen verhogen met een minibike middels V-power is volgens mijn bescheiden mening onmogelijk. V-power heeft een hoger octaangetal dan euro 95 of uper 98 waardoor het zelfontbrandingspunt hoger ligt.

Bij sommige auto's kan V-power een vermogensverhoging leveren doordat het motormanagement de pingelgrens (zelfontbrandingsgrens) meet en hier de brandstof mengverhouding en ontstekingstijdstip op aan past. Dit is dus een zelflerende regeling die bij sommige auto's met V-power meer vermogen opleverd als bij euro 95. Dat betekend wel dat de het motormanagement ook 100 octaan moet herkennen !!!!.

Onze minibikes hebben dus geen motormanagement met pingelsensor en werken nog steeds met een carburateur met een vaste verhouding. Conclusie is dus dat het tanken van andere brandstof niet meer vermogen leverd.

Je kunt natuurlijk wel een minibike ontwikkelen voor deze brandstof, echter dat laat ik aan de echte hobbyisten over :D
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
stefano

Bericht door stefano »

De V-power en de Ultimate benzines,hebben ook een reinigende werking,wat aan je brandstof verbruikt ten goede kan komen.

Ik heb het meerdere malen gelezen dat het echt reinigd(kool van de kleppen en zittingen en dergelijke)

In duitsland is het octaan 100,in nederland is het geen 95 en geen 98

Iets ertussenin,octaan 96,5 kennen ze hier niet vandaar dat ze geen octaangetal op de pomp hebben staan.

Stefan
Neluhz

Bericht door Neluhz »

lol :)
dan zou je met octaanbooster ook sneller gaan :twisted:
Remco L

Bericht door Remco L »

Bij V power staat er gewoon bij dat het 95 is.
In Nederland mochten ze niet de orginele zoals in duitsland uitbrengen.
Hier in nederland betaal je gewoon meer voor het zelfde.

Beetje zonde van je geld want peut is al duur genoeg.


Grtz
Gast

Bericht door Gast »

bezine is nu 1,55 he argh gister weer omhoog gegaan we zijn het duurste land in de wereld :cry:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Volgens mij als ik nu 1000liter benzine koop, en volgend jaar verkoop, maak ik 150% winst.

Niels
Plaats reactie