voorontsteking hpi

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Je moet weten of je een vastpunt hebt of een met een curve.

Vastpunt licht rond de 1,8 mm van HPI.

Met een curve ontsteking van HPI heb je ook nog verschil in afstelling met oudere typen en de 2005.

De afstelling van een HPI 2005 licht rond de 2,8 mm voorontsteking.

Maar voor info kun je op de site van HPI kijken daar staan gebruiks aanwijzingen van de div modellen
http://www.HPI.be
hpi 2003
hpi 2004
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
racertje

Bericht door racertje »

mijn hpi 2004 staat al een half jaar op 2mm voor zonder problemen....

Die van Wim heeft trouwens nooit problemen gahad hoor met 1,8mm, hij is zo gek nog niet...
paul

Bericht door paul »

oke ik hoor van iedereen verschillende antwoorden

de een zegt als je hem te laat zet de ander zegt als je hem te vroeg zet

me blok loopt nu dus echt zwaar bagger en de zuiger klapperd gewoon in de cilinder en blok loopt hoog stationair

bougie geeft ook geen kleur aan :?
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

paul schreef:oke ik hoor van iedereen verschillende antwoorden

de een zegt als je hem te laat zet de ander zegt als je hem te vroeg zet

me blok loopt nu dus echt zwaar bagger en de zuiger klapperd gewoon in de cilinder en blok loopt hoog stationair

bougie geeft ook geen kleur aan :?
Ook wel eens gekeken naar andere dingen ?
Zoals sproeierwerk, zuigerveer, bougie (denk aan parels=viezigheid tussen electroden)
Valse lucht ?

Maarja... of je HPI nou op 1.8 of 2.8 staat... hij zal er altijd wel redelijk op moeten lopen......
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
paul

Bericht door paul »

Untiej Mini Racing schreef:
paul schreef:oke ik hoor van iedereen verschillende antwoorden

de een zegt als je hem te laat zet de ander zegt als je hem te vroeg zet

me blok loopt nu dus echt zwaar bagger en de zuiger klapperd gewoon in de cilinder en blok loopt hoog stationair

bougie geeft ook geen kleur aan :?
Ook wel eens gekeken naar andere dingen ?
Zoals sproeierwerk, zuigerveer, bougie (denk aan parels=viezigheid tussen electroden)
Valse lucht ?

Maarja... of je HPI nou op 1.8 of 2.8 staat... hij zal er altijd wel redelijk op moeten lopen......
cilinder is nieuw ontsteking is nieuw krukas nieuw bougie nieuw en het blok is gerevizeerd spoelpoorten zijn op maat van de cilinder en er zit geen pareltje tussen me electroden valse luch heb ik ook naar gekeken alles zit goed vast en alle pakkingen zijn nieuw

het is echt puur het afstellen van die hpi en de carb zou ik soms een grotere sproeier moeten proberen?
Gebruikersavatar
fokko
forum gebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 15:27
Locatie: ermelo

Bericht door fokko »

ik zeg ook 2,8!
Plaats reactie