tips?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

tips?

Bericht door Gast »

Ik ga zelf een (snelle) minibike maken, maar ik weet niet precies welke onderdelen hier goed voor zijn. Waarschijnlijk komt er een 70cc max tuned puch blok in en een 19mm Mikuni carberateur. Heeft iemand nog tips voor goedkope maar toch snelle onderdelen??
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: tips?

Bericht door üntiej#21 »

Michel_Pouwels schreef:Ik ga zelf een (snelle) minibike maken, maar ik weet niet precies welke onderdelen hier goed voor zijn. Waarschijnlijk komt er een 70cc max tuned puch blok in en een 19mm Mikuni carberateur. Heeft iemand nog tips voor goedkope maar toch snelle onderdelen??
haha... sjah..
"70cc max tuned blok" ....

Wat voor cilinder wordt er "max" getuned ?? wordt dat een Athena membraan 70cc, of een Airsal 70 ?...

Je cilinder maakt veel uit, in combi met je uitlaat, membraan, spruitstuk, ontsteking, cilinderkop..

Alles bij elkaar maakt een snel geheel..

Je kan bij wijze van, een 50cc blok... net zo snel maken als een 70cc blok.. als je dat 50cc perfect op elkaar afstemt.. en bij het 70cc blok maar wat aanrommelt...

Laat je eens goed informeren bij verschillende tuners.. leer wat over het principe van een berekende uitlaat... het aantal MM`s van je carburateur, wat het meest geschikt is op jou cilinder.. en kijk eens naar een berekende cilinderkop..

Succes
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ik heb nog een 70 te koop met HD kop heeft 20 minuten gelopen alleen heel klein beetje krasjes waar nog perfect mee kan rijden maar ik krijg een getunde airsal van een vriend met membraam carter dus ik heb deze niet nodig .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Re: tips?

Bericht door TnTnelis »

Untiej Mini Racing schreef:Je kan bij wijze van, een 50cc blok... net zo snel maken als een 70cc blok.. als je dat 50cc perfect op elkaar afstemt.. en bij het 70cc blok maar wat aanrommelt...
Even zonder grapjes, de meeste 50cc cilinders zijn sneller (km/h) dan de meeste 70cc cilinders, omdat ze een mindere compressie(is niet het goede woord, wel zoiets) hebben, waardoor ze meer toeren draaien. Alleen de kracht van de 70cc is meer.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

dus jij zegt dat je beter een 50cc kan nemen???
puchrider

Bericht door puchrider »

Michel_Pouwels schreef:dus jij zegt dat je beter een 50cc kan nemen???
nee, hij bedoeld dat je met een 50 cc meer toeren kan maken met een normale vertanding, met een 70 cc heb je meer compressie---> dus kan je harder optrekken---> dus kan je met een zwaardere vertanding rijden---> dus heb je een hogere top + je kan ook nog wel beter optrekken.. :D :P
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

puchrider schreef:
Michel_Pouwels schreef:dus jij zegt dat je beter een 50cc kan nemen???
nee, hij bedoeld dat je met een 50 cc meer toeren kan maken met een normale vertanding, met een 70 cc heb je meer compressie---> dus kan je harder optrekken---> dus kan je met een zwaardere vertanding rijden---> dus heb je een hogere top + je kan ook nog wel beter optrekken.. :D :P
indien alles goed is afgesteld ( stond bij puch rider in de kleine lettertjes :P )
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie