proma cc verlassen?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
proma cc verlassen?
Hallo
Ik heb de search gebruikt om iets te vinden over een proma cc te verlassen maar niks gevonden wat ik wou vinden!!
Ik wil een tekening of een paar foto's hoe je nou het beste een proma cc kunt verlassen want ik kan niks vinden!
Kan iemand me daarmee helpen
Gr. Martin
Ik heb de search gebruikt om iets te vinden over een proma cc te verlassen maar niks gevonden wat ik wou vinden!!
Ik wil een tekening of een paar foto's hoe je nou het beste een proma cc kunt verlassen want ik kan niks vinden!
Kan iemand me daarmee helpen
Gr. Martin
Mijn zelfbouw bike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=13023
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ok.
Verlassen is HEEL simpel...
Je zaagt de uitlaat af, ongeveer 10cm NA de 2e bocht in de uitlaat.
Hier begint ongeveer je expansieruimte (verdikking).
Je knikt deze expansieruimte 90 graden omhoog, zodat de expansie recht omhoog staat.
De rest spreekt voor zich neem ik aan..
Puur passen en meten, en zo min mogelijk van de originele uitlaat-vorm veranderen.
Verlassen is HEEL simpel...
Je zaagt de uitlaat af, ongeveer 10cm NA de 2e bocht in de uitlaat.
Hier begint ongeveer je expansieruimte (verdikking).
Je knikt deze expansieruimte 90 graden omhoog, zodat de expansie recht omhoog staat.
De rest spreekt voor zich neem ik aan..
Puur passen en meten, en zo min mogelijk van de originele uitlaat-vorm veranderen.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
even een paar fotos geselecteerd,zijn niet zo heel duidelijk,maar zal er een verhaaltje bij vertellen.
uitlaatbocht bij de eerste las doorzagen(dus niet de flens maar de volgende las) en deze monteren op de cilinder.
de volgende twee lassen ook doorzagen en het stuk wat er tussenuit valt omdraaien zoals op onderstaande foto
doordat je nu meerdere losse stukken uitlaat hebt kun je de uitlaat draaien zoals je dit graag wilt.
uiteindelijk krijg je dit als resultaat
aanvulling:zaag eerst even je tailpijp er af,dit is een stuk makkelijker met passen en meten.
deze moet je toch later pasmaken zodat je demper mooi in het midden komt te zitten van je kontje.
uitlaatbocht bij de eerste las doorzagen(dus niet de flens maar de volgende las) en deze monteren op de cilinder.
de volgende twee lassen ook doorzagen en het stuk wat er tussenuit valt omdraaien zoals op onderstaande foto
doordat je nu meerdere losse stukken uitlaat hebt kun je de uitlaat draaien zoals je dit graag wilt.
uiteindelijk krijg je dit als resultaat
aanvulling:zaag eerst even je tailpijp er af,dit is een stuk makkelijker met passen en meten.
deze moet je toch later pasmaken zodat je demper mooi in het midden komt te zitten van je kontje.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
kan wel kloppen dat de fotos het niet meer doen,onze website is namelijk veranderd in de loop van de tijd.Randy schreef:Kan iemand mij laten zien d.m.v. foto´s hoe je een proma omlast.
De foto´s hierboven doen het jammer genoeg niet meer.
kijk even op onze website,en voor vragen kun je gerust een pb sturen of ons een keer aanspreken bij coronel in enschede(6 augustus zijn we daar weer aanwezig)
groeten antonie
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]