Pagina 1 van 1

Welke tecnigas ??

Geplaatst: za 19 nov 2005, 11:53
door jordy 15
Ik sta nu op het punt om een tecnigas uitlaat te kopen..
Maar welke is het makkelijkst te verlassen onder een puchblok ..

Bij hz bromshop zie ik :

Minarelli Horizontaal
Minarelli Vertikaal
Aprilia Morini
Piaggio LC
Kymco
Uitlaten
Peugeot

Welke kan ik het best nemen ..?
Want ik neem aan dat ze allemaal anders zijn..
Terwijl ze op de foto allemaal hetzelfde zijn.. :roll:

Of hebbe jullie mischien een tip om een andere uitlaat dan een tecnigas te nemen.. ?

Geplaatst: za 19 nov 2005, 13:11
door Lg tweewielers
Hey ,

Ik heb net een Leovince Zx onder mijn mini bike gemaakt , ik heb hem van minarelli ...

Hij past er wel mooi onder .

JE moet hem aan het begin van de gasweg (stuk wat aan je cilinder zit ) ongeveer 3 / 4 stukjes weghalen en dat verlassen .

Voor de rest is het veel passen en meten

*Lg*

Geplaatst: zo 20 nov 2005, 17:45
door basjee
peugot past het beste :wink:

Geplaatst: ma 21 nov 2005, 21:08
door John_W
Wij hebben goede ervaring met de Technigas voor een Minarelli Horizontaal. Alhoewel de reacties van diverse forumleden over het algemeen niet erg positief waren betreffende de prestaties van de uitlaat, zijn wij in ieder geval positief verrast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaat is niet extreem hoogtoerig en past redelijk bij een blok zonder vario. Er zijn natuurlijk snellere uitlaten, echter dit is een goede prijs/prestatie verhouding.

Je moet alleen een tussenflens maken om de uitlaat (en natuurlijk de cilinder) fatsoenlijk te kunnen monteren/demonteren. Dit is volgens ons algemeen het geval met deze toch wat dikkere scooter uitlaten.

De buitendiameter van de 70 cc variant die wij op beide bikes gebruikt hebben is 102 mm wat erg krap onder het zitje door kan. Het is dus wel wat passen en meten.

Geplaatst: di 29 nov 2005, 23:35
door jordy 15
Hehe, ik was dit topic helemaal vergeten.
Het is hopelijk toch niet erg dat ik me eige topic omhoog haal ? :wink:

Ik was een beetje aan het rond kijke bij die Minarelli Horizontaal tecnigas.
Maar welke heb jij gebruikt john ?
De Technigas Next,
de Technigas Next R
of de Technigas RS2 70cc

En zo kan ik wel ff doorgaan.

En kan je er ook bij vertellen wat jij allemaal heb moeten doen om hem te verlassen ?
En hoeveel matteriaal jijzelf heb moeten toevoegen ?

Geplaatst: wo 30 nov 2005, 19:25
door jordy 15
Ik heb de info nog steeds nodig hoor :P

Geplaatst: wo 30 nov 2005, 20:53
door John_W
Jordy,

volgens mij heb ik de Technigas RS2 70cc. Ik had wat diameters/lengtes berekend voor een zelfbouw uitlaat, maar de Technigas kwam er redelijk in de buurt. Dit is de reden dat ik niet 100% weet welk type het is, deze kwam namelijk het dichtst in de buurt en dus was het type voor mij minder interessant. Het is een originele 70 cc uitlaat, dus het moet wel de RS zijn.

Ik heb geen enkel stuk materiaal toegevoegd (originele lengte dus), alleen een deling erin gelast voor de montage/demontage. Je moet de uitlaat 5 keer doorzagen op bestaande lassen. Laat zich een beetje lastig uitleggen, echter ik denk dat de foto's duidelijk genoeg zijn. Ook heb ik een nieuwe flens aan de cilinderzijde gemaakt (en natuurlijk twee voor de deling).

Het is al met al een beetje puzzelen omdat de ruimte onder het zitje erg krap is. De steun van de demper is origineel, de andere steunen zijn er af gezaagd. Voor de ophanging aan het zitje heb ik een nieuwe steun gemaakt.

In onze setup presteerd deze uitlaat goed.

Geplaatst: wo 30 nov 2005, 21:03
door jordy 15
Bedankt voor de info :)
Het is al met al een beetje puzzelen omdat de ruimte onder het zitje erg krap is.
Dit zal geen probleem worden..
Ik moet namelijk me frame nog lassen..

En die Technigas RS2 70cc is wel 54 euro duurder dan de nechnigas next.
Denk je dat die ook wel goed zal presteren op de 65 cc polini :?:

Afbeelding

Geplaatst: wo 30 nov 2005, 23:29
door John_W
Volgens mij heb je de verkeerde foto voor de RS. Ziet er namelijk zo uit

Afbeelding

Bij onze cilinders zit de bovenkant van de uitlaatpoort op 27 mm, ik weet niet wat de Polini heeft. Is deze waarde bij de Polini kleiner, dan zijn andere uitlaten mischien een betere oplossing (hoogtoeriger).
Bij ons heeft de uitlaat/cilindercombinatie een redelijk brede powerband (zowel voor onze zuigergestuurde inlaat en de membraaninlaat) en presteerd ook nog goed bij maximaal toerental.

Geplaatst: wo 30 nov 2005, 23:31
door John_W
even een nabrander: De eerste Technigas RS hebben we voor zo'n 90 euro op de kop getikt, de tweede helaas voor 110. Beetje rondkijken loont de moeite dus.

Geplaatst: do 01 dec 2005, 00:00
door jordy 15
Dat 1e plaatje van mij is een technigas next, endat bedoelde ik ook.
Mijn vraag was of die tecnigas next goed is voor die 65 cc polini, wan dan koop ik nl die.

Geplaatst: do 01 dec 2005, 20:46
door antonie
kan zijn dat ik mij vergis,maar ik meende dat de technigas next alleen maar voor een 50cc was.
wij gebruiken inderdaad de rs 70 aangezien die speciaal voor 70cc is.
bij lage toerentallen is deze gelijk aan de proma cc maar bovenin komt duidelijk meer vermogen los,dit in combinatie met een airsal 70cc.
vorig jaar op nijverdal gereden met een proma cc en dit jaar met een rs 70 en ik moet zeggen een wereld van verschil.,kreeg alleen een beetje problemen met mijn chinese bandjes.

voor een ritje op nijverdal
Afbeelding

na een ritje op nijverdal
Afbeelding

Geplaatst: do 01 dec 2005, 22:43
door Scalibur
:shock: :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: do 01 dec 2005, 23:06
door jordy 15
Hoe krijg je dat nouw weer voor elkaar ? :P :P
ik heb nu gesloten dan ik naar hz bromshop ga.
Endan aan hun vragen wat de beste is enzo.
Zei hebbe 200 uitlaten aan de wand hangen, dus keus genoeg. Endan kan ik in me hoofd een beeld krijgen hoe ik hem moet verlassen.