Hallo, ik ben hier net nieuw, en heb meteen een vraag!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Hallo, ik ben hier net nieuw, en heb meteen een vraag!

Bericht door Gast »

Ej mensen!

Ik ben hier dus net nieuwe op het forum, en zou me graag even voor willen stellen.

Ik ben Remy van Wijk, 17 jaar, en ben sinds kort minibike verslaafd te noemen.
Ik heb altijd modelgevlogen met bestuurbare modelvliegtuigen, die ik als klein jochie al zelf maakte. Daarna rond mijn 14de mijn eerste brommer gekocht, en sindsdien al heel wat brommertjes en scooters gehad.. Tomosjes, Dragster, Phantom, runner, Vespa's enz..

Sinds kort begon het heel erg bij mij te kriebelen om een minibike te kopen. Ik ben maar begonnen met een chineesje, met in mijn achterhoofd gehouden dat het enorm snel zou kunnen gaan vervelen.

Dit viel achteraf reuze mee.. Ik heb er al best veel op gereden, en heb gelijk het blokje onder handen genomen.
Cilinder "hometuned" ( f afgewerkt), een spruitstuk in elkaar gebakken om er vervolgens een 17.5 dell scootcarb op te gooien, Vliegwiel af laten draaien, en ontsteking vervroegt.. Ben nu nog bezig met het afstellen, maar dit gaat wel goed komen:)..

Maar nu,
Ik heb mij enorm enthousiast laten maken door alle mooie projecten die hier op het forum staan, dus...juist, wil ik nu dus gaan beginnen met zelf een minibike te maken. helaas beschik ik niet over een draai,frees of zet bank, maar alleen over een slijper, een elektrisch las apparaat, en een redelijke schuur;)..
Mijn basis word een puch maxi, met GBR voorvork.. wil het frame eventueel gaan polijsten. het frame word bij het horizontale gedeelte opgebouwd uit buizen. Dan het verticale gedeelte( waar het blok dus aanhangt) gewoon de bekende rechthoekige koker;), en mijn achterbrug ook een koker. Nu lijkt het mij wel ontzettend mooie om er een leuke schakelblokje onder te gooien.Ik weet dat schakelen verschrikkelijk irritant gaat worden( zeker met 1.85 lengte), maar hier verzin ik wel wat op. Ik wil hem wel volgens de maximale officieele maten bouwen, ( dus geen raar bouwsel, waar de maten niet van kloppen.)..en voorzien van chinese bike kapjes..ja ze zijn scheur/barst gevoelig, maar vind ze gewoon mooi:)..en worden voor een leuke prijs veel aangeboden. De naafjes worden gepolijst, en de banden misschien van de HZ shop.

Mijn vraag:
Ik ben dus opzoek naar een leuk schakelblokje( liefst LC) van een oude schakelbrommer,maar gaat dit passen??Of kan ik dit idee beter uit mijn hoofd laten. Liever Lc omdat de kop een stuk kleiner is, en ik de radiator wel erg leuk vind staan. Er staan best wat leuke 80cc blokjes op internet voor zo'n 150 euro. ( ben veel meer kwijt als ik een puchje ga opvoeren).
Het geluid vind ik erg erg erg leuk met zo'n schakeltje, en ut lijkt uiteindelijk meer op een echte he;)

het moet geen raar bouwsel worden, waar de maten niet van kloppen. gewoon een mooie schaallook:)..

Nou, ik weet niet wanneer het project van start gaat komen. eerst een onderdelen verzamelen, en wachten op me salarisje;)..

Bedankt!!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: Hallo, ik ben hier net nieuw, en heb meteen een vraag!

Bericht door Carlos Keutel »

Een heel mooi idee, mischien kan het, schakelen op een minibike, Je zult je schakelpook wel zeker moeten aanpassen, en vele avonden met je voet in het ijs zitten (hehe) maar als je het goed doet, kan het wel eens leuk worden (dan is het wel belangrijk waar je de steuntjes neerzet enzo, mischien zo'n schakel inverter wat die aprilia racers gebruiken om het schakelen om te draaien gebruiken om je pook op een andere plek te krijgen??? Tis maar een idee)
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

Hmm ja, daar ga ik eens over na denken als het schakelen echt moeizaam gaat.
Ik weet dus niet of het allemaal gaat passen..Omdat de cilinder nogal om hoog staat. Als mensen mij hier meer over kunnen vertellen, hoor ik dit zeer graag:)
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Ik weet niet precies hoe groot.. maar AM6 LC blokken van Aprilia RS zijn volgens mij niet enorm!
Ook mijn LC DerbiGPR blokje is best compact.

Afbeelding
GPR50.. (mooi he 8) )
Afbeelding
RS50.

Het betere pas- en meetwerk wordt dat toch wel.. :)

Succes!
Gast

Bericht door Gast »

Hmm,

Ik heb wel een heel erg leuk blokje op marktplaats gezien, alleen kan vanuit daar geen foto kopieren.. Hij staat nu dus op m'n pc, maar hoe kan ik die foto hier laten zien?
Het pas en meetwerk gaat wel goedkomen. De bike wil ik niet te ingewikkeld maken, het is mijn eerste, dus doe rustig aan. En het blokje eronder leggen, in lijn met mijn achterwiel gaat wel goed komen.

Remy
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Remy schreef:Hmm,

Ik heb wel een heel erg leuk blokje op marktplaats gezien, alleen kan vanuit daar geen foto kopieren.. Hij staat nu dus op m'n pc, maar hoe kan ik die foto hier laten zien?
Op marktplaats klik je rechts op de foto: eigenschappen, en je kopieert het adres van de afbeelding. Deze plak je hier tussen [img]en[/img].
Zo zou het moeten werken :)
Gast

Bericht door Gast »

Dat dacht ik dus ook, alleen marktplaats heeft de afbeeldingen beschermt tegen het kopieeren. je kunt dus alleen alt+printscreen gebruiken. Helaas.
( het is een suzuki TSX 80cc LC blokje, inc radiator)
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Ik zag het net al... stelletje moeilijke figuren daar!
Misschien kan je hier wat mee :)
Gast

Bericht door Gast »

nou zo moet het lukken:

Afbeelding
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Goed bezig!
Leuk blokje ook. Kijken wat de experts hier ervan zeggen.. :P
Gast

Bericht door Gast »

Ej,

Inderdaad , Ik zoek zo'n soort blokje. mag een euro of 100/130 kosten. Ik lees op advertentiesite's en brommerfora dat voor dit bedrag een leuk blokje gekocht kan worden.
Naar wat voor een motorblokje ik het beste kan kijken, ben ik nog echt niet uit. Een nsr, Tsx, mt, Dt enz..Hoop dat jullie mij hier meer over kunnen zeggen.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

kun je schakelen?
als je niet uit komt met je schakelpookje kunt je ook je pook naar achter richten, of gewoon heel kort maken, nadeel daarvan is wel dat je nouwkeurig moet schakelen.
als je je pook naar achter richt, schakel je gewoon op de kop, maar dat went wel.

mt blokken zijn btw altijd ac, en nsr heeft van de blokken die jij noemt de beste blokken.
Gast

Bericht door Gast »

Ja hoor, schakelen is het probleem niet.
heb al heel wat geschakeld op brommertjes.
Ik ben druk aan het zoeken op internet, maar echt al de brommer jongens halen de cilinder, ontsteking, en carb er vanaf, en zetten hem dan op de foto.. Ongelooflijk..
het erge is nog.. Eerst zoek je een beetje naar een leuk motorblokje, puchje enz..maar ga je zoeken naar een schakelblok, dan moet je van jezelf ook persé een schakelblokje hebben;).
We zoeken verder..

"en nsr heeft van de blokken die jij noemt de beste blokken."
Ik heb de Nsr blokken niet de beste blokken genoemt, maar het zal een blok zijn dat dicht bij mijn wensen komt :wink: .
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Remy schreef: "en nsr heeft van de blokken die jij noemt de beste blokken."
Ik heb de Nsr blokken niet de beste blokken genoemt, maar het zal een blok zijn dat dicht bij mijn wensen komt :wink: .
Je leest niet helemaal goed.. Van de blokken die jíj noemt, is NSR de beste, zegt Nelis. :wink:
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

eej
waarom geen puch 2 speed blok en als ej handig bent probeer je watergekoelde cilinder der op te fixen.
2 speed kunne heeel hard lopen als ik het goed heb heeft markie hier op het forum ook een 2 speed puchblok onder zijn mini gehad dat ding liep wel zo gehoord tehebben .
en een plus punt is dat je met je handvat schakeld dus dat is wel handig.
meschien heb je wat er aan grtz jere
Plaats reactie