Pagina 1 van 2

ik heb mijn hpi binnen gekregen maar ik heb wat hulp nodig

Geplaatst: do 01 dec 2005, 21:06
door vincent popma
hallo ik heb mijn hpi 2005 binene gekregen hij komt zit op een puch blok
maar kan iemand mij uitlegen hoe ik dat helemaal afgesteld krijg

ik wil dit andwoord aleen van iemand die ervaring heefd van een hpi :wink:

Geplaatst: do 01 dec 2005, 21:21
door #mikey#
klokje in je bougie gat zuiger naar bdp draaien klokje op 0 zetten en dan 2,9 mm tegen de draairichting in draaien de 2 sreepjes gelijk zetten en gummen maar

kijk wel goed welk streepje je neemt je moet de gene hebben met de 2 rondjes er in gestandst

Geplaatst: do 01 dec 2005, 21:25
door vincent popma
dat heb ik al gedaan hij vonkt wel maar wil niet lopen ik denk dat ie niet op tijd staat

Geplaatst: do 01 dec 2005, 21:32
door antonie
weet je zeker dat je de twee rondjes gebruikt(rechtsdraaiend),want als je rotor verkeerd om monteerd krijg je toch een vonk maar start de bike niet.

http://www.hpi.be/

Geplaatst: do 01 dec 2005, 23:43
door üntiej#21
Tip voor tijdstip.

Tijdstip verschilt per motor..

Mijne deed het bij 1.8mm voor bdp goed..
Maar bij 2.8 voor bdp bleef hij beter stationair lopen en was de gas reactie nog beter en feller.

Geplaatst: za 03 dec 2005, 08:47
door vincent popma
hij doet het nu met 1,8 m/m vooronsteking is wel vel maar volgens mij kan die nog wel veller emn hij word nu ook erg heet de cilnder dan

Geplaatst: za 03 dec 2005, 22:13
door John_W
1,8 mm lijkt me erg weinig. Op dit moment zitten wij nog een beetje te experimenteren tussen de 2,8 mm en 3,2. Laat je niet verleiden door alleen een snelle gasreactie. De HPI verlaat het tijdstip met zo'n 20 graden op een Puch Maxi. Volgens mij krijg je met 1,8 mm bij hoge toerentallen na-ontsteking. Volgens mij kan dat ook niet de bedoeling zijn.

Afbeelding

Geplaatst: za 03 dec 2005, 22:31
door üntiej#21
John_W schreef:1,8 mm lijkt me erg weinig. Op dit moment zitten wij nog een beetje te experimenteren tussen de 2,8 mm en 3,2. Laat je niet verleiden door alleen een snelle gasreactie. De HPI verlaat het tijdstip met zo'n 20 graden op een Puch Maxi. Volgens mij krijg je met 1,8 mm bij hoge toerentallen na-ontsteking. Volgens mij kan dat ook niet de bedoeling zijn.
Weetje wat mijn probleem is ?

geen beschikking over een testbank...

En ga niet voor elk wissewasje naar een bank toe rijden..

de 2.8mm liep perfect bij mij... ook bij de hogere toeren geen na ontsteking.

Maargoed... nieuw jaar , nieuwe kansen...

zoek nog steeds een testbank voor meerdere runs.. voor leuke prijzen enzo.

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 16:54
door Lg tweewielers
hey ..

Mag je een hpi 2003 ook tot 3.5 mm voorontsteken :?:

Ik heb er geen boekjes bij e.d. ik heb hem 2e hands , mijn afstellingen staan nu op 1.9 mm voorontsteken en hij loopt opzich wel mooi ..

*Lg*

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 17:53
door üntiej#21
Lg tweewielers schreef:hey ..

Mag je een hpi 2003 ook tot 3.5 mm voorontsteken :?:
Waarom zou dat niet mogen ??

Je kan bij wijze van ook tot 10mm gaan !... goed lopen zal het alleen niet..

Meten is weten ( testen in dit geval )

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 18:27
door Lg tweewielers
Untiej Mini Racing schreef:
Lg tweewielers schreef:hey ..

Mag je een hpi 2003 ook tot 3.5 mm voorontsteken :?:
Waarom zou dat niet mogen ??

Je kan bij wijze van ook tot 10mm gaan !... goed lopen zal het alleen niet..

Meten is weten ( testen in dit geval )
Dat lijkt me ook maar dat lijkt me wel slecht voor je zuiger .......

er is dus niet een limiet voor afstellen van je hpi ?

*Lg*

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 19:57
door üntiej#21
Lg tweewielers schreef:
Untiej Mini Racing schreef:
Lg tweewielers schreef:hey ..

Mag je een hpi 2003 ook tot 3.5 mm voorontsteken :?:
Waarom zou dat niet mogen ??

Je kan bij wijze van ook tot 10mm gaan !... goed lopen zal het alleen niet..

Meten is weten ( testen in dit geval )
Dat lijkt me ook maar dat lijkt me wel slecht voor je zuiger .......

er is dus niet een limiet voor afstellen van je hpi ?

*Lg*
De limiet vind je zelf..

Ding loopt goed, redelijk, of heel slecht.

Geplaatst: ma 05 dec 2005, 21:51
door John_W
HPI 2003 en 2004 mogen dezelfde voorontsteking hebben. Pas wel op met 3,5 mm, dit is zo'n punt waarbij de boel wat moeilijk begint te starten op een Puch Maxi blokje.
Onze ervaring is dat het vanaf 3,25 mm wel goed gaat.

Geplaatst: di 06 dec 2005, 09:54
door Hans Boot
Als je cilinder te warm wordt (gemeten?) kun je concluderen dat je ontsteking te vroeg staat!
Als je uitlaattemperatuur stijgt kun je concluderen dat je ontsteking te laat staat.

Ik heb zelf een hpi 2003 en die van mij staat afgesteld met gilardoni cilinder op 4,0 mm. Hiermee loopt hij het beste. Zie voor afstel gegevens HPI.Be. loop even door de site heen en je kunt per modeljaar een montage instructie vinden.

Ik stel zelf de voorontsteking af met een schuifmaat in bougiegat. Met een beetje nauwkeurigheid is dit goed te doen.

groeten Hans

Geplaatst: di 06 dec 2005, 11:25
door Lg tweewielers
John_W schreef:HPI 2003 en 2004 mogen dezelfde voorontsteking hebben. Pas wel op met 3,5 mm, dit is zo'n punt waarbij de boel wat moeilijk begint te starten op een Puch Maxi blokje.
Onze ervaring is dat het vanaf 3,25 mm wel goed gaat.
Ik las ook dat je meer trekkrecht hebt met ~ 1.9 mm en met ~ 3.25 mm meet top snelheid :?:
Ik rij alleen op kartbanen dus dan kan ik beter rond de 2 mm gaan of zie ik dat fout :?

bedankt voor de info ...

*Lg*