ik heb mijn hpi binnen gekregen maar ik heb wat hulp nodig
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
nope, LG heeft t bij het juiste eind.rossi-nr.1 schreef:@ lg..toch juist andersom??
omdat meer voorontsteking...makkelijker start:)?
ik denk ff simpel..heb er nooit echt mee gekloot ofzo:)
denk maar eens verder door, zuigersnelheid en de ontbrandingssnelheid.
Het volledig ontbranden van het mengsel heeft een bepaalde tijd nodig, hoe hoger het toerental des te eerder het mengsel moet beginnen met ontbranden.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Daardoor zal hij weer later beginnen met goed optrekken .... met een erg late ontsteking b.v. 3 a 4 mm dan heeft hij onder in een veels te vroege vonk ..Richard D schreef:nope, LG heeft t bij het juiste eind.rossi-nr.1 schreef:@ lg..toch juist andersom??
omdat meer voorontsteking...makkelijker start:)?
ik denk ff simpel..heb er nooit echt mee gekloot ofzo:)
denk maar eens verder door, zuigersnelheid en de ontbrandingssnelheid.
Het volledig ontbranden van het mengsel heeft een bepaalde tijd nodig, hoe hoger het toerental des te eerder het mengsel moet beginnen met ontbranden.
Correct me iff im wrong
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Ik zal je even uit de droom helpen. Wat je hierboven beschrijft geld wel voor een 4 takt. Echter gaat dit verhaal niet op bij een 2takt. Ook een hpi dus (kijk maar naar de curve) verlaat zijn onsteking naarmate het toerental toeneemt.Richard D schreef: denk maar eens verder door, zuigersnelheid en de ontbrandingssnelheid.
Het volledig ontbranden van het mengsel heeft een bepaalde tijd nodig, hoe hoger het toerental des te eerder het mengsel moet beginnen met ontbranden.
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
een HPI verlaat de vonk bij een hoger toerental
weet je dit zeker
bij een hoger toerental moet hij eerder (vroeger) een vonk geven dan bij een laag toerental
als ik naar de curve kijk vervroegt hij hem toch echt naarmate het toerental stijgt.
weet je dit zeker
bij een hoger toerental moet hij eerder (vroeger) een vonk geven dan bij een laag toerental
als ik naar de curve kijk vervroegt hij hem toch echt naarmate het toerental stijgt.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
De HPI verlaat het tijdstip evenredig met het toerental. Voorontsteking begint bij maximaal 30 graden en wordt steeds kleiner. Zet je het basistijdstip te laat, dan kan het zelfs gebeuren dat je naontsteking krijgt bij hogere toerentallen.
Uiteindelijk is de beste waarde te vinden op een vermogensbank, maar zoals gezegd, ga niet vroeger als 3,25 mm vanwege mogelijke startproblemen. Getallen in de buurt van de 1,8 mm lijken mij persoonlijk veel te laat. Ik ben zelf alleen geinteresseerd in veel vermogen en dat lijkt bij ons in de buurt van de 3 mm te liggen.
Fel oppakken doet het blok toch wel omdat je bijna geen roterende massa meer hebt door de alu-rotor.
Uiteindelijk is de beste waarde te vinden op een vermogensbank, maar zoals gezegd, ga niet vroeger als 3,25 mm vanwege mogelijke startproblemen. Getallen in de buurt van de 1,8 mm lijken mij persoonlijk veel te laat. Ik ben zelf alleen geinteresseerd in veel vermogen en dat lijkt bij ons in de buurt van de 3 mm te liggen.
Fel oppakken doet het blok toch wel omdat je bijna geen roterende massa meer hebt door de alu-rotor.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
De gedachte achter het verlaten van het onstekingstijdstip van een tweetakt is het volgende.
Een tweetakt motor heeft bij lage toerentallen een nogal vervuilt mengsel. Doordat oude verbrandingsgassen vermengen met vers mengsel in de cilinder, door niet optimale spoeling bij lage rpm, traag onsteekt. Daarom heb je bij lage rpm meer vooronsteking nodig dan bij een hoog rpm. Dit dus in tegenstelling met een 4 takt verbrandings motor...
Een tweetakt motor heeft bij lage toerentallen een nogal vervuilt mengsel. Doordat oude verbrandingsgassen vermengen met vers mengsel in de cilinder, door niet optimale spoeling bij lage rpm, traag onsteekt. Daarom heb je bij lage rpm meer vooronsteking nodig dan bij een hoog rpm. Dit dus in tegenstelling met een 4 takt verbrandings motor...
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..