blokkie

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

blokkie

Bericht door Gast »

hey effe een vraagje ik heb me frame volgens de tekening gemaakt maar het blok is 60 mm en het frame is 110.. hoe kan ik dat het beste opvulle... met bussen of zow?
red devil

Bericht door red devil »

Afbeelding

frame is altijd breeder als het blok ! daarom maak je dr zelf een steun voor .. zie foto duidelijker kan het niet :wink:
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

op deze manier kun je ook je tandwiel van je blok in 1 lijn met je achtertandwiel stellen

Mooie kleur van wie is die bike toch :D :lol: :shock:
red devil

Bericht door red devil »

:wink: iemand die van erg fel groen houd 8)

:wink: jij toevalig :twisted:
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Je moet binnen het frame een losse motorsteun bouwen die de breedte van het blok heeft (ik heb deze iets breder gemaakt en ogevuld met afstandbusjes van ~5 mm om de deelnaad van het blok te overbruggen).

Maak de steun zodanig dat je alle drie de motorophangpunten kunt gebruiken.

Afbeelding Sorry voor de engelse teksten, maar had ff schets gemaakt voor niet nederlands sprekende mede forumgebruiker.

Ik heb deze steun links en rechts van het motorblok en met strip en plaatmateriaal aan het hoofdframe gelast. Deze conctructie geeft bij mijn bike geen krimp. Probeer niet de voorste motorsteun niet te bevestigen (ik heb hier en daar oplossingen met twee bouten gezien). Je weet dan zeker dat je blok behoorlijk heen en weer beweegt.

Bij de laatste bike hebben we een motorsteun uit twee U-vormige kokers (80 mm buitenbreedte) gelast waarbij de motor gemakkelijker uit te bouwen is door een sleufgatconstructie in het achterste ophangpunt.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie