banden ..

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

suzuki gsxr750

Bericht door suzuki gsxr750 »

suzuki gsxr750 schreef:ik zelf heb daar geen last van! ze zullen inderdaad wel sneller slijten maar daar is de prijs ook na uiteraard! ik zou het gewoon doen! :)
ik moet m'n eigen woorden intrekken!
heb vanmorgen weer gereden op de kartbaan in berlikum, en na een aantal ronden begon de minibike te trillen! oorzaak een bult op de chinese k.t band!
dit is nog maar de 2de keer dat ik er mee gereden heb!
dus nu maar weer een PMT band aanschaffen! :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

bulten heb ik nog geen last van gehad :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Die bult op de chinese banden komt ons bekend voor. Hebben zelf ook zo'n band op voorraad :) .

Canvas in deze banden scheurt met als gevolg dat je een flink ei op je band krijgt. Wij gaan in ieder geval gewoon voor PMT's in het vervolg.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
fokko
forum gebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 15:27
Locatie: ermelo

Bericht door fokko »

Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
schroefje

Bericht door schroefje »

fokko schreef:Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

schroefje schreef:
fokko schreef:Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg* :idea: :?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Lg tweewielers schreef:
schroefje schreef:
fokko schreef:Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg* :idea: :?
Denk dat hij het over Rienk van der Weide heefd: dat er weinig zijn die net zoals hem rijden, en ook bijna geen met zijn lichaamsbouw :wink:

Nog ff vraagje; Ik heb een Polini scooterino gekocht, maar nu heb ik gehoord dat die voorbandjes vaak niet snel warm worden omdat je veel meer recht zit dan op norm. bike!! Weet iemand waar je bandenverwarmers kan kopen?

Alvast bedankt

Grt Rik
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Lg tweewielers schreef:
schroefje schreef:
fokko schreef:Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg* :idea: :?
Rienk rijdt verschrikkelijk hard, waarschijnlijk de snelste of bijna snelste rijder van het hele NMC.
Rienk is ECHT lang.. +1.90m !!
En als je dan zo rijdt, zo verschrikkelijk hard.... Dat is wat hij bedoelde.

Ik ga proberen een conclusie uit Fokko`s verhaal te trekken:

Als je met een 90/90 achterband gaat rijden, moet je een ervaren rijder zijn en de absolute grens van je motor kennen.
Je moet weten hoever je kan gaan en geen tikje verder.

Met een 110 achterband kan dit wel.. als je dan iets te ver gaat, ga je hoogstens een keer glijden / driften... Je knalt er niet direct af..
Met een 90/90 band dus wèl.

Correct me i`f i am wrong.. Maar zo kijk ik er op.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Untiej Mini Racing schreef:
Lg tweewielers schreef:
schroefje schreef: Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg* :idea: :?
Rienk rijdt verschrikkelijk hard, waarschijnlijk de snelste of bijna snelste rijder van het hele NMC.
Rienk is ECHT lang.. +1.90m !!
En als je dan zo rijdt, zo verschrikkelijk hard.... Dat is wat hij bedoelde.

Ik ga proberen een conclusie uit Fokko`s verhaal te trekken:

Als je met een 90/90 achterband gaat rijden, moet je een ervaren rijder zijn en de absolute grens van je motor kennen.
Je moet weten hoever je kan gaan en geen tikje verder.

Met een 110 achterband kan dit wel.. als je dan iets te ver gaat, ga je hoogstens een keer glijden / driften... Je knalt er niet direct af..
Met een 90/90 band dus wèl.

Correct me i`f i am wrong.. Maar zo kijk ik er op.
Dan is dat ook weer duidelijk :wink: thanx

En ff over de scooterino .. ik denk dat je beter aan je gewichts positie kan werken dan bandenwarmers aan te schaffen want ik denk dat dat een duur geintje zal worden .

En misschien kan je er 1 maken van een electrisch dekbed :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
schroefje

Bericht door schroefje »

de winter schreef:
Lg tweewielers schreef:
schroefje schreef: Noem je er ook eentje op ook :lol: Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg* :idea: :?
Denk dat hij het over Rienk van der Weide heefd: dat er weinig zijn die net zoals hem rijden, en ook bijna geen met zijn lichaamsbouw :wink:

Nog ff vraagje; Ik heb een Polini scooterino gekocht, maar nu heb ik gehoord dat die voorbandjes vaak niet snel warm worden omdat je veel meer recht zit dan op norm. bike!! Weet iemand waar je bandenverwarmers kan kopen?

Alvast bedankt

Grt Rik

Rik banden warmers kosten rond de 400 euro!!!! je kan beter je kroonplaat iets laten zakken zodat je meer gewicht op het voorwiel hebt,En dan nog je banden spanning naar beneden brengen dan worden ze wel warm hoor.

En idd Rienk is heel heel snel (zal er dit jaar niet tot weinig voor rijden :oops: ) En ook hoe hij die Blata door de bochten gooit mega snel en mooi en waar hij soms zijn benen wel niet laat :twisted: Maar goed .....
Plaats reactie