Pagina 1 van 2

4 takt blok?

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 16:44
door Twan
Zou iemand mij kunnen vertellen welk 4 takt blok er onder een minibike kan. Het gaat hierbij om een zelfbouw project. Tevens moet het zo zijn dat de onderdelen binnen de kosten kunnen blijven. Daar bedoel ik mee dat de onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn en niet al te duur. Tevens moet het blok niet te groot zijn anders zal het nooit passen natuurlijk

Groetjes twan

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 19:26
door Neluhz
het blokje wat oa onder de ss50 enzo zit, dus ongeveer hetzelfde blok wat onder 99 % van de 4takt chinezen zit, is redelijk goedkoop, alleen wel schakel, mar dat kan er wsl wel af :wink:
veel spul voor te krijgen, tot 125 cc ofzo, en geode kwaliteit.
is ongeveer evengroot als een puchblok

minibikeblok

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 21:31
door Ronnie
Wat dacht je hiervan, dit is in italy te koop.
Of natuurlijk het blok van een pasini 4 takt op honda basis.
Afbeelding

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 22:24
door racertje
een SS50 blok lijkt me nou niet echt ideaal :?
ten eerste zit je met de versnellingsbak
ten tweede met een pak werk om het om te bouwen, de vader van felix (van dit forum) was(is) er ook mee bezig..

dat blokje van ronnie lijkt me een heel stuk beter :)

het ligt er ook aan wat je ermee wilt gaan doen, is het fun of ook voor nmc's ?

Geplaatst: di 27 dec 2005, 00:46
door mark#41
Een target chinese viertakt [midi xl ] is er te koop tot 110 cc automaat kop en cylinder ,zeg maar bovendeel, is honda replica zelfde als passini en dus zijn er onderdelen voor verkrijgbaar.
Carter is wel erg groot en is voorzien van electrische starter,lijkt mij wel een geinig idee om een 11o cc blok in een zijspannetje te lepelen.

Geplaatst: di 27 dec 2005, 08:41
door TnTnelis
Neem gewoon een ss50 blok, en zaag de carters eraf, van het versnelling gedeelte.

Niels

Geplaatst: di 27 dec 2005, 17:52
door Twan
Maar als de carters eraf zijn moet er wel een droge koppeling op of niet? Ik wou eigenlijk het liefste een natte koppeling houden. Maar dat zal dan wel niet gaan denk ik zo.
Maar een at blok van Honda is dat wat?

Geplaatst: di 27 dec 2005, 19:05
door ab-tuning
Ik heb nog een Honda P50 staan uit 1968 geloof ik. Met enig zaag en slijpwerk kan je daar een heel compact 4T blokje uit halen met centrifugaalkoppeling erin.

Maar vermogen heeft zo'n ding totaal niet, maarja da's met de meeste 4T zo :D

Geplaatst: di 27 dec 2005, 20:21
door mark#41
Afbeelding

deze blokken,ook als automaat in diverse bikes

Geplaatst: di 27 dec 2005, 21:34
door felix
Klopt, Wij zijn inderdaad met een 4 takt blok bezig, een Honda ss50, De hele vernsellings bak licht er af,
Er komt een droge koppeling op, Links waar de ontsteking zat komt de koppeling, en waar de koppeling zat komt de ontsteking. (kan je me nog volgen? :lol: )

Komen foto´s van als hij klaar is!

groetjes

4-takt

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 21:03
door Ronnie
waarom moeilijk doen als het makelijk kan.
Hier het pasini 4-takt miniblok op honda basis.
88cc 10pk, hiermee trek je alle fabrieksbikes vanuit een bocht er zo uit.
Op korte banen met bochten een echte winaar, maar wel problemen met topsnelheid op lange rechte stukken.
Afbeelding
Afbeelding

Of dit blok een imitatie pasini van het merk ZOCCHI
Ook dit blok werkt met honda onderdelen
Afbeelding
Afbeelding
En dan dit er op monteren een echte 4 kleps kop van polini met big bore kit cilinder
Afbeelding
Afbeelding
Met een beetje fantasie is er wel wat leuks van te maken,,,,,,, toch???? :wink:

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 22:28
door the miniman 3
Zoals ab tuning al zei honda pf,pc,p blokkies zijn daar perfecte blokkies voor. Maar weinig of geen opvoer bende voor te koop. Dit kan je natuurlijk ook zelf creëren doormiddel van grotere klep zittingen te maken. Waardoor je een grotere carburateur kan monteren. Want dan heb je de meeste prestaties. Je kan ook een klein turbotje kopen. Van een citroen c2... Maar dit is allemaal niet meer binnen jou budget denk ik zo maar...maar goed mischien dat je het tog nog gaat doen :wink:

Geplaatst: wo 28 dec 2005, 23:51
door rossi-nr.1
op dat blokje op bovenstaande foto

enorm klein radje!

Geplaatst: do 29 dec 2005, 00:13
door Richard D
rossi-nr.1 schreef:op dat blokje op bovenstaande foto

enorm klein radje!
Is een oliekoeler.....Bep :mrgreen:

Wat kost zo'n pasiniblok eigenlijk, ik heb walter eens zien rijden met de 4t pasini en het is wel gaaf zeg. en dat geluid krijg je geen genoeg van..........brrrrr wat mooi :-({|=

Geplaatst: do 29 dec 2005, 12:06
door Lg tweewielers
Hey ..

Ik rij altijd in Harders plaza en daar rijd ook iemand met zo'n 4 slag fabrieks machine ... echt vet geluid ...

Ding trekt als de ziekte 8)

Dat is de zoon van Wim grob ofzo .....

4 slag geluid is zowiezo wel mooi . net als bij ons op de motor cross die dingen hebben echt bruuud geluid ....

Je staat ook echt te kijken naar een mini bike met 4-slag blok .. het klinkt net als een motor

ZIEK :P geen andere woorden voor :shock:

*Lg*