Watergekoelde cilinder voor Puch blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Watergekoelde cilinder voor Puch blok
ik was me aan het verdiepen in waterkoeling voor een puch blok
Ik heb de search afgezocht en het zal wel ergsns staan maar ik kan niks vinden dus vraag ik het maar:
Is er een cilinder die op een puchblok kan die watergekoeld is??
IK heb al wa meegekregen dat er zo een cilinder van een Zundapp op past maar zijn er nog meer
Ziet er echt vet uit die watergekoelde mini's
En aangezien ik nog moet lassen kan ik beter meteen rekening houden met eventuele waterkoeling
Ow ja en iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
gr
Ik heb de search afgezocht en het zal wel ergsns staan maar ik kan niks vinden dus vraag ik het maar:
Is er een cilinder die op een puchblok kan die watergekoeld is??
IK heb al wa meegekregen dat er zo een cilinder van een Zundapp op past maar zijn er nog meer
Ziet er echt vet uit die watergekoelde mini's
En aangezien ik nog moet lassen kan ik beter meteen rekening houden met eventuele waterkoeling
Ow ja en iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
gr
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
jazeker is er een cilinder die op puch kan wat watergekoeld is
dat is een cilinderkop met een radiateurtje er aan
werkt heel erg leuk mijn oom heeft dat ook.
wat je ook zou kunnen doen is een scooter cilinder er op maken
maar dat is veel meer werk met de slag bepalen en tussenstuk maken
maar het zou kunnen ik wil.
ik zal even kijken of ik een foto kan vinden van die waterkoeled puch
cilinderkop
groeten wr-tuning
dat is een cilinderkop met een radiateurtje er aan
werkt heel erg leuk mijn oom heeft dat ook.
wat je ook zou kunnen doen is een scooter cilinder er op maken
maar dat is veel meer werk met de slag bepalen en tussenstuk maken
maar het zou kunnen ik wil.
ik zal even kijken of ik een foto kan vinden van die waterkoeled puch
cilinderkop
groeten wr-tuning
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
kan beide ik ken jongens die hebben de radiateur van een golf dacht ik zo
en van een scooter wil ook erg mooi ik ben zelf
nu ook bezig met een scootercilinder zit wat werk in maar dan heb je ook
wat.
van de zundapp weet ik niet die cilinder zou best willen bijna allez is wel
pas te maken.
even koppie er bij en goed denken dan lukt het wel
groeten wr-tuning
en van een scooter wil ook erg mooi ik ben zelf
nu ook bezig met een scootercilinder zit wat werk in maar dan heb je ook
wat.
van de zundapp weet ik niet die cilinder zou best willen bijna allez is wel
pas te maken.
even koppie er bij en goed denken dan lukt het wel
groeten wr-tuning
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- wilco
- forum gebruiker
- Berichten: 305
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 08:59
- Locatie: emmen
- Contacteer:
sorry daar heb ik ook geen anderwoord op ik ben ook druk bezig
ik kon ook een zundapp cilinder kopen maar heb zelf ook een vraag gepost waar ik geen andwoord op weet
mischien iemand anders
groeten wr-tuning
ik kon ook een zundapp cilinder kopen maar heb zelf ook een vraag gepost waar ik geen andwoord op weet
mischien iemand anders
groeten wr-tuning
[img]http://img307.imageshack.us/img307/7457/logo13br.jpg[/img]
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
ben bezig met nieuwe bike met scooter blok
streven is over de 13pk
http://www.wr-tuning.tk/
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Zundapp cilinder gaat zo makkelijk niet lukken.
De tapeinden komen niet overéén en volgens mij de slag ook niet.
Daar komt nog bij kijken dat je deze cilinder zou moeten gaan gebruiken.
Dit is het merk parmakit en is er ook in 70cc
en dan moet je er nog een kop bij zoeken ook.
En die zijn er (zover ik weet) alleen origineel zundapp en erg schaars.
Dus ik denk dat het dan wel een erg dure hobby word,
afgezien van de aanpassingen die je moet verrichten
Cees
De tapeinden komen niet overéén en volgens mij de slag ook niet.
Daar komt nog bij kijken dat je deze cilinder zou moeten gaan gebruiken.
Dit is het merk parmakit en is er ook in 70cc
en dan moet je er nog een kop bij zoeken ook.
En die zijn er (zover ik weet) alleen origineel zundapp en erg schaars.
Dus ik denk dat het dan wel een erg dure hobby word,
afgezien van de aanpassingen die je moet verrichten
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
zoek de slap op van een puch, en zoek een cilinder met dezelfde slag, dan heb je het belangerijkste.
of zorg dat je ergens iemand vind die een drijfstang in een volle krukas wil beunen, dan kun je in principe elke cilinder paskrijgen.
wat je vaak hoort, is mensen die de slag willen verandere dmv een kortere of langere drijfstang, dit helpt dus niet
of zorg dat je ergens iemand vind die een drijfstang in een volle krukas wil beunen, dan kun je in principe elke cilinder paskrijgen.
wat je vaak hoort, is mensen die de slag willen verandere dmv een kortere of langere drijfstang, dit helpt dus niet
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Je moet je timingen dus weer gelijk zien te brengen zoals ze waren...Lg tweewielers schreef:Ik zie op de foto ook dat er een plaat tussen het carter en de cilinder zitten maar dit veranderd de inlaat en uitlaat timing ...
Is dit dan door de cilinder te tunen aan te passen
En dit is dus het grote probleem van een watergek. cilinder op een Puchblok.
Of je na deze aanpassing wel zoveel voordeel hebt.. ligt helemaal aan jezelf.. en je eigen kunsten. Maar je moet wel een goeie kenner zijn, wil je zo`n cilinder veel beter laten presteren dan een goeie, snelle Puch-cilinder (lucht)
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- mini-biker15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
- Locatie: nieuwendijk