We hebben het toch over puch Jeroen?(draaid naar mijn weten nog steeds rechtsom)Untiej Mini Racing schreef:
heh ! Cees... dit klopt niet
Stel: motor in de arbeidsslag,
Big-end zit nu dus onderop je krukas ( gezien van de zijkant / horizontaal ), De piston ligt nu hoger dan je big-end
De drijfstang staat dus van rechtonder, naar linksboven ( naar de pistonpen )
Als je de piston meer naar de uitlaatpoort plaatst, komt de drijfstang PLATTER te liggen, dus Minder zijwaartse kracht op de INlAATkant.
Plaatst je de drijfstang (small-end ) meer richting de inlaat, komt de drijfstang NOG schuiner te staan ! ( In de arbeids-slag ), zodat de kracht NOG hoger word.
Oftewel: Piston moet meer richting de uitlaat zitten,
eurokit of tccd
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Ik denk het wel, want als hij rechtsom draaid, dan staat hij in de arbeidsslag met het bikend naar boven(ontstekinszijde horizontaal gezien)Untiej Mini Racing schreef:Ja,
Rechtsom, daar heb ik het ook over..
Heb ik dan de hele tijd het idee verkeerd op gevat ??
En staat de drijfstang links aflopend.
Dus om de druk op de uitlaat kant te verlagen, zal je de pistonpen omhoog moeten verplaatsen (richting inlaat) ipv naar beneden (richting uitlaat)
Dus ik kan niet anders aannemen dat mijn verhaal klopt... of zijn er mensen die kunnen uitleggen dat het niet klopt wat ik zeg...!
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
Vind het een gek verhaal, zeker als hij nog nieuw is. Maar in het geval je hem in de alu bak wil smijten, neem ff contact op, wil hem weleens eens testen, misschien een leuke deal sluiten ofso.2 speed schreef:Ik heb hem net nogeens geprobeert maar hij loopt echt niet .
Maar ik zie nu ook dat de piston pen niet in het midden van de zuiger zit , van boven af gezien.
dus ik denk dat de zuiger de boosdoener is
Gr Bas
Niels
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Het idee snapte ik, zat alleen ff in de knoop met arbeids / compressie slag... Ik bekeek mijn verhaal vanaf de compressieslag denkikSleutel schreef:Ik denk het wel, want als hij rechtsom draaid, dan staat hij in de arbeidsslag met het bikend naar boven(ontstekinszijde horizontaal gezien)Untiej Mini Racing schreef:Ja,
Rechtsom, daar heb ik het ook over..
Heb ik dan de hele tijd het idee verkeerd op gevat ??
En staat de drijfstang links aflopend.
Dus om de druk op de uitlaat kant te verlagen, zal je de pistonpen omhoog moeten verplaatsen (richting inlaat) ipv naar beneden (richting uitlaat)
Dus ik kan niet anders aannemen dat mijn verhaal klopt... of zijn er mensen die kunnen uitleggen dat het niet klopt wat ik zeg...!
Cees
Foutje bedankt, Maar we hebben hetzelfde idee, en we snappen elkaar.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
huh2 speed schreef:Dit verklaart wel waarom hij met een normaal puchblok nog wel iets doet ook al is het niet veel , en op een 2 speed doet hij echt niks.
die draaid liksom
Laatst gewijzigd door Richard D op vr 20 jan 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl