eurokit of tccd

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Untiej Mini Racing schreef:
heh ! Cees... dit klopt niet :)

Stel: motor in de arbeidsslag,

Big-end zit nu dus onderop je krukas ( gezien van de zijkant / horizontaal ), De piston ligt nu hoger dan je big-end

De drijfstang staat dus van rechtonder, naar linksboven ( naar de pistonpen )

Als je de piston meer naar de uitlaatpoort plaatst, komt de drijfstang PLATTER te liggen, dus Minder zijwaartse kracht op de INlAATkant.

Plaatst je de drijfstang (small-end ) meer richting de inlaat, komt de drijfstang NOG schuiner te staan ! ( In de arbeids-slag ), zodat de kracht NOG hoger word.

Oftewel: Piston moet meer richting de uitlaat zitten,
We hebben het toch over puch Jeroen?(draaid naar mijn weten nog steeds rechtsom)
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ja,

Rechtsom, daar heb ik het ook over..

Heb ik dan de hele tijd het idee verkeerd op gevat ??
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Untiej Mini Racing schreef:Ja,

Rechtsom, daar heb ik het ook over..

Heb ik dan de hele tijd het idee verkeerd op gevat ??
Ik denk het wel, want als hij rechtsom draaid, dan staat hij in de arbeidsslag met het bikend naar boven(ontstekinszijde horizontaal gezien)
En staat de drijfstang links aflopend.
Dus om de druk op de uitlaat kant te verlagen, zal je de pistonpen omhoog moeten verplaatsen (richting inlaat) ipv naar beneden (richting uitlaat)

Dus ik kan niet anders aannemen dat mijn verhaal klopt... of zijn er mensen die kunnen uitleggen dat het niet klopt wat ik zeg...!

Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

2 speed schreef:Ik heb hem net nogeens geprobeert maar hij loopt echt niet .
Maar ik zie nu ook dat de piston pen niet in het midden van de zuiger zit , van boven af gezien.
dus ik denk dat de zuiger de boosdoener is

Gr Bas
Vind het een gek verhaal, zeker als hij nog nieuw is. Maar in het geval je hem in de alu bak wil smijten, neem ff contact op, wil hem weleens eens testen, misschien een leuke deal sluiten ofso.

Niels
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Sleutel schreef:
Untiej Mini Racing schreef:Ja,

Rechtsom, daar heb ik het ook over..

Heb ik dan de hele tijd het idee verkeerd op gevat ??
Ik denk het wel, want als hij rechtsom draaid, dan staat hij in de arbeidsslag met het bikend naar boven(ontstekinszijde horizontaal gezien)
En staat de drijfstang links aflopend.
Dus om de druk op de uitlaat kant te verlagen, zal je de pistonpen omhoog moeten verplaatsen (richting inlaat) ipv naar beneden (richting uitlaat)

Dus ik kan niet anders aannemen dat mijn verhaal klopt... of zijn er mensen die kunnen uitleggen dat het niet klopt wat ik zeg...!

Cees
Het idee snapte ik, zat alleen ff in de knoop met arbeids / compressie slag... Ik bekeek mijn verhaal vanaf de compressieslag denkik :oops:

Foutje bedankt, Maar we hebben hetzelfde idee, en we snappen elkaar.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
2 speed

Bericht door 2 speed »

Dit verklaart wel waarom hij met een normaal puchblok nog wel iets doet ook al is het niet veel , en op een 2 speed doet hij echt niks.
die draaid liksom
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

2 speed schreef:Dit verklaart wel waarom hij met een normaal puchblok nog wel iets doet ook al is het niet veel , en op een 2 speed doet hij echt niks.
die draaid liksom
huh
Laatst gewijzigd door Richard D op vr 20 jan 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

De krachten waarover we hier spreken noemen we lijbaan kracht.
Plaats reactie