ondersteuning cilinderhemd??

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

ondersteuning cilinderhemd??

Bericht door dennisvaassen »

Ik heb nu een Speed cilinder op mij minibike en bij deze cilinder is het cilinder hemd een stuk dikker als bij een andere cilinder...

Hiervoor is het carter ook uitgedraaid...

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe evo cilinder kopen en deze moet dus in het blok maar omdat het blok uitgedraaid is word de cilinderhemd niet ondersteund omdat evo een dunne cilinderhemd heeft..

Mijn vraag is of een cilinderhemd ondersteund moet worden of niet??
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hmja

toen ik zag dat je een speed had kreeg ik al een vermoeden dat je problemen bij een andere cilinder kon krijgen

Meet even de diameter van je carter nu , EN de diameter van je cilinderhemd.. dan kunnen we even kijken hoeveel het scheelt

Is het 1/2mm aan beide kanten..dan is het geen ramp

Even meten en zet het hier ff neer
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

waarom zou je op evo over willen stappen? Ik denk dat je dan beter een ander mina blok kunt aanpassen, (krukas kun je overzetten) want je spoelpoorten zijn ook op speed getuned lijkt mij :roll: . Dus beter gewoon een nieuwe speed kopen :twisted:
Gebruikersavatar
dennisvaassen
forum gebruiker
Berichten: 232
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 17:00
Locatie: vaassen

Bericht door dennisvaassen »

hij is in diameter 4 mm groter gemaakt dus aan de zijkanten 2mm.

de spoelpoorten van een speed en evo verschillen niet zo veel dus dat is geen probleem...
Max (de ~ (m.), ~en) 1. Mysterieus personage die op freelancebasis voor diverse tuners onderdelen aanpast.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

dennisvaassen schreef:hij is in diameter 4 mm groter gemaakt dus aan de zijkanten 2mm.

de spoelpoorten van een speed en evo verschillen niet zo veel dus dat is geen probleem...
2mm aan beide kanten is niet zo`n probleem

Mijn speed rep. sluit ook niet strak in het carter.. Zit vrij veel ruimte tussen !

Je kan hem zo monteren
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

volgens mij schild het iedere kant 2.5 dat is zeker wel veel.

en over de spoelers. evo spoelers zijn groter als speed dus die moet je ook even bijwerken.

ik zou kijken of je een ander carter kan fixen of zet er anders een speed 04 type op met 7poorten.

dat verschil bij het hemd kan nooit ten goede van je prestaties komen.
omdat daar mengsel gaat zitten wat je juist niet wilt.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

speed 06 bedoel je?
Gebruikersavatar
fokko
forum gebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 15:27
Locatie: ermelo

Bericht door fokko »

ik ben het met untiej eens dat je dit niet vreselijk gaat merken; je zou het anders (deels) met vloeibare pakking kunnen dichten, niet te veel erop natuurlijk en dan een etmaal laten drogen, de dikke laag droogt wat langzamer als normaal, haal anders je membraan eruit dan kun je misschien met een lampje zien of het "goed" zit, kan het ook wat luchten; succes ermee
Gebruikersavatar
fokko
forum gebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 15:27
Locatie: ermelo

Bericht door fokko »

o ja, je vroeg of de cilindewand ondersteund moet worden; het antwoord is: nee, hij moet juist vrij liggen.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Ik had een puchje met gekotterde carters waarop ik later weer een snelle 70cc had gezet ..

Ik had hiermee geen problemen en het liep perfect ..

Als je ook kijkt naar de krachten verdeling in een cilinder dan kom je erop uit dan een cm of 2-4 ( zo uit de losse pols gezecht ) over blijft in het odp van de cilinder waar er geen krachten optreden zoals in het bpd .

Mijn mening is dus dat je de cilinder er wel op kan zetten ..... maar misschien heeft iemand hier wel een totaal andere mening over dan ik .. we zullen zien ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie