Tank spuiten?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Tank spuiten?

Bericht door Gast »

Hallo ik ben bijna klaar met het bouwen van mijn minibike maar ik lees op dit forum steeds dat het moeilijk is om de tank te spuiten is het iemand al geluk en zo ja wat voor lak is er gebruikt.

(En nog bedankt voor alle tips over het bouwen van de minibike heb er veel aan gehad)
Gast

Re: Tank spuiten?

Bericht door Gast »

MiNiRiDeR schreef:Hallo ik ben bijna klaar met het bouwen van mijn minibike maar ik lees op dit forum steeds dat het moeilijk is om de tank te spuiten is het iemand al geluk en zo ja wat voor lak is er gebruikt.

(En nog bedankt voor alle tips over het bouwen van de minibike heb er veel aan gehad)
gewoon verf ;) zoals je het hek mee spuit
heb ik gebruikt voor men singa
Gast

Bericht door Gast »

je bedoeld een tank van een polini 911 toch? als je die gewoon spuit bladerd het er zo weer af. Er zijn overzet kappen te koop die je over je tank heendoet, deze kun je wel spuiten.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zie geen foto's
Gast

Bericht door Gast »

En ik zie ook bike's die goed in de lak staan zonder zoon over zet kap
Gast

Bericht door Gast »

jij ziet dingen die er niet zijn, we hebben het nu over een polini 911 tankje he
Gast

Bericht door Gast »

en die kappen die r over heen passen zijn niet mooi afgewerkt en asl je ze afwerkt passen ze niet goed meer
Gast

Bericht door Gast »

Oke ik zal het anders vragen degene die een 911 tank heeft en die hem heeft gespoten en de lak blijft zit wat voor een lak is er gebruikt.

THX
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Het probleem is de benzinedamp die door het plastic komt. Als je wilt dat de verf blijft zitten, dan moet de tank voorzien worden van een soort laag, welke aan kunstof hecht, tegen benzine kan en bovendien de damp niet doorlaat.

Er is geen primer die die eigenschappen heeft. Je zou de tank wel wel kunnen voorzien van een polyester laag. Daarna netjes schuren.. dan kun je hem wel spuiten.

Die overzet kapjes zijn niets.. die zijn gemaakt voor 910 tanken en passen niet goed op een 911 tank.. Met lijm en veel scheuren wel.. maar dan heb je ook nog een randje over welke de tank niet overlapt.

Er zijn inderdaad mensen die de tank wel hebben gespoten. Daar blijft het "wel" zitten.. Hoe lang is ook maar de vraag. Op den duur gaat het toch bladeren. Deze mensen zijn er wel heel voorzichtig ermee, ze laten hem nooit met benzine in de zon staan en maken de tank leeg als ze niet rijden.
Gast

Bericht door Gast »

Koen schreef:Het probleem is de benzinedamp die door het plastic komt. Als je wilt dat de verf blijft zitten, dan moet de tank voorzien worden van een soort laag, welke aan kunstof hecht, tegen benzine kan en bovendien de damp niet doorlaat.

Er is geen primer die die eigenschappen heeft. Je zou de tank wel wel kunnen voorzien van een polyester laag. Daarna netjes schuren.. dan kun je hem wel spuiten.

Die overzet kapjes zijn niets.. die zijn gemaakt voor 910 tanken en passen niet goed op een 911 tank.. Met lijm en veel scheuren wel.. maar dan heb je ook nog een randje over welke de tank niet overlapt.

Er zijn inderdaad mensen die de tank wel hebben gespoten. Daar blijft het "wel" zitten.. Hoe lang is ook maar de vraag. Op den duur gaat het toch bladeren. Deze mensen zijn er wel heel voorzichtig ermee, ze laten hem nooit met benzine in de zon staan en maken de tank leeg als ze niet rijden.
dat niet helemaal waar, ik heb een overzet kap voor een polini 911 tankje die hier ook voor gemaakt is ! en hij past ook gewoon perfect.
Gast

Bericht door Gast »

Koen bedankt aan zoon antwoord heb ik te minste iets.
Gast

Bericht door Gast »

MiNiRiDeR schreef:Koen bedankt aan zoon antwoord heb ik te minste iets.
en aan mij niet wou je zeggen, dat van zo`n polyester laag voorzien komt hetzelfde neer als een polyester overzet kap.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Nou niet echt.. De polyester kappen (die tekoop zijn) worden gemaakt op een mal of een tank met speciaal "los" middel er tussen. Ik bedoel dat je het polyester direct op de tank aanbrengt. Daardoor zit het vast op de tank en sluit het mooi aan..
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

polini verkoopt ze ook gewoon in kleuren, alleen het is lastig op d;r aan te komen!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

en als ik kappen er over heen wil had ik wel een tankdummy gekocht :shock:
Plaats reactie