Wat houd het in koplaten berekenen?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Wat houd het in koplaten berekenen?

Bericht door sjorsjech »

Hallo,

Hoe doe je een cilinderkop berekenen? En wat houd dat in? Kan iemand me er meer over vertellen? Want ik hoor er wel is vaker wat over maar ik snap niet precies wat het inhoud. Ik laat over 2weken me hele blok tunen. Ik heb een membraam carter met een 6poorter cilinder erop dus ff extra uitlaatpoortjes erin maken enz enz.
**#88#**
www.bikez.tk
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat houd het in koplaten berekenen?

Bericht door üntiej#21 »

sjorsjech schreef:Ik heb een membraam carter met een 6poorter cilinder erop dus ff extra uitlaatpoortjes erin maken enz enz.
Extra uitlaatpoortjes ?

Hoe ga je dat doen

Over je kop:

Juiste inhoud, Juiste vorm en bolling van je kop, Afstand tussen zuiger en kop. Dit soort dingen hebben er allemaal mee te maken

We wachten even op de experts..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Viper62

Bericht door Viper62 »

zoek het boek van Bell in de bieb, staat zo'n beetje alles over tweetakt tuning in
racertje

Bericht door racertje »

precies zoals jeroen al zei, maar als je toch je hele blok laat tunen zal dat ook vast wel gedaan worden.

extra uitlaatpoortjes worden ook wel fluitpoortjes genoemt dacht ik,
wordt volgens mij gedaan als je uitlaatpoort al zo breed is dat het breken van de zuigerveer dichtbij begint te komen.
dan worden er naast de uitlaatpoort 2 gaatjes geboord die weer uitkomen in je uitlaat deel van de cilinder.

zo hou je dus wat meer vlees voor de zuigerveer.(vlees in de zin van cilinderwand natuurlijk he :lol: )

owja jeroen,doe dit maar niet, gaat ie misschien nog harder van :wink:
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

Jongens bedankt maar over die spoelpoorten die krijg je er toch wel er in met een freesje? Misschien lukt het mij niet maar waar ik het blok laat tunen vast wel. Hij had het ook over extra spoelpoorten bij het carter gedeelte (boosterpoorten of hoe noem je het?) Maar ik heb een afspraak dus ff kijken wat er allemaal snel en beter gemaakt kan worden. Tips zijn altijd welkom uiteraard! :wink:
**#88#**
www.bikez.tk
Neluhz

Re: Wat houd het in koplaten berekenen?

Bericht door Neluhz »

Untiej Mini Racing schreef:
sjorsjech schreef:Ik heb een membraam carter met een 6poorter cilinder erop dus ff extra uitlaatpoortjes erin maken enz enz.
Extra uitlaatpoortjes ?

fluiters c.q aux poortjes , is mogelijk in een puch, alleen verschrikkelijk krapjes met tapeinden.
Hoe ga je dat doen


Over je kop:

Juiste inhoud, Juiste vorm en bolling van je kop, Afstand tussen zuiger en kop. Dit soort dingen hebben er allemaal mee te maken

We wachten even op de experts..
Neluhz

Bericht door Neluhz »

Viper62 schreef:zoek het boek van Bell in de bieb, staat zo'n beetje alles over tweetakt tuning in
goeie biep dan, hier hebben ze het iig niet :|
minibike#46
forum gebruiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
Locatie: Hoogeveen

Bericht door minibike#46 »

extra fluitpoortjes kan inderdaad wel ook bij een puch blokje....als je maar een goeie tuner hebt :D
Plaats reactie