Remmen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Remmen

Bericht door TnTnelis »

Hallo allemaal,

Ik ben ee beetje opzoek naar een ander merk remschijven en klauwen.

Ik heb nu chinees en vind het er belabbert uitzien.

Nu de vraag aan jullie, vertel hoe jij vind dat jou MERK remmen remmen, welk merk ze zijn en wat de de top is van je bike, dat geeft dan een beetje een indruk waar ze onder lijden.(ik ben niet geintresserd in de kwaliteit van chinees prul)

En als het kan graag de diameter van de steekcirkel van de bout gaatjes, waarmee je remschijf vast zet.

Als iemand nu al gereageert heeft met jou merk en je bent het oneens, geef dan alleen een duidelijk antwoord waarom je het oneens bent, de discussie verder voer je maar op msn, dan blijft het overzichtelijk.

Alvast bedankt,
Niels
Gebruikersavatar
Sleutel
forum gebruiker
Berichten: 1121
Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
Locatie: Maurik
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Ik heb nu een aantal remmen kunnen vergelijken,
en vind de Blata remmen het beste remmen.

Afbeelding


Op mijn eigen bike gebruik ik GRC RR remmen,
rem capaciteit is iets minder maar ruim voldoende en het uiterlijk vind ik mooier.

AfbeeldingAfbeelding


Groet cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Dan moet je voor de gein eens de (zwevende) voorrem van een B1 Kit versie proberen, dat remt echt gigantisch :shock:
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Niemand die met polini of een ander merk rijd?

Niels
Daantje#27
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 16:58
Contacteer:

Bericht door Daantje#27 »

Nou.. Ik heb een Blata en ik heb er Sinamo(of hoe je het ook schrijft) remmen erop gezet , 27,50... maar dan heb je ook egt super super fijne remmen... Stevig,niet sponzig etc...

Gr Daan
Retired.. :(
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Daantje#27 schreef:Nou.. Ik heb een Blata en ik heb er Sinamo(of hoe je het ook schrijft) remmen erop gezet , 27,50... maar dan heb je ook egt super super fijne remmen... Stevig,niet sponzig etc...

Gr Daan
Je bedoelt zeker shimano?

Zijn die remmen officieel vor een fiets? En wat heb je er allemaal van?

Klinkt wel goedkoop. Hoewel ik liever niet op remmen bezuinig, maar het houd een keer op met onderdelen kunnen kopen :oops:.

Niels

1500ste bericht :D
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

TnTnelis schreef:Niemand die met polini of een ander merk rijd?

Niels

Ik heb vaak gehoord dat Polini remmen niet zo denderend zijn maar er zijn een aantal NK rijders die er mee rijden dusik neem aan dat ze best goed zijn.
Op mn zelfbouwer heb ik rondom polini gezet met 2 schijven voor, alleen is mn bike nog niet klaar dus ik heb ze nog niet kunnen testen.
Je kan het bv. Joost v/d Woude kunnen vragen (ik ben ook erg benieuwd wat hij van de Polini's vind)
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik heb Jeroen al wel een paar maal horen zeggen dat polini niet goed remt.

Maar die zijn wel weer makkelijk pas te maken op mijn velgjes.

DILEMMA

Niels
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Jeroen rijd met 1 schijf voor
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Gebruikersavatar
Erik de Wit
forum gebruiker
Berichten: 485
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 22:22
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door Erik de Wit »

He hallo, ik rij met GRC remmen en dat bevalt mij echt prima ik had eerst een klein schijfje maar ben nu overgestapt op een grote Wavedisk en dat remt als de brandweer.

Afbeelding



Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
racertje

Bericht door racertje »

ik heb een grote B1 schijf(blata) voor en een kleine achter..met blata klauwen natuurlijk, vind het super goed remmen en niet te vergelijken met chinees..

owja dikkere remkabels is ook een wereld van verschil..
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ik gebruik schijven en klauwen van GRC nieuw type, en dan ook de zwevende uitvoering, remt echt toppie.

Het voor deel van zwevende schijven is dat ze veel minder aanlopen in de remtang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mark#41
forum gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
Locatie: heerenveen
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Hallo

Ik gebruik schijven en klauwen van GRC nieuw type, en dan ook de zwevende uitvoering, remt echt toppie.

Het voor deel van zwevende schijven is dat ze veel minder aanlopen in de remtang


Ja die Hank is er 1 met enoverende ideen,zoals je op de fotoos ziet gaat hij dit jaar van start met het nieuwe "brake by wire" systeem als opvolger van het "fly by wire" systeem ofwel het remmen/gas geven zonder de bekende kabels,een soort bluetooth systeem maar dan anders. :wink:
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

mark#41 schreef:Hallo

Ja die Hank is er 1 met enoverende ideen,zoals je op de fotoos ziet gaat hij dit jaar van start met het nieuwe "brake by wire" systeem als opvolger van het "fly by wire" systeem ofwel het remmen/gas geven zonder de bekende kabels,een soort bluetooth systeem maar dan anders. :wink:
Ja stilstand is achteruitgang in de motorsport. :wink:
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
wevie666

Bericht door wevie666 »

mark#41 schreef:Hallo

Ik gebruik schijven en klauwen van GRC nieuw type, en dan ook de zwevende uitvoering, remt echt toppie.

Het voor deel van zwevende schijven is dat ze veel minder aanlopen in de remtang


Ja die Hank is er 1 met enoverende ideen,zoals je op de fotoos ziet gaat hij dit jaar van start met het nieuwe "brake by wire" systeem als opvolger van het "fly by wire" systeem ofwel het remmen/gas geven zonder de bekende kabels,een soort bluetooth systeem maar dan anders. :wink:
Jammer als de verbinding even wegvalt.. :lol:
Plaats reactie