Cilinder tuning!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
Cilinder tuning!
hee
aangezien een opmaat uitlaat niet kon vanwege dat de maker geen tijd had laat ik mijn polini 65cc membraam tunen.
ik kan uit een paar dingen kiezen:
SUPERSTOCK ( max. 11000 rpm. ) : Tuning van stalen cilinders.
€ 45,- - uitlaatpoort en -timing aanpassen. -bewerken van spoelkanalen.- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
PRO SUPERSTOCK ( max. 11000 rpm. ) : Tuning van aluminium cilinders.
€ 50, -preparatie gelijk aan superstock.
MODIFIED ( max. 13000rpm. ) : Tuning van 50 - 70 cc stalen cilinder € 60 ,- - uitlaatpoort en -timing aanpassen. bewerken van spoelkanalen.
- onregelmatigheden in poorten wegwerken.
- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
PRO MODIFIED ( max. 13000rpm. ) Tuning van 50-70 cc aluminium cilinders. 75 €- preparatie gelijk aan modified. evt. € 15,- toeslag bij bestaande extra uitlaatpoorten of andere speciale poortvormen.
UNLIMITED 2004 ( max.14500 rpm. ) Tuning van 50 - 70 cc cilinders voor prof. race.€ 150,- Op basis van de meest recente ontwikkelingen.
- uitlaatpoort en -timing aanpassen.
- bewerken van spoelkanalen.
- aanpassing van spoelpoortvorm en richting.
- onregelmatigheden in poorten afwerken.
- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
* afhankelijk van het type cilinder, opties verbetering van de betrouwbaarheid ( o.a. zuiger )
* Optimale prestaties i.c.m. ************* cartertuning.
welke zoude jullie kiezen?
mijn toerenteller gaf namelijk wel wat meer aan dan 11K RPM dus is het niet verstandig om de eerste te nemen neem ik aan?
graag reacties
edit:
is de polini een alu cilinder?
aangezien een opmaat uitlaat niet kon vanwege dat de maker geen tijd had laat ik mijn polini 65cc membraam tunen.
ik kan uit een paar dingen kiezen:
SUPERSTOCK ( max. 11000 rpm. ) : Tuning van stalen cilinders.
€ 45,- - uitlaatpoort en -timing aanpassen. -bewerken van spoelkanalen.- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
PRO SUPERSTOCK ( max. 11000 rpm. ) : Tuning van aluminium cilinders.
€ 50, -preparatie gelijk aan superstock.
MODIFIED ( max. 13000rpm. ) : Tuning van 50 - 70 cc stalen cilinder € 60 ,- - uitlaatpoort en -timing aanpassen. bewerken van spoelkanalen.
- onregelmatigheden in poorten wegwerken.
- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
PRO MODIFIED ( max. 13000rpm. ) Tuning van 50-70 cc aluminium cilinders. 75 €- preparatie gelijk aan modified. evt. € 15,- toeslag bij bestaande extra uitlaatpoorten of andere speciale poortvormen.
UNLIMITED 2004 ( max.14500 rpm. ) Tuning van 50 - 70 cc cilinders voor prof. race.€ 150,- Op basis van de meest recente ontwikkelingen.
- uitlaatpoort en -timing aanpassen.
- bewerken van spoelkanalen.
- aanpassing van spoelpoortvorm en richting.
- onregelmatigheden in poorten afwerken.
- afbramen van alle ramen in cilinderwand.
* afhankelijk van het type cilinder, opties verbetering van de betrouwbaarheid ( o.a. zuiger )
* Optimale prestaties i.c.m. ************* cartertuning.
welke zoude jullie kiezen?
mijn toerenteller gaf namelijk wel wat meer aan dan 11K RPM dus is het niet verstandig om de eerste te nemen neem ik aan?
graag reacties
edit:
is de polini een alu cilinder?
Laatst gewijzigd door basjee op zo 05 nov 2006, 22:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Re: Cilinder tuning!
reclame zei je wat staat daar danbasjee schreef:hee
prestaties i.c.m. twins cartertuning.
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
Met kerst zijn wij gesloten.
Ik kan jouw cilinder tunen voor het bedrag van € 90,- omdat aan die
cilinders wat meer aandacht dient te worden besteed.
Bel even voordat je langskomt.
Greetz, TWINS
dit kreeg ik van twins terug.
is het echt zo dat er meer aan besteed moet worden?
Ik kan jouw cilinder tunen voor het bedrag van € 90,- omdat aan die
cilinders wat meer aandacht dient te worden besteed.
Bel even voordat je langskomt.
Greetz, TWINS
dit kreeg ik van twins terug.
is het echt zo dat er meer aan besteed moet worden?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
ik vind ze zowiezo vaag
vertouw het er niet meer zo
iemand op het puch forum zegt dat ze nog nooit een puch cilinder hebben getuned
daarom vragen ze er meer voor
om even in te beunen zeker
heb al iemand gevonden
die mn uitlaatpoort even wat bewerkt en een opmaatje maakt.
erg fijn dave!
vertouw het er niet meer zo
iemand op het puch forum zegt dat ze nog nooit een puch cilinder hebben getuned
daarom vragen ze er meer voor
om even in te beunen zeker
heb al iemand gevonden
die mn uitlaatpoort even wat bewerkt en een opmaatje maakt.
erg fijn dave!
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
-
- forum gebruiker
- Berichten: 370
- Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
- Locatie: udenhout
- Contacteer:
Twins heeft wel degelijk vaker puch cilinders gedaan!!
Ken er wel een aantal..
Maar het is duurder omdat de cilinder apparte poorten heeft..
(toevallig dat ik dit weet omdat ik ook meerdere cilinders daar heb laten tunen)
PRO MODIFIED ( max. 13000rpm. ) Tuning van 50-70 cc aluminium cilinders. 75 €- preparatie gelijk aan modified. evt. € 15,- toeslag bij bestaande extra uitlaatpoorten of andere speciale poortvormen.
Lezen blijft soms moeilijk (niet dat ik alles lees )
Kom je op 75+15 = 90euro!!
Ook moet je met alumium voorzichter te werk gaan. je haalt al snel teveel materiaal weg..
Ken er wel een aantal..
Maar het is duurder omdat de cilinder apparte poorten heeft..
(toevallig dat ik dit weet omdat ik ook meerdere cilinders daar heb laten tunen)
PRO MODIFIED ( max. 13000rpm. ) Tuning van 50-70 cc aluminium cilinders. 75 €- preparatie gelijk aan modified. evt. € 15,- toeslag bij bestaande extra uitlaatpoorten of andere speciale poortvormen.
Lezen blijft soms moeilijk (niet dat ik alles lees )
Kom je op 75+15 = 90euro!!
Aluminium cilinder hebben een nicasil wand, dit is moeilijker te bewerken..Neluhz schreef:waarom is een aluminium cilinder tunen duurder dan gietijzer?
aluminium is immers makkelijker te bewerken?
Ook moet je met alumium voorzichter te werk gaan. je haalt al snel teveel materiaal weg..
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Nieuwe zelfbouw kriebels
check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]