zuiger aanpassen heeft iemand een idee??

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

zuiger aanpassen heeft iemand een idee??

Bericht door cracy frog »

ik wil ook mijn zuiger tunnen maar heeft iemand een idee hoe kun je nog van de onderkant iets af hallen ik heb overal al gekeken maar het staat nergens /ook niet in de zoekfunkie\ :?: :?: lucht gekoelde 49cc chinees zie foto
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

probeer het is uit :roll: ooit moet iemand de eerste zijn. voor tunen heb je niet echt een handleiding hoor, het is meer een combinatie van berekenen en logies nadenken.

waar een wil is is een weg, maar waar meerde wegen zijn zijn er ook verkeerde :wink:

denk er nog maar is over na.

Grt Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
paulo
forum gebruiker
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 16:51
Locatie: alphen aan de rijn

Bericht door paulo »

bren hem gewoon naar hank als hank dat doet :wink:
martini mr-r
08/sen open
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

stuk van je zuiger af halen heeft geen zin, je hebt dit misschien bij het tunen van puch gezien? Bij puch doen ze dit zodat de timing van de inlaatpoort verandert, maar aangezien je chineesje een membraan heeft het niet al te veel zin, je zuiger is lichter maar denk niet dat jij dat zal merken zonder testbank :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

hoe kun je contact opnemen met hank voor info ik wil het toch proberen :?:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

*HANK* pben. Ik weet niet of hij het goed vind.
YZ250F
Neluhz

Bericht door Neluhz »

het heeft geen zin, zoals ray al aangeeft, omdat een chinees de inlaat op het carter heeft heeft het geen zin om de zuiger aan te passen zodat de inlaat langer open staat.
een aanpassing die je wel zou kunnen maken is het weghalen van een klein stukje zuiger aan de bovenkant van de uitlaatpoort, waarmee je je uitlaattiming veranderd.
dit komt wel nouwkeurig en is niet zonder risico
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Wil niet lullig doen, maar het aanpassen van de timeningen in je cilinder is niet echt slim om te doen, zeker als je vragen zoals deze hier moet gaan stellen, als je het fout doet kan je je zuiger gelijk weg gooien, en als je je cilinder verkeerd aanpast kan je die ook weg gooien. Koop gewoon zo'n big bore kitje dan geen risico's hoef je dan te nemen, gaat toch harder en kosten vrijwel niks die dingen :) Nogmaals niet lullig bedoelt, no hard feelings waarschuw alleen even :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

ok zal overwegen en bigbore met boosterpoort maar ik zal daarvoor toch aanpasingen maken aan zuiger en cil dat is dan te proberen [-o< ja toch \:D/
je hoort het nog wel
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulo
forum gebruiker
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 16:51
Locatie: alphen aan de rijn

Bericht door paulo »

jah bij een watergekoelde kan je wel aan de zuiger klote maar weet niet of dat ook zo is bij 49 cc :? :!:
martini mr-r
08/sen open
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

hij word er wel lichter door :roll: het zal allemaal niet veel schelen maar elk kleine beetje is mee genomen.

grt Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ehm...
je zuiger lichter maken is wel het laatste waar je mee moet gaan kloten, dingetje mag ook sterkte over houden..
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

oke maar kun je ook een extra smeerkanaal maken voor meer zuigersmering :?:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Als je eem membraamgestuurde inlaat hebt zou ik er niet aan gaan zitten. Bij een zuigergestuurde inlaat kun je het doen zodat je inlaat bijvoorbeeld lang open blijft staan en er meer mengsmering bij kan komen.

Je moet dit doen als je weeet wat je doet en niet zomaar wat er af vijlen want je timingen veranderen.
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

oke zal ik niet doen groetjes :lol:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Plaats reactie