hoge druk kop

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Pocketje

hoge druk kop

Bericht door Pocketje »

Hallo, wat doet eig een Hoge druk kop (Zochhi)?
bij de zoek functie vond ik niet echt iets dus ja...

Groeten,
Kevin
Neluhz

Bericht door Neluhz »

hoge druk kop zorgt voor meer compressie , de naam zegt het al, druk= compressie, hoge druk =meer compressie.
ook zit de bougie vaak in het midden, zodat je een betere verbranding krijgt(vonk komt overal tegelijk, en alle brandstof ontbrand.
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

nou moet ik je toch effe corigeren Neluhz, de cilinderkop zorgt niet voor meer compressie( ik heb der zelf 1 in zitten van zocchi) en maakt zelfs je compressie iets lager dan standaard.

waarom: heeft met de vorm van je squishband(das de rand waar je zuiger het dichtste opkomt) te maken.

Mijn kopje staat nu op 0,5mm squish, staat goed en rijd ook goed maar omdat de rand van de cilinderkop iets meer ronder staat(meer in de vorm van je zuigertje) heb je iets meer volume in je cilinderkopje waardoor het(iets) meer koppel wat toeneemt.

Ook met die meer ruimte in de cilinderkop betekend ook dat je top toerental toeneemt (mits je een goed uitlaat onder je bike hebt hangen, zoals een zocchi uitlaat of een AB tuning, met een standaard uitlaat zal je daar niet veel van merken)

dit is de binnekant van de Zocchi kop

Afbeelding

dit is de binnekant van de standaard kop

Afbeelding

zoals je zit bij de standaard kop ligt het squish gedeelte horizontaal, en bij de zocchi mooier in lijn lopen met de bolling van je zuigerkop
dit maakt veel mooier verdeelde vebrandingen waar.
hier gaat je bike beter en netter mee draaien(mits de squish goed staat)

de vonk heeft met de kop op zich niks te maken...het gaat er om hoe de verbrandings zich vormt en verdeeld over het hele oppervlak van de zuiger..........
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ba-searcher!! schreef:nou moet ik je toch effe corigeren Neluhz, de cilinderkop zorgt niet voor meer compressie( ik heb der zelf 1 in zitten van zocchi) en maakt zelfs je compressie iets lager dan standaard.
dan vraag ik me af waarom het een hoge druk kop genoemd wordt...
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

@ Neluhz: vraag ik mij dan ook wel af, ik heb ook een zocchi hogedrukkop en voel merkelijk een toename van compressie
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Plaats reactie