Waarom zo dikwijls SKF C3 en niet C4

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Ik hoop maar dat ze het een tijdje uithouden, de mensen van *geen sponsor* hebben mij verzekerd dat het zeer goede lagers zijn.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

NRGizer schreef:Ik hoop maar dat ze het een tijdje uithouden, de mensen van *geen sponsor* hebben mij verzekerd dat het zeer goede lagers zijn.
Je moet wel wat aan die krukas doen hoor.. kan niet zo!!
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

@ de winter: weet ik en daarom komt er ook een BZM-krukas onder.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: Waarom zo dikwijls SKF C3 en niet C4

Bericht door antonie »

NRGizer schreef:Mijn vraag is waarom men zo dikwijls SKF C3's als krukaslagers steekt in plaats van SKF C4's. De C4's zijn wel duurder maar slijten minder snel en kunnen hogere toerentallen aan (is mij gezegd geweest dus weet niet of het volledig waar is).

Zo zien mijn C3's er momenteel uit (waarschijnlijk door mijn eigen schuld):
Afbeelding
zien er niet echt goed uit die lagers.

vindt het wel leuk om dit topic door te lezen en de meningverschillen over c3 of c4 lagers te zien.
even een vraag aan de heren die het niet helemaal eens kunnen worden,heeft iemand van jullie wel eens de specificaties opgezocht van lagers.
als je er een beetje in verdiept kun je nog wel eens tot verrassingen komen te staan.

in een puchblok wordt meen ik een 6203 lager gebruikt voor de krukas.
in de open uitvoering zoals hierboven op de foto mag deze wanneer er met vet gesmeert wordt een maximaal toerental draaien van 17000 en wanneer met olie gesmeert wordt een toerental van 21000.
hierbij praat ik dus niet over een c3 of c4 lager.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Steek dr gewoon c3 in, die speling komt natuurlijk doordat je kooi kapot was, 1:50 is ook vrij schraal, rij 1:35 - 1:40 juist monteren en het moet goed gaan :wink: Heb zelf een tai chi staan, dat blok heb c3 lagers dr in zitten van meer dan 25 uur oud in die zijn nog in top staat :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Plaats reactie