hoe kan het als ik me minibike start dat hij voor uit schiet

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
NL_remon_NL

hoe kan het als ik me minibike start dat hij voor uit schiet

Bericht door NL_remon_NL »

heej

als ik me minibike strat gaat me achter wiel in eens draaien en als ik dan me achterrem in kneip en dan los laat gaat hij ook weer draaien weet iemandt hoe dit kan??
en wie heb het ook al eens gehad :?:

ps: me kabbeltje zit bij me gas hendel goed en me gas hendel is ook nog goed :!:
PioLanti**

Bericht door PioLanti** »

K denk dat je de stationairschroef wat moet uitdraaien. ( Of in, weet het zo eem niet ) maar gewoon even wat uitproberen.

En anders zou de Gaskabel binnenin de carb. wel eens kunnen blijven
hangen.

:wink:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

of je koppeling heeft de geest gegeven.
dan zijn je veer(tjes) kapot.
Tim
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

Als je hem start loopt ie dan stationair of maakt ie meteen heel veel toeren?
Want als ie meteen te veel toeren maakt dan grijpt de koppeling aan.

Maar bedoelde PioLanti** ook met de stationaair schroef afstellen

gr
PioLanti**

Bericht door PioLanti** »

Los Limbos schreef:Als je hem start loopt ie dan stationair of maakt ie meteen heel veel toeren?
Want als ie meteen te veel toeren maakt dan grijpt de koppeling aan.

Maar bedoelde PioLanti** ook met de stationaair schroef afstellen

gr
Jupz :wink:
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

ik had et gisten ook met me broertjes zijn minibike dan heb je de stationair schoef zo aangedraait dat hij te veel toeren maakt en daardoor automatisch vooruit gaat en anders de koppeling :wink:
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
dirtbiker

Bericht door dirtbiker »

taichi_aka_yamashi schreef:ik had et gisten ook met me broertjes zijn minibike dan heb je de stationair schoef zo aangedraait dat hij te veel toeren maakt en daardoor automatisch vooruit gaat en anders de koppeling :wink:
ik had juist dat hij te weinig toeren maakt dus steeds uitviel, maar loopt nu perfect :D dus vandaag voor het eerst gereden was echt super vet :)
alleen wel lichtelijk gevallen bleef met me broer bij het stuur haken dus vieil ik gelukkig zachtjes, oftewerl scheur in mijn broek en verder heel klein wondje op mijn hand en schaafwond op mijn knie :P
maar ja is niet anders gelukkig niks met mijn bike alleen lichte beschadiging bij de gashendel
GerbenW
forum gebruiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 14:58
Locatie: Zevenaar

Bericht door GerbenW »

mischien blijft je gasnaald hangen ??

had ik ook :wink:
of als je hem er verkeerd in hebt gedaan.. dus niet goed met dat gleufje en dat puntje

Gr. GerbenW
Zelfbouw project !:wink:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15968
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Zorg eerst dat je motor op een normaal toerental stationair draaid ( dus gas dicht, dan rond de 2500 toeren is voldoende.)

Zorg hierna dat je koppeling laat genoeg aangrijpt, zodat de motor wat toeren kan maken voordat de koppeling aangrijpt en dus je wiel gaat draaien !

Is dit allemaal in orde, en draaid je wiel nog steeds te snel ?, zoals Tim zei, je koppeling ff checke... die zou dan waarschijnlijk kapot zijn
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie