GROTE vraagtekens bij WERKELIJKE kwaliteit PMT BANDEN!!

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
wizzlawax
forum gebruiker
Berichten: 457
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 15:07
Locatie: kerkrade

Bericht door wizzlawax »

die horizontale lijn heb ik ook in me pmt dit zou een farbrieks fout zijn

maar vindt inderdaad dat de nieuwere pmt41 een stuk sneller weg zijn,

kan ook aan mezelf liggen ik rij 1,3 voor en 1,5 achter en weeg meer als de gemiddelde rijder

ik heb er echter geen negatief bericht over (alleen die scheur)
eilite wrs:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24962
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Bertus schreef:Wat is er aan de band te zien dan? en vertikale scheur over de band?
scheuren zowel verticaal (bij het afgesleten gedeelte) als horizontaal vanaf dag 1.
verder honderden ribbeltjes in 1 richting en de band is dus door de slijtage niet rond meer,maar met een kuil van slijtage aan de rechterzijde ,niet links omdat er weinig linkse bochten zijn..
band is op hogere snelheid met een lichte hellingshoek gevaarlijk instabiel (bijv stevig schudden en hobbelen bij het uitkomen van de 1e bocht na het rechte stuk van stadskanaal. zodanig dat ik besloot dat het mooi genoeg was die dag,
daarbij wil ik wel vermelden dat de instabiliteit 80 procent zeker gewoon door de slijtage komt.


en verder valt er niet veel meer te vermelden...

mijn conclusie,
nieuwe 41 band is echt snel op nu,heeft verder dus dat foutje met die scheur maar dat stelt weinig voor.

na bijna een jaar pmt 40 te hebben gereden valt me de levensduur van de nieuwe serie 41 zwaar tegen, ook als ik rekening houd met dat ik de laatste maanden veel heb geleerd en sneller ben gaan rijden.

tim
Gebruikersavatar
Gerard S
forum gebruiker
Berichten: 1489
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 13:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

Gerard S schreef:
kleine_duivel schreef:tsja...iets verkeerds.
wat zou je bij een band nou verkeerd kunnen doen?

er is gewoon mee gereden, geen burnouts en dat soort !CENCUUR!.

hoe veel trainingsdagen leven jouw bandjes?
en met welke bandenspanning?
Ik heb gehoord dat de nieuwere PMT T41 een iets zachtere compound hebben waardoor ze sneller slijten, in jou geval zou ik kiezen voor een T40 achter, deze hij nagenoeg dezelfde grip het duurt alleen iets langer voor hij op temperatuur is.
De bandenspanning waar je mee rijd is niets mis, ik heb na een wedstrijd wel een de bandenspanning gemeten van een T41 en die was door de warmte in de band met 0,7 bar opgelopen.
nogmaals, ter bevestiging van je bevindingen.. advies overstappen naar T40 :wink:
Gr.

Gerard
_______________________________________
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Gebruikersavatar
coen
forum gebruiker
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 09:51
Minibike:: Blata WRS
Blata R
Blata JR
Zelfbouw 65cc Polini
Chinees 49cc 14mm sha (loopt al 10 jaar zonder problemen)
Mini crosser 49cc
Locatie: tilburg

Bericht door coen »

ik rij T40 voor en achter met 1.3 voor en 1.4 achter nooit problemen gehad. anders moetje is sava's proberen
Blata WRS + Kit
Blata JR
Zelfbouw 65cc polini
Chinees 49cc
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

Gerard S schreef:
Gerard S schreef:
kleine_duivel schreef:tsja...iets verkeerds.
wat zou je bij een band nou verkeerd kunnen doen?

er is gewoon mee gereden, geen burnouts en dat soort !CENCUUR!.

hoe veel trainingsdagen leven jouw bandjes?
en met welke bandenspanning?
Ik heb gehoord dat de nieuwere PMT T41 een iets zachtere compound hebben waardoor ze sneller slijten, in jou geval zou ik kiezen voor een T40 achter, deze hij nagenoeg dezelfde grip het duurt alleen iets langer voor hij op temperatuur is.
De bandenspanning waar je mee rijd is niets mis, ik heb na een wedstrijd wel een de bandenspanning gemeten van een T41 en die was door de warmte in de band met 0,7 bar opgelopen.
nogmaals, ter bevestiging van je bevindingen.. advies overstappen naar T40 :wink:
en dat advies heb ik dus gevolgt :wink:
want ook de pmt 40 bandjes zijn zachter dan vorig jaar, en die waren al lang niet verkeerd... :)

wat mij betreft kan dit topic gesloten worden, omdat alles nu duidelijk is en er verder alleen maar na-discussie zal ontstaan?

tim.
Gesloten