Heel heel heel erg apart

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Heel heel heel erg apart

Bericht door Ultimate »

Gister ging in een beetje mijn bike inrijden en ook de koppeling afstellen enzo, maar op een gegeven moment begon de bike uit zichzelf veel toeren te maken.
Dus ik besloot de killswitch er af te trekken, maar hij stopte niet :?
Ok dat kan, mss verkeerd aangesloten, maar vervolgens trek ik de bougie dop er af... en loopt ie nog door :shock: :?
Na even draaien viel ie eindelijk uit maar ik vond het nogal vreemd dat hij bleef draaien terwijl ik de bougiedop er af had.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Dieselen. Dan word je cilinder zo heet, dat de ontbrandings temperatuur al bereikt word. Waarschijnlijk is je compressie ook te hoog.

Groet,

Niels
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

Thanks :)

Zou wel kunnen dat dat het is want alles stond niet lekker afgesteld (lees te kleine sproeier) en de koppeling was ook niet lekker.
Heb een bigbore me hogedrukkop, dus dat veroorzaakt dan de compressie :lol:
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ok, nou ik weet niet welke bougie je hebt, maar draai er maar een stap of 2 koudere bougie in. En monteer een grotere sproeier en kijken wat die doet.
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

TnTnelis schreef:Ok, nou ik weet niet welke bougie je hebt, maar draai er maar een stap of 2 koudere bougie in. En monteer een grotere sproeier en kijken wat die doet.
Er zit nu een NGK 7 bougie in... en grotere sproeier heb ik al gedaan :wink:
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Bericht door steef1 »

Ik had het laatst ook.

Het kwam omdat de koeling verkeerd zat aangesloten (was de fout van de vorige eigenaar).

Maar nu loopt hij als een trein.
YZ250F
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

steef1 schreef:Ik had het laatst ook.

Het kwam omdat de koeling verkeerd zat aangesloten (was de fout van de vorige eigenaar).

Maar nu loopt hij als een trein.
Ik heb er ook nog maar 1 keer last van gehad, en toen had ik maar 2 minuten gereden. uurtje later ging ik weer rijden, +/- 6 minuten en toen had ik nergens last van...

Ben ook aan het overwegen om misschien zo'n PC cooler te installeren
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

Maar als me cilinder dus wel erg verdacht heet word, moet ik even een koudere bougie nemen ?
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Bericht door Kefien#17 »

TnTnelis schreef:Ok, nou ik weet niet welke bougie je hebt, maar draai er maar een stap of 2 koudere bougie in. En monteer een grotere sproeier en kijken wat die doet.
:wink:
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Re: Heel heel heel erg apart

Bericht door EVD »

Ultimate schreef:Gister ging in een beetje mijn bike inrijden en ook de koppeling afstellen enzo, maar op een gegeven moment begon de bike uit zichzelf veel toeren te maken.
Dus ik besloot de killswitch er af te trekken, maar hij stopte niet :?
Ok dat kan, mss verkeerd aangesloten, maar vervolgens trek ik de bougie dop er af... en loopt ie nog door :shock: :?
Na even draaien viel ie eindelijk uit maar ik vond het nogal vreemd dat hij bleef draaien terwijl ik de bougiedop er af had.
zoals je zegt te kleine sproeier word hij te heet, dat hoeft niet dé reden te zijn dat hij gaat dieselen, waarschijnlijk komt het door aanslag op je zuiger (-kop), wat vervolgens gaat gloeien en het werk van een bougi overneemt. (bv door verkeerde olie) . chek dat dus ff en maak het schoon dmv dremel? doe er ff een 4 maatjes grotere sproeier in, rijd zo in ieder geval niet door want vastloper zie ik al aankomen


grtz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

wat voor motor heb je?

meest gebruikte bougie's zijn volgens mij bougie's van ngk met hittegraad 9...(b1 reps, fabrieks machines)een te hoge hittegraad kan o.a. een klapperende motor veroorzaken.

en als de cilinder zo heet word dat er zelfdetonatie onstaat is het misschien handig om je zuiger na te kijken.

toen ik nog een chinese minibike had is dit ook een keer gebeurd en dat heeft de zuiger aangetast en een vastloper veroorzaakt...

owja: als je te arm afstelt( te kleine sproeier) word je cilinder zoiezo heter!
Tim.
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

Ik heb een gewone chinees.

Setup:

50cc big bore kit met hogedrukkop
NGK bougie, hittegraad 7
17.5 Dell Orto carb (spoeier 78 )

Alles is nieuw

De bougie had wel een te lichte kleur dus heb nu een 84 sproeier gehaald.
Ik hoop dat met een grotere sproeier hij dan ook minder warm word.

Help het anders ook om zo'n pc Cooler te plaatsen ?
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Octaangetal kan ook oorzaak hebben met dieselen (in deze contreien natuurlijk niet zo erg maar in Rusland en zo wel) met welke benzine rij je? Super 95 of 98, te hoge compressie en te hoge temperaturen zijn de hoofdoorzaken hiervan maar dat is al eerder gezegd.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ultimate schreef:Ik heb een gewone chinees.

Setup:

50cc big bore kit met hogedrukkop
NGK bougie, hittegraad 7
17.5 Dell Orto carb (spoeier 78 )

Alles is nieuw

De bougie had wel een te lichte kleur dus heb nu een 84 sproeier gehaald.
Ik hoop dat met een grotere sproeier hij dan ook minder warm word.

Help het anders ook om zo'n pc Cooler te plaatsen ?
50 cc op een chinees ?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

jordy 15 schreef:
Ultimate schreef:Ik heb een gewone chinees.

Setup:

50cc big bore kit met hogedrukkop
NGK bougie, hittegraad 7
17.5 Dell Orto carb (spoeier 78 )

Alles is nieuw

De bougie had wel een te lichte kleur dus heb nu een 84 sproeier gehaald.
Ik hoop dat met een grotere sproeier hij dan ook minder warm word.

Help het anders ook om zo'n pc Cooler te plaatsen ?
50 cc op een chinees ?
toch normaal
tis gewoon een 49 cc tje

Greetzzz Steven
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
Plaats reactie