Heel heel heel erg apart

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Owjah...
Was in de war met een 70 cc op een chinees, dat kan nl niet..
Maar dan nog.. het is 49, en niet 50 :lol:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

minibikerheerhugowaard schreef:Ik heb dit probleem ook al 2 keer gehad maar ik heb dus geen zin in een vastloper. Er zit nu een B9eg bougie in. Dan zou ik dus een hittegraad 7 moeten nemen en dan zou hij het goed doen?
Of een grotere sproeier :wink:

Maar je moet niks hea, gewoon uitproberen
jordy 15 schreef:Owjah...
Was in de war met een 70 cc op een chinees, dat kan nl niet..
Maar dan nog.. het is 49, en niet 50 :lol:
Ach 49 cc of 50 cc klein verschil :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Mensen leer nou eens zelf dingen op te zoeken. De conclusie dat je van een 9 naar 7 bougie moet is dus niet altijd goed. Elk merk gebruikt andere volgorde.

NGK: hoe hoger het getal, des te heter.
Champion: Hoger getal, kouder.
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

Als ik dan nu een koudere bougie neem, moet ik dan ook nog wat qua sproeier veranderen of maakt dat niet uit ?
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

NRGizer schreef:Octaangetal kan ook oorzaak hebben met dieselen (in deze contreien natuurlijk niet zo erg maar in Rusland en zo wel) met welke benzine rij je? Super 95 of 98, te hoge compressie en te hoge temperaturen zijn de hoofdoorzaken hiervan maar dat is al eerder gezegd.
Ik rij met 98 trouwens...

Kan ik dan beter 95 nemen of is dit goed ?
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

beste is om 98 te bebruiken :)
Polini-Michael
forum gebruiker
Berichten: 464
Lid geworden op: za 17 dec 2005, 21:56
Locatie: Den haag

Bericht door Polini-Michael »

kleine_duivel schreef:beste is om 98 te bebruiken :)
het beste is bezine uit een verzegeld vat te nemen :)
[quote="Blata-Patrick"]wie binn'n een kniene kop ! =B [/quote]
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Re: Heel heel heel erg apart

Bericht door Ultimate »

EVD schreef:
Ultimate schreef:Gister ging in een beetje mijn bike inrijden en ook de koppeling afstellen enzo, maar op een gegeven moment begon de bike uit zichzelf veel toeren te maken.
Dus ik besloot de killswitch er af te trekken, maar hij stopte niet :?
Ok dat kan, mss verkeerd aangesloten, maar vervolgens trek ik de bougie dop er af... en loopt ie nog door :shock: :?
Na even draaien viel ie eindelijk uit maar ik vond het nogal vreemd dat hij bleef draaien terwijl ik de bougiedop er af had.
zoals je zegt te kleine sproeier word hij te heet, dat hoeft niet dé reden te zijn dat hij gaat dieselen, waarschijnlijk komt het door aanslag op je zuiger (-kop), wat vervolgens gaat gloeien en het werk van een bougi overneemt. (bv door verkeerde olie) . chek dat dus ff en maak het schoon dmv dremel? doe er ff een 4 maatjes grotere sproeier in, rijd zo in ieder geval niet door want vastloper zie ik al aankomen


grtz erik

Afbeelding

Zo was mijn zuiger en cilinderkop.

Het bruin/zwart wat je ziet is er niet af te krijgen met een doek.

Is dit de aanslag die je bedoeld ?
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Is dat een putje in je zuiger?

Zoja, kan wijzen op een te laat ontstekingstijdstip of te vroeg??? weet het zelf niet goed.

Of te kleine squish??
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

NRGizer schreef:Is dat een putje in je zuiger?

Zoja, kan wijzen op een te laat ontstekingstijdstip of te vroeg??? weet het zelf niet goed.

Of te kleine squish??
Dat is inderdaad een putje, maar dat putje zat er al in toen ik hem net had gekocht (nieuw)
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

aah dan kan het dat niet zijn, ik heb al gehoord dat bij een verkeerd ontstekingstijdstip er een gat in de zuiger kan gebrand worden en dacht dat dit het geval was.

Dat ie zo bruin is kan wel normaal zijn vind toch een verbranding plaats maar zo erg heb ik nu wel niet gezien op de kop maar op de zuiger dat krijg je er niet meer af, bij mij is de zuiger ook zwart vanboven maar de kop nog redelijk proper.

Hoeveel smeer je eigenlijk en is je bike wel goed afgesteld en op hoeveel staat je squish?
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

NRGizer schreef:aah dan kan het dat niet zijn, ik heb al gehoord dat bij een verkeerd ontstekingstijdstip er een gat in de zuiger kan gebrand worden en dacht dat dit het geval was.

Dat ie zo bruin is kan wel normaal zijn vind toch een verbranding plaats maar zo erg heb ik nu wel niet gezien op de kop maar op de zuiger dat krijg je er niet meer af, bij mij is de zuiger ook zwart vanboven maar de kop nog redelijk proper.

Hoeveel smeer je eigenlijk en is je bike wel goed afgesteld en op hoeveel staat je squish?
Bike staat goed afgesteld: Koffie met melkbruine bougie

Squish weet ik niet, nooit gemeten, kan met een tinnen draadje ofzo had ik gehoord dus dat ga ik nog wel keer doen.

En ik smeer nu 1 : 25 (inrijden)
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Probeer eens 1:35 te smeren
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Ultimate
forum gebruiker
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 21:02
Locatie: Den Helder

Bericht door Ultimate »

NRGizer schreef:Probeer eens 1:35 te smeren
Zal het zondag op poeldijk proberen.

Bedankt voor de hulp :)
Plaats reactie