Pagina 1 van 2

kop pakking kapot?

Geplaatst: do 04 nov 2004, 20:33
door Gast
beste minibikers,

ik heb een minibike met een puchblok 65cc airsal 15 mm bing en een opgedraaide koppeling.
nui is het probleem dat ik een stuk uit de kop pakking mis en hij finaal gebarsten is.
kan het zijn dat de minibike daardoor niet meer door trekt?

Geplaatst: do 04 nov 2004, 20:43
door wevie666
jah.. zo verlies je veel compressie

Geplaatst: do 04 nov 2004, 20:49
door Gast
bedankt kheb al een nieuwe geregeld bij een vriend van mij
weet iemand ook wat voor zin een race krukas voo zin heeft en moet je dan andere afstelling hebben of verdere aanpassingen?

Geplaatst: do 04 nov 2004, 21:08
door derbi master
race krukas is sterker dan een org krukas, wardoor je dus meer kracht op de krukas kan uit oefenen.

Geplaatst: do 04 nov 2004, 21:09
door Gast
je hoeft zoiezo geen andere aanpassingen te doen enkelt die krukas er in te leggen... hij zal zoiezo lichter zijn en beter bestand tegen hogere toeren en sterker, kan hem meer belasten

suc6 verder :)

mark

Geplaatst: do 04 nov 2004, 21:32
door Gast
dus hij zal niet harder lopen??

Geplaatst: do 04 nov 2004, 21:53
door stefano
Niet harder nee.

Hij is beter bestand tegen grotere krachten.

Tip:Als je een "race krukas neemt neem dan een volronde.
Deze heeft geen balansgaten,zodat hij wat hogere carter druk heeft.(betere gasreactie en wat meer trekkracht.)

Stefan

Geplaatst: do 04 nov 2004, 22:00
door Gast
dus hij loopt en trekt dus ietsjes beter

Geplaatst: do 04 nov 2004, 22:04
door stefano
Als je een volronde/opgevulde neemt wel ja

Stefan

Geplaatst: do 04 nov 2004, 22:12
door Gast
thnx en aan welke prijzen moet je denken ? dan weet ik hoeveel ik apart moet houden

Geplaatst: do 04 nov 2004, 22:16
door stefano
80-90 euro op 50cc.nl
(kijken naar rito volrond)

Stefan

Geplaatst: vr 05 nov 2004, 12:33
door üntiej#21
Bij een volronde krukas kun je het verschil echt niet voelen hoor met een 65 airsal en 15mm..

als je daar echt verschil in wil hebben, moet je ook je koppeling tunen, je cilinder tunen, hd kopje aanpassen, carters tunen, interne tandwiel verlichten en dichtmaken etc :wink:

maar volrond heeft wel IETSJE voordeel.. alle kleine beetjes helpen als je het zo wilt bekijken.. :wink:

en een "race"krukas voor puch vind ik beetje rare naam.. met een originele krukas, en naaldlagertje erin.. kun je ook prima hoge krachten aan..

als je ZOveel kracht hebt dat je krukas het niet aankan.. zul je nog eerder met het probleem van zwevende contactpunten komen te zitten..

Geplaatst: di 09 nov 2004, 16:15
door Gast
naald lager bedoel je mee bij de piston pen??
daar heb ik al een naald lager

Geplaatst: di 09 nov 2004, 17:49
door Gast
ja zijn ook van die ouderwetse krakassen (letterlijk) met ipv zon naaldlager een koperen busje.

Geplaatst: di 09 nov 2004, 18:02
door Gast
oohw maar ik heb een naaldlager :D