Nieuwe cilinder op watergekoeldebike gezet!

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tim-w
forum gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 19:20
Locatie: Naaldwijk

Nieuwe cilinder op watergekoeldebike gezet!

Bericht door tim-w »

Beste mensen,
Ik had een aantal dagen geleden mijn cilinder uitgeboort maar zoals de kans bestont ben ik in mijn uitlaatpoort uitgekomen :( Maar ik heb dus een nieuwe cilinder gekocht en een nieuwe racekoppeling. Ik niks vermoedend alles erop gezet. Ik wou hem starten maar dat deed hij niet. Ik alles nagekeken of hij vonkten, caberateur schoon gemaakt enz. dat helpten allemaal niet. Toen had ik maar mijn cilinder eraf gehaald en ZAG IK OPEENS DAT ER WATER IN MIJN KRUKAS ZAT :shock:. Ik heb zo goed als al het water eruit gehaald en nu staat hij in de scheur te drogen. Het water is er waarschijnlijk ingekomen toen ik in de uitlaatpoort was uitgekomen ewant dat wist ik eerst niet dus had ik mijn oude cilinder erop gezet dus zo is dat water in de krukas gekomen. Doe ik dit goed en wat nu verder?

Alvast bedankt,
Tim
tim-w
forum gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 19:20
Locatie: Naaldwijk

Bericht door tim-w »

Ik heb nu heel me krukas laten drogen en me cilinder erop gezet. Het lijkt wel of mijn caberateur geen bensine geeft. Wat kan dat zijn?
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Bericht door Kefien#17 »

tim-w schreef:Ik heb nu heel me krukas laten drogen en me cilinder erop gezet. Het lijkt wel of mijn caberateur geen bensine geeft. Wat kan dat zijn?
Testen..gewoon je tankje met benzini door je carb door laten komen,je moet

wel vlotterbak er af halen voor je dat doet,zo kan je dat testen

Als je daar toch mee bezig bent kan je gelijk je filtertje checken in je carb aan de zeikant,

Gr Kevin
tim-w
forum gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 19:20
Locatie: Naaldwijk

Bericht door tim-w »

vandaag ben ik van 9 uur 's onchtends tot en met 12uur 's middags bezig geweest maar op een of andere manier komt er tog water bij de zuiger zodat er dan geen onsteking plaats kan vinden want benzine gaat niet samen met water! Maar hoe kan ik dit water nou weg krijgen? In mijn watertankje blijft ook dezelfde hoeveelheid water in zitten.
Wie heeft hiet ervaring mee en kan me helpen? :(

mvg Tim
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

check je pakkingen eens, gewoon allemaal in 1 keer vervangen.

als je het niet weet moet je problemen gaan uitsluiten. dit is de effectiefste manier om een probleem op te sporen die eigenlijk alleen maar voordelen met zich mee brengen.

succes,

Niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Plaats reactie