Is een Blata B1 voorvork gelijk aan die van B1 Replica?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
malossimhrfreak
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 08 jan 2008, 12:01
Locatie: utrecht

Is een Blata B1 voorvork gelijk aan die van B1 Replica?

Bericht door malossimhrfreak »

De titel zegt al genoeg denk ik, het gaat er vooral om dat het bracket voor de remklauw op dezelfde plaats zit, aangezien ik een Avid hydraulisch remsysteem wil kopen voor mijn zelfbouwer met B1 Replica voorvork, maar ik wil wel even weten of dit plug and play is of dat ik aanpassingen moet doen.
Gebruikersavatar
Denna
forum gebruiker
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 15 dec 2008, 12:42

Bericht door Denna »

Dat moet je aanpassen, past absoluut niet zo erop.

Maar dat is wel makkelijk pas te maken. Gewoon de schijf erop zetten, klauw met adapter erop zetten en de rem vast knijpen op de stand waar hij op hoort te staan. Remhendel vast trekken met een tyrap aan het stuur, zodat hij ook vast blijft staan en dan kijken waar je je gaten moet boren in je poot.

Wel een aardige bak geld voor een chinees om erin te steken. Ik snap niet dat je dan ff door spaart en dan een 2e hands B1 origami haalt, die zijn nieteens zo duur.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekeh Jung
malossimhrfreak
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 08 jan 2008, 12:01
Locatie: utrecht

Bericht door malossimhrfreak »

Mijn bike is absoluut geen chinees, maar een zelfbouw met een B1 Replica voorvork, ik heb even zitten kijken en de vork van een Blata ziet er vrijwel hetzelfde uit behalve dat de Blata maar 1 remschijf heeft en de B1 Replica 2 remschijven. Edit: past dus inderdaad niet, voorvork is gelijk maar de brackets van de remklauw zitten op een andere plaats. Dit topic kan een slotje op.
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ik zou kijken voor een fabrieks voorvork, van grc of dsf.
Daar past zo een grimeca hydro rem op :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Plaats reactie