Te rijk?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Harladesh
forum gebruiker
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 19:34
Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen!
Locatie: Alphen Aan Den Rijn

Re: Te rijk?

Bericht door Harladesh »

maak je luchtfilter eens schoon kan zijn dat hij te weinig lucht door laat. waardoor hij al snel te rijk staat.

(Ik heb mn demper weer gevonden aan de kant van de weg)
Gas met die zooi!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Nee want hij komt gewoon op toeren
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: Te rijk?

Bericht door bram_015 »

Icelitz schreef:Nee want hij komt gewoon op toeren
steek er je oude sproeier in(vn je vorige blok sproeier 80 geloof ik dat het was) rijd er ff mee(dat hij mooi warm is) en kijk dan naar je bougie,om te zien of het beter is,
maar dat zal je wel zowiezo voelen of het verbeterd of verslechterd is :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Re: Te rijk?

Bericht door Richard »

Niet ergens een half doorgebrand kabeltje ? van de massa? omdat hij zo stotterd. Alhoewel klopt dat niet met het verhaal van koud niet/warm wel..


Verder ga ik niet in op het sproeier verhaal. Als je nieuwe spullen hebt, zou ik het altijd iets meer/rijker smeeren. En dáarna prefect afstellen.
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Als ik hem gewoon op de bok zet en dan gas geef en volgas ga, dan stottert hij helemaal niet.
En alle symtomen verder duiden gewoon aan dat ik een te grote sproeier heb, kijk bijvoorbeeld ook anar de bougie die is ook pikzwart , dus als het nu niet duidelijk is dat de sproeier te groot is weet ik het ook niet meer. Dus morgen gewoon ff een setje sproeiers halen en een kleinere monteren
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: Te rijk?

Bericht door bram_015 »

Icelitz schreef:Als ik hem gewoon op de bok zet en dan gas geef en volgas ga, dan stottert hij helemaal niet.
En alle symtomen verder duiden gewoon aan dat ik een te grote sproeier heb, kijk bijvoorbeeld ook anar de bougie die is ook pikzwart , dus als het nu niet duidelijk is dat de sproeier te groot is weet ik het ook niet meer. Dus morgen gewoon ff een setje sproeiers halen en een kleinere monteren
Icelitz schreef:De kleur van je boegie hoeft niet altijd een indicator te zijn van je afstelling
verder,als je denkt dat ie te rijk staat,kan je toch gewoon ineens sproeiers testen,.
als ik het zo lees lijkt het id wel zo ja :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

bram_015 schreef:
Icelitz schreef:Als ik hem gewoon op de bok zet en dan gas geef en volgas ga, dan stottert hij helemaal niet.
En alle symtomen verder duiden gewoon aan dat ik een te grote sproeier heb, kijk bijvoorbeeld ook anar de bougie die is ook pikzwart , dus als het nu niet duidelijk is dat de sproeier te groot is weet ik het ook niet meer. Dus morgen gewoon ff een setje sproeiers halen en een kleinere monteren
Icelitz schreef:De kleur van je boegie hoeft niet altijd een indicator te zijn van je afstelling
verder,als je denkt dat ie te rijk staat,kan je toch gewoon ineens sproeiers testen,.
als ik het zo lees lijkt het id wel zo ja :wink:
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Heb net ff sproeier 75 geprobeerd omdat ik sproeiers kleinder dan 65 niet heb.
Nou dat liep dus echt voor geen meter kreeg hem amper aan de praat viel heletijd weg, datie eerst heel hoog stationair gaat lopen en dan langzaam wegvalt. Dus zometeen ff die kleine sproeiers halen en dan proberen met 62
Hebben ze die sproeiers wel bij scooter winkels enz?
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: Te rijk?

Bericht door xxx »

hallo,

jha kan je gewoon hale :wink:

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Sproeier 62 geprobeert, op de choke gezet 1x trekken en hij start gelijk. ff wat gassen rustig en hij valt steeds uit. Heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is joh. Heb daarna ff sproeier 80 gemonteerd en nu doet hij niks meer is echt toaal niet te starten gewoon geen kick.

Weet echt niet of ik nou richting de 60 of richting de 80 moet:S

Graag een reactie van iemand die vrij veel weet van afstellen
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Te rijk?

Bericht door Lg tweewielers »

Er zijn gemiddelde carb afstellingen die over het algemeen werken. Bijna alle bikes zijn hetzelfde de sproeiermaten verschillen niet al te veel over het algemeen.

Je ontsteking kan ook kloten he. Een defecte bougie, slechte of makende massa, bobine? ga zo maar door.

Gewoon alles goed nakijken. keer zonder dodemansknop proberen e.c.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Ja heb even de oude bobine erop gezet + ouwe bougie kabel en dop, want de hij fonkte niet meer:S nu fonkt hij wel, daarna met sproeier 80 geprobeerd te starten en kreeg hem alleen maar even lopend zonder choke en verzoop daarna weer.. veelste groot dus. Dus daarna 62 gemonteerd en hij gaf geen kick, maar ik dnek dat dat komt omdat hij nu verzopen is. Morgen maar weer eens proberen.

dan ook ff het membraam controleren
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco
forum gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 20 aug 2010, 14:41
Locatie: Nieuwdorp (Zeeland)
Contacteer:

Re: Te rijk?

Bericht door Remco »

koop eens wat meer sproeiers, afstellen is een kwestie van proberen en testen :mrgreen:
probeer anders je gasnaald eens te verzetten
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

gasnaald heeft hij niet, alleen een gasshuif. Enige manier om deze carbs af te stellen is met sproeiers en de stationair. en verder heb ik gewoon sproeiers 60 t/m 80.. hoger of lager gaat um écht niet worden :wink:
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Re: Te rijk?

Bericht door Icelitz »

Net even de gewone standaard sproeier erin gedraaid. En ik heb ff een ouwe chinese bougie erin gedraaid. Want je zag gewoon overduidelijk met het blote oog dat de contactpunten van die chinese bougie veel verder uit elkaar staan dan de NGK die er in zat. En je zag ook duidelijk een grote vonk wat ik bij die ngk niet had. Dus ik monteer die standaard sproeier en die ouwe chinese bougie. 1x trekken en hij startte :roll: en liep gewoon prachtig stationair dus flikker lekker op met die dure ngk :lol:

Naja ik laat hem nu gewoon zo en morgen in nijverdal eens kijken hoe het rijd.. Kan hem hier in mijn tuin namelijk niet echt lekker warm laten worden :lol:

Dus naja we zien het morgen wel!
Performance is our mission
Afbeelding
Plaats reactie