Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yuri
nieuwe gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:41
Minibike:: GRC 50cc pruts

Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Bericht door yuri »

Ik heb een nieuwe koppelingskom en -schoentjes gemonteerd maar zie dat de schoentjes op een bepaald punt net de kom raken (kwestie van inrijden/inslijten lijkt me). Mag dit bijgevijld/bijgeschuurd worden en zoja, is er iemand morgen @ ANAC die een vijltje ter beschikking heeft?
GRC RSR | BZM 50
Gebruikersavatar
wijntje
forum gebruiker
Berichten: 361
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 17:18
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Bericht door wijntje »

yuri schreef:Ik heb een nieuwe koppelingskom en -schoentjes gemonteerd maar zie dat de schoentjes op een bepaald punt net de kom raken (kwestie van inrijden/inslijten lijkt me). Mag dit bijgevijld/bijgeschuurd worden en zoja, is er iemand morgen @ ANAC die een vijltje ter beschikking heeft?

HEb wel klein vijltje bij , maar weet nie of dat kan , is je nieuwe kom niet te klein ????

tot morgen wijntje
Afbeelding
Gebruikersavatar
yuri
nieuwe gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:41
Minibike:: GRC 50cc pruts

Re: Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Bericht door yuri »

wijntje schreef:
yuri schreef:Ik heb een nieuwe koppelingskom en -schoentjes gemonteerd maar zie dat de schoentjes op een bepaald punt net de kom raken (kwestie van inrijden/inslijten lijkt me). Mag dit bijgevijld/bijgeschuurd worden en zoja, is er iemand morgen @ ANAC die een vijltje ter beschikking heeft?

HEb wel klein vijltje bij , maar weet nie of dat kan , is je nieuwe kom niet te klein ????

tot morgen wijntje
De schoentjes komen van Theo van Hemmen en hij gaf al aan dat het misschien wat krap aan zou worden. Waar het niet aanloopt hebben de schoentjes de juiste speling (0.5/0.75 mm) maar bij elk schoentje is er net een klein puntje wat contact maakt. Morgen maar even bekijken denk ik. Alvast bedankt!
GRC RSR | BZM 50
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Bericht door minipower »

heb je waarschijnlijk een standaard kom 78 en voor die voering heb je denk ik dan een kom 80 nodig :wink:

mocht je geinteresseerd zijn heb ik nog wel wat kommetjes en complete koppelings huisjes liggen met een kom maat 80 :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
yuri
nieuwe gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 16:41
Minibike:: GRC 50cc pruts

Re: Nieuwe koppelingsschoentjes lopen aan in kom

Bericht door yuri »

minipower schreef:heb je waarschijnlijk een standaard kom 78 en voor die voering heb je denk ik dan een kom 80 nodig :wink:

mocht je geinteresseerd zijn heb ik nog wel wat kommetjes en complete koppelings huisjes liggen met een kom maat 80 :wink:

niels
Vergeten te vermelden: het is een (nieuwe) kom 80. Bedankt iig. ;)
GRC RSR | BZM 50
Plaats reactie