Vermogenverlies

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Vermogenverlies

Bericht door MLeer58 »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een minibike gekocht voor niet veel geld om een beetje te sleutelen en te kijken wat er uit zo'n ding te halen valt.
Ik ben dus redelijk nieuw in de minibike en dus de 2takt wereld (mijn brommer is namelijk 4takt, daar sleutel ik ook aan).

Toen ik laatst aan het testen stuitte ik gelijk op een probleempje, en dat is dat ik bij hoge toeren vermogenverlies heb. Bij te veel gas geven voel je het vermogen teruglopen.

Ik heb ergens gelezen dat je dit kunt verhelpen door een goede uitlaat, maar zou het misschien ook iets motorisch kunnen zijn of misschien een foute afstelling van de carburateur?

Ik hoor het graag van jullie!

Mvg Marijn
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Vermogenverlies

Bericht door Lg tweewielers »

carburateur nakijken... Even een stuk volgas rijden en de op snelheid de dodemansknop indrukken en volgas houden tot je stilstaat. Dan je bougie even nakijken, zal denk ik zwart zijn ( teveel brandstof) Even je filter schoonmaken en je sproeier bekijken en het verstellen van de gasnaald wil vaak ook veel helpen bij chineesjes.

We hebben niks aan informatie dat je ook aan andere brommer sleutelt hoor, als je het wist vroeg je het hier niet :mrgreen:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Vermogenverlies

Bericht door MLeer58 »

Lg tweewielers schreef:carburateur nakijken... Even een stuk volgas rijden en de op snelheid de dodemansknop indrukken en volgas houden tot je stilstaat. Dan je bougie even nakijken, zal denk ik zwart zijn ( teveel brandstof) Even je filter schoonmaken en je sproeier bekijken en het verstellen van de gasnaald wil vaak ook veel helpen bij chineesjes.

We hebben niks aan informatie dat je ook aan andere brommer sleutelt hoor, als je het wist vroeg je het hier niet :mrgreen:
Nee, maar dat was om aan te geven dat ik nieuw ben met 2takt ;)
Bedankt voor de tips, zal in het weekend even proberen!

PS: Sorry voor de late reply :roll:
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
Plaats reactie