Wat voor bikes worden nou bij kartbanen gebruikt??

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Wat voor bikes worden nou bij kartbanen gebruikt??

Bericht door Gast »

Hoi (zoals je ziet heb ik er helemaal geen verstand van dus sorry voor de misschien 'rare' vraag)

ik zou wel eens willen weten (zoals de titel al zegt) wat voor bikes nou meestal bij kartbanen gebruikt worden??

Ik heb eens op zo'n ding gereden en wil er wel eens wat meer info over hebben, ik heb gelezen dat die "chinezen" weer niet al te veel kwaliteit zijn maar ik heb tot nog toe alleen op zo'n motortje van een kartbaan gereden en ik vraag me wel eens af wat dat voor bikes zijn

Greetz en alvast bedankt
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Hoi,

De meeste bikes waarmee op kartbanen gereden worden zijn van de bikers zelf. Er is een grote verscheidenheid aan bikes.

Zo zie je veel zelfbouwbikes, chinesche bikes, maar ook Tamas, Polini en Blata.

Om op een kartbaan te rijden is elke bike eigenlijk wel geschikt. Aan de een moet je alleen meer sleutelen als de ander. De chinese bikes hebben nog wel eens last van snel slijtende onderdelen omdat het een en ander te warm wordt en de banen te korte rechte stukken hebben om goed op snelheid te komen, maar daar zijn ook weer tal van oplossingen voor bedacht.

Volgens mij is er in Nederland nog geen kartbaan die ook minibikes verhuurd om op te rijden, maar ik kan het ook mis hebben.

Groeten,

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben gisteravond wezen rijden in Hasselt (Belgie), er was een persoon bij die foto's gemaakt heeft van de motortjes als ik het me goed kan herinneren dan zal ik eens kijken of ik die foto kan krijgen en dan zet ik hem hierop, die waren volgens mij best goed namelijk, en dat zullen niet de goedkoopste zijn want daar ben je veel te veel onderhoud aan kwijt anders....denk ik... :D

Alvast bedankt voor de uitleg voor zover 8)
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

bij ons is er altijd of ja ieder jaar een tijdelijke kartbaan daar zijn 2datums waar je een mini bike kan huren of ja kweet nie oft echt minibikes zijn maar het zijn in ieder geval van die kleine supermotart dingers dus ja
Gast

Bericht door Gast »

In Hasselt hebben ze een twaalftal GRC's van 4,2 pk. een aantal zijn wa getuned en trekken iets sneller,ma die worden normaal nie verhuurd. das ene van daar:


Afbeelding
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Duur grapje van de eigenaar !..

Wel leuke onderneming van diegene
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

de eigenaar van de motoren is Bert op het eijndt meervoudig Belgisch en Nederlands kampioen minibiken.
Geloof me de mini's zijn in uitstekende conditie.
Zeker een aanrader om daar te gaan rijden als je zelf geen pocket hebt

Grt dre
Checi

Bericht door Checi »

Andrre heeft inderdaad gelijk, deze bikes zijn prima in orde en Bert zorgt steeds dat ze in optimale conditie zijn.
Heb ook een aantal keren op deze bikes gereden toen ik op mijn nieuwe aan het wachten was.

Hasselt is ook een super baan met super grip.

P.S. Andre heb je de video van Hasselt al bekeken van Roy en Mike ?
Checi

Re: Wat voor bikes worden nou bij kartbanen gebruikt??

Bericht door Checi »

wlevels schreef:Hoi (zoals je ziet heb ik er helemaal geen verstand van dus sorry voor de misschien 'rare' vraag)

ik zou wel eens willen weten (zoals de titel al zegt) wat voor bikes nou meestal bij kartbanen gebruikt worden??

Ik heb eens op zo'n ding gereden en wil er wel eens wat meer info over hebben, ik heb gelezen dat die "chinezen" weer niet al te veel kwaliteit zijn maar ik heb tot nog toe alleen op zo'n motortje van een kartbaan gereden en ik vraag me wel eens af wat dat voor bikes zijn

Greetz en alvast bedankt
Zag dat je uit Heerlen komt, kijk eens op onze website wij komen ook uit het Zuiden. Als we nog eens in de buurt gaan trainen kun je misschien komen kijken.
Zondag zijn we trouwens bij goed weer in Amay (B) op de trainingsdag.
Is ook niet ver van Heerlen, ligt in de buurt van Luik.
Gast

Re: Wat voor bikes worden nou bij kartbanen gebruikt??

Bericht door Gast »

Zag dat je uit Heerlen komt, kijk eens op onze website wij komen ook uit het Zuiden. Als we nog eens in de buurt gaan trainen kun je misschien komen kijken.
Zondag zijn we trouwens bij goed weer in Amay (B) op de trainingsdag.
Is ook niet ver van Heerlen, ligt in de buurt van Luik.
Hey dat vind ik leuk!Als jullie zeker weten dat jullie gaan, stuur je maar even een straatnaam op (Dan kan ik internet-routeplanner raadplegen :P ) en dan kom ik eens kijken! :D
MX_Melvin
forum gebruiker
Berichten: 999
Lid geworden op: vr 30 apr 2004, 15:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door MX_Melvin »

Heey ik zou dat filmpje wel eens willen zien van Mike en Roy waar staat die dan?
Checi

Bericht door Checi »

MX_Melvin schreef:Heey ik zou dat filmpje wel eens willen zien van Mike en Roy waar staat die dan?
Melvin, is helaas niet in digitaal formaat voorhanden.
Staat op de videoband.
Gebruikersavatar
Rainman51
forum gebruiker
Berichten: 343
Lid geworden op: za 04 dec 2004, 23:09
Locatie: Brakel, België
Contacteer:

Re: Wat voor bikes worden nou bij kartbanen gebruikt??

Bericht door Rainman51 »

wlevels schreef:
Zondag zijn we trouwens bij goed weer in Amay (B) op de trainingsdag.
Is ook niet ver van Heerlen, ligt in de buurt van Luik.
Hey dat vind ik leuk!Als jullie zeker weten dat jullie gaan, stuur je maar even een straatnaam op (Dan kan ik internet-routeplanner raadplegen :P ) en dan kom ik eens kijken! :D
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Veel geluk met je routeplanner!! Het circuit ligt midden tussen de bossen in een doodlopend straatje, er staan geen pijlen naar de karting...
Hoplijk, zal £Katrien pijltjes zetten...

Anders moet je afspreken met Roy. Die weet het zijn!
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
Gast

Bericht door Gast »

daans schreef:Hoi,

De meeste bikes waarmee op kartbanen gereden worden zijn van de bikers zelf. Er is een grote verscheidenheid aan bikes.

Zo zie je veel zelfbouwbikes, chinesche bikes, maar ook Tamas, Polini en Blata.

Om op een kartbaan te rijden is elke bike eigenlijk wel geschikt. Aan de een moet je alleen meer sleutelen als de ander. De chinese bikes hebben nog wel eens last van snel slijtende onderdelen omdat het een en ander te warm wordt en de banen te korte rechte stukken hebben om goed op snelheid te komen, maar daar zijn ook weer tal van oplossingen voor bedacht.

Volgens mij is er in Nederland nog geen kartbaan die ook minibikes verhuurd om op te rijden, maar ik kan het ook mis hebben.

Groeten,

Daniel

ey...

dan ben ik erg benieuwd wat die snel slijtende onderdeelen zijn,, dan kan ik ze mss alvast beter verwisselen bij me bami bike... alle types zijn zeeerrrr welkom!!

ps waar kan ik in eindhoven of omstreken het beste naar toe voor luchtfilter cleaner en olie en andere onderhoudstechnische dingen???

bedankt alvast!!

mzzlz
Gebruikersavatar
steurtje
Moderator
Moderator
Berichten: 2073
Lid geworden op: do 11 nov 2004, 18:35
Locatie: Kwadendamme
Contacteer:

Bericht door steurtje »

Hey bob ik zou wel ff je rem blokjes bij je bike vernieuwen want ik heb de zelvde en bij mij zijn ze van plastic het nu goede gekocht remt stukken beter grt SIlas
Plaats reactie