Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arend
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 12:02
Minibike:: CHI

Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Bericht door Arend »

Iedereen wil harder. Ik niet. Ik wil de bike afknijpen voor mijn kinderen. De tandwielen heb ik al vervangen naar, voor 6 en achter 78 tanden. Ook zou ik de sproeier van 0.60 kleiner willen hebben en dan van het luchtfilterhuis één of meer van de 4 inlaatkanalen afdichten. De doorlaat van de carburateur van standaard 12mm zou ook verkleint kunnen worden. Heb me ook afgevraagd of er langere drijfstangen zijn, om zo de cilinder inhoud te kunnen verkleinen.
Heeft iemand kennis hiervan of ideeën hierover? Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd. Alvast dank!!!!
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Bericht door Timotje231 »

Waarom koop je niet gewoon een elektrische minibike?, nooit last mee dat ze niet starten...
MxGear
forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:18
Minibike:: Puch zelfbouw.
Locatie: Putten - Gelderland

Re: Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Bericht door MxGear »

Timotje231 schreef:Waarom koop je niet gewoon een elektrische minibike?, nooit last mee dat ze niet starten...
Een minibike met motortje is toch egt veel leuker!

P.s misschien uitlaat dichter maken?(prop erin)
Of zon gas schroefje zie ik ook wel is :p

gr Frank
Second place is the first loser!
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Bericht door Timotje231 »

Maar een chinees met lage toeren is gewoon heel erg klote, en rijd niet lekker, heb toevallig vorig jaar zo'n elektrische minibike gehad, zoveel mee gelachen zeg!, reed iets van 25 km/u , maar je hoorde het helemaal niet ofso, dus ook ideaal voor buiten, dus niet alleen op eigen terrein. Tenzij je op de baan wil rijden, dan moet je wel 1 met benzine nemen.

Gr Timo
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: Hoe laat ik 'm langzamer gaan???

Bericht door Picobello »

Gewoon een carosseriering tussen de uitlaat en de cilinder zetten. Verder niets veranderen. Werkt prima. Heb ik vorig jaar ook voor mijn zoon gedaan. Ben begonnen met een Blata Minimotard met 3 peekaa met 8mm ring in de uitlaat, daarna naar 9mm, 10mm, 12mm en 14mm en daarna open.

Mijn zoon rijdt nu met een Blata Elite JR van 7 peekaa zonder ringen in de uitlaat. Kinderen wennen best snel aan het vermogen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Plaats reactie