Pitbike, kan het uit of niet?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
PitBikeAmateur
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 19:17
Minibike:: chineesje

Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door PitBikeAmateur »

Hallo. Ik kan gratis een 125cc 4takt pitbike krijgen. Alleen is de reden dat hij hem gratis weg doet natuurlijk niet voor niets. Zo doet de remmerij het niet (goed) en is de bobine kapot. Ook is de achterveer te zacht. Ik heb zelf totaal geen verstand van pitbikes. Mijn vraag is dan ook of ik deze klus zelf moet aan gaan, of dat ik hem gewoon laat repareren. Als ik hem laat repareren is mijn vraag: hoeveel zou het ongeveer kosten? Mvg, Tim
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door Timotje231 »

Gewoon nemen. Reparaties zal niet zo heel veel zijn, Het is waarschijnlijk een chinese. Als het echt alleen de bobine is, die kosten volgensmij bij pitbikes ong 20-40 euro dat kan je ook zelf doen., en de remmerij kan je zelf afstellen, tenzij er dingen kapot zijn.

Gr Timo
MxGear
forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:18
Minibike:: Puch zelfbouw.
Locatie: Putten - Gelderland

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door MxGear »

Gratis is altijd mooi megenomen!
Gewoon meepakken, Even kijken wat er mis mee is,
Remmen nakijken, Kijken of hij vonkt of doet,
Je kan ook, Zuigerveren vervangen, Zuiger is nooit egt een ramp bij een pitbike.
Pakkingen vervangen. Kleppen afstellen.
En je bent klaar om te rijden, Gewoon even kijken wat er mee mis is.
Lijstje maken wat je nodig hebt en bestellen bij brinkmotoren! Of langshalen kan ook :)
Brink is een betrouwbaar persoon en is niet zo''n iemand die je verkeerde dingen geeft of iets.

Gr Frank
Second place is the first loser!
PitBikeAmateur
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 19:17
Minibike:: chineesje

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door PitBikeAmateur »

MxGear schreef:Gratis is altijd mooi megenomen!
Gewoon meepakken, Even kijken wat er mis mee is,
Remmen nakijken, Kijken of hij vonkt of doet,
Je kan ook, Zuigerveren vervangen, Zuiger is nooit egt een ramp bij een pitbike.
Pakkingen vervangen. Kleppen afstellen.
En je bent klaar om te rijden, Gewoon even kijken wat er mee mis is.
Lijstje maken wat je nodig hebt en bestellen bij brinkmotoren! Of langshalen kan ook :)
Brink is een betrouwbaar persoon en is niet zo''n iemand die je verkeerde dingen geeft of iets.

Gr Frank
Ja ik zou hem volledig nakijken en schoonmaken / afstellen. Brink motoren had ik inderdaad ook al gevonden, en een bobine kost €12.50. Alleen is er gezegt dat het moeilijk is om de goede te nemen.
PitBikeAmateur
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 19:17
Minibike:: chineesje

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door PitBikeAmateur »

Timotje231 schreef:Gewoon nemen. Reparaties zal niet zo heel veel zijn, Het is waarschijnlijk een chinese. Als het echt alleen de bobine is, die kosten volgensmij bij pitbikes ong 20-40 euro dat kan je ook zelf doen., en de remmerij kan je zelf afstellen, tenzij er dingen kapot zijn.

Gr Timo
Ik neem hem ook mee, als het niks is kan ik hem altijd nog wegdoen ;). Maar mij is verteld dat het moeilijk is om de goede bobine te vinden. Er zouden namelijk allemaal verschillende series zijn? En met de remmerij moet ik zowiso heen, omdat daar echt iets kapot is (achter).
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door Timotje231 »

Als je even een foto post, kunnen we zien wat voor een het is.
MxGear
forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:18
Minibike:: Puch zelfbouw.
Locatie: Putten - Gelderland

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door MxGear »

PitBikeAmateur schreef:
Timotje231 schreef:Gewoon nemen. Reparaties zal niet zo heel veel zijn, Het is waarschijnlijk een chinese. Als het echt alleen de bobine is, die kosten volgensmij bij pitbikes ong 20-40 euro dat kan je ook zelf doen., en de remmerij kan je zelf afstellen, tenzij er dingen kapot zijn.

Gr Timo
Ik neem hem ook mee, als het niks is kan ik hem altijd nog wegdoen ;). Maar mij is verteld dat het moeilijk is om de goede bobine te vinden. Er zouden namelijk allemaal verschillende series zijn? En met de remmerij moet ik zowiso heen, omdat daar echt iets kapot is (achter).
Een bobine is makkelijk te krijgen bij brinkmotoren,
Veel type''s zijn er niet gewoon even kijken naar de aansluiting en klaar is kees die dingen zijn niet overdreven duur.
Succes!
En uhh.. als je de pitbike niet meer hoeft ik wil hem wel van je overnemen!:)

Gr Frank
Second place is the first loser!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door Lg tweewielers »

Blauw witte draadje meten naar massa op wisselspanning +- 0.05 mV bij aantrappen Zwart rood 0.30 Mv

Dan is de ontsteking goed.

Dan op de bobine meten, aansturingsdraad moet spanning krijgen 12V wissel anders is de CDI kapot.

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
PitBikeAmateur
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 19:17
Minibike:: chineesje

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door PitBikeAmateur »

Timotje231 schreef:Als je even een foto post, kunnen we zien wat voor een het is.
Helaas is mijn avontuur al afgelopen... Hij heeft een nieuwe en houd de ander voor onderdelen. :(
PitBikeAmateur
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 19:17
Minibike:: chineesje

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door PitBikeAmateur »

Lg tweewielers schreef:Blauw witte draadje meten naar massa op wisselspanning +- 0.05 mV bij aantrappen Zwart rood 0.30 Mv

Dan is de ontsteking goed.

Dan op de bobine meten, aansturingsdraad moet spanning krijgen 12V wissel anders is de CDI kapot.

Gr,
Bedankt voor de informatie, maar de pitbike is al weg :/
MxGear
forum gebruiker
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:18
Minibike:: Puch zelfbouw.
Locatie: Putten - Gelderland

Re: Pitbike, kan het uit of niet?

Bericht door MxGear »

PitBikeAmateur schreef:
Lg tweewielers schreef:Blauw witte draadje meten naar massa op wisselspanning +- 0.05 mV bij aantrappen Zwart rood 0.30 Mv

Dan is de ontsteking goed.

Dan op de bobine meten, aansturingsdraad moet spanning krijgen 12V wissel anders is de CDI kapot.

Gr,
Bedankt voor de informatie, maar de pitbike is al weg :/
Haha kan gebeuren!
Dat overkomt mij ook wel is,
Maargoed! Blijf doorzoeken naar een leuke goedkope pitbike en knap hem op!
Zoeke zoeke zoeke!! :mrgreen:
Gr Frank
Second place is the first loser!
Plaats reactie