Aanhouding !!

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
Argtje99
forum gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 22:18
Minibike:: Chineesje
[url=http://postimg.org/image/r2u0cvefz/][img]http://s3.postimg.org/r2u0cvefz/image.jpg[/img][/url]
Locatie: Venlo

Aanhouding !!

Bericht door Argtje99 »

Oke hallo
Ik ben net aangehouden door de politie omdat ik liep met mijn bike
Hun zijden dat ik er niet mee mag lopen en een hoge boete voor kan krijgen
Dus ik dacht euh nee ik ben toch voetganger
Hun zeiden dus naam adres etc
Ik dacht dus f"ck weer een boete
Dus hun zijden nee je krijgt geen boete omdat ik je niet ermee heb zien rijden
Ik kwam thuis en gooide die bike gelijk de garage in niet meer buiten mee lopen
Dus nogal loop je ermee
ze hebben altijd een truck om je erin te luizen
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aanhouding !!

Bericht door Timotje231 »

Je mag ook volgens de wet niet met je minibike lopen, omdat je bent met je minibike op de openbare weg, en of je nou rijdt of niet, het is wettelijk niet legaal. Beetje flauw van de agent, maarja, het is maar net wie je treft., hij zou je eigenlijk ook een boete kunnen geven ervoor.

Gr Timo
Gebruikersavatar
Argtje99
forum gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 26 jan 2014, 22:18
Minibike:: Chineesje
[url=http://postimg.org/image/r2u0cvefz/][img]http://s3.postimg.org/r2u0cvefz/image.jpg[/img][/url]
Locatie: Venlo

Re: Aanhouding !!

Bericht door Argtje99 »

Eigenlijk wou ik met mijn vriend weg rijden want we waren tochi n de buurt van steegjes autos kunnen daar toch niet komen maar mijn bike starte helemaal niet meer :x maar gellukig heeft die agent me geen boete meer gegeven
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Aanhouding !!

Bericht door NickL93 »

Onzin.. je mag volgens de wet niet rijden op de openbare weg op een niet goedgekeurd voertuig. Lopen mag altijd, je bent immers een voetganger.
Als je er op rijdt kan je gepakt worden voor onverzekerd rijden, rijden op een voertuig zonder kemteken, en afhankelijk van het vermogen, rijden op een niet gekeurde bromfiets of motorvoertuig. En kan dan natuurlijk ook nog worden meegenomen en vernietigd.. maar niks van dit is van toepassing als je niet er op rijdt.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aanhouding !!

Bericht door Timotje231 »

Nee mag ook niet, omdat je je bevindt op de openbare weg.
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aanhouding !!

Bericht door Timotje231 »

art. 2 lid 2 RVV 1990 – de ‘regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een (...) bromfiets (...) aan de hand meevoeren’ – een algemeen uitgangspunt weer dat ook betekenis heeft voor de WVW 1994, het Voertuigreglement etc.: een bestuurder is iemand die zich verplaatst met behulp van een voertuig, het gebruik van de benenwagen maakt iemand tot voetganger en in die hoedanigheid kan en mag een fiets of bromfiets als voorwerp worden meegevoerd

Kort samengevat:
Je mag er dus niet mee lopen, omdat je er de bestuurder dan van bent. Als je je bike in de lucht houdt/boven de grond., dan zou je er wel mee mogen lopen.
Maar waarom zou je er überhaupt mee lopen op straat?, je rijdt neem ik aan gewoon op het circuit of op eigen terrein?
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Aanhouding !!

Bericht door NickL93 »

Na heel wat google werk ben ik inderdaad tot de zelfde conclusie gekomen.. alleen zit het het (ben ik tegen gekomen) iets anders.
Volgens RVV moet je de regels volgen van een voetganger, maar volgens WvW ben je nog steeds de bestuurder. Die RVV bepaling is niet van toepassing op WvW, daarom moet je 'officieel' dus ook een rijbewijs hebben voor lopen met een motor. Omdat het rijbewijs in WvW is geregeld. Maar geen helm.. want dat is weer in RVV geregeld.
In dit geval mag hij door gebrek aan typegoedkeuring niet eens op de openbare weg staan, en dus ook niet rollen.. zit wel vaag in elkaar allemaal.
Ik rijd inderdaad niet op de weg, en lopen/rollen is in principe alleen naar de auto.. maar kan me voorstellen dat iemand zijn bike naar een maatje zn huis toe rolt voor sleutelen o.i.d.
Denk dat een dergelijke boete toch ook wel aan te vechten valt bij OvJ.. slaat nergens op dat je wel mag tillen maar niet rollen xd
Gebruikersavatar
Gianluca
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 08:49
Minibike:: Blata Replica
Locatie: Ursem

Re: Aanhouding !!

Bericht door Gianluca »

Timotje231 schreef:art. 2 lid 2 RVV 1990 – de ‘regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een (...) bromfiets (...) aan de hand meevoeren’ – een algemeen uitgangspunt weer dat ook betekenis heeft voor de WVW 1994, het Voertuigreglement etc.: een bestuurder is iemand die zich verplaatst met behulp van een voertuig, het gebruik van de benenwagen maakt iemand tot voetganger en in die hoedanigheid kan en mag een fiets of bromfiets als voorwerp worden meegevoerd

Kort samengevat:
Je mag er dus niet mee lopen, omdat je er de bestuurder dan van bent. Als je je bike in de lucht houdt/boven de grond., dan zou je er wel mee mogen lopen.
Maar waarom zou je er überhaupt mee lopen op straat?, je rijdt neem ik aan gewoon op het circuit of op eigen terrein?
Ik begrijp hieruit dat je dus wel mag lopen met je bike, want je gebruikt je bike niet als vervoersmiddel.
Hij staat niet aan dus kan je ook niet zo weg rijden.
''het gebruik van de benenwagen maakt iemand tot voetganger en in die hoedanigheid kan en mag een fiets of bromfiets als voorwerp worden meegevoerd''
Hier begrijp ik ook uit dat het dus wel mag.

Het is niet de meest makkelijke optie, maar als je bijvoorbeeld naar een vriend z'n huis loopt.
Kun je het beste gewoon dit artikel meenemen op zak, voor als er wel iemand in het blauw je tegenhoudt. :P
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Aanhouding !!

Bericht door Timotje231 »

Maar die bromfietsen mogen legaal op de weg komen omdat ze zijn verzekerd etc, een minibike niet.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Aanhouding !!

Bericht door Lg tweewielers »

Je mag er niet mee lopen, je voertuig ( in dit geval minibike ) voldoet niet aan de wettelijke eissen om op de OPENBARE weg te komen.

En auto/motor/scooter welke geschorst is mag ook NIET op de openbare weg staan/komen.

Einde discussie, het mag niet. als je gepakt wordt ben je blij als je een boute krijgt want ze mogen een minibike ook per direct in beslag nemen !

Ja het is achterlijk maar helaas is de regel er nu eenmaal, ik zou er rekening mee houden.. Zet em in een boulderkar en het mag wel ;)

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Picobello
forum gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:30
Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6
Locatie: Oss

Re: Aanhouding !!

Bericht door Picobello »

Wat een onzin allemaal #-o

Zolang jij met je minibike loopt is er geen agent die je een bekeuring mag geven, laat je niks wijs maken.

Het gaat er om of je je eigen voortbeweegt met behulp van een voertuig en niet over het lopend voortbewegen van een voertuig. Staat ook exact in de tekst die Timo geschreven heeft Als jij je minibike al lopend voortbeweegt (bij het kontje beetpakken en met het achterwiel van de grond de minibike voortduwen) behoor je tot de voetgangers.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Aanhouding !!

Bericht door Lg tweewielers »

nee, je mag er niet meer op de weg komen hoor. Wat ik al zeg, een voertuig geschorst of zonder kenteken mag ook niet op de openbare weg staan en/of komen.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Aanhouding !!

Bericht door NickL93 »

Inderdaad.. picobello kijk ook eens naar mijn reactie. Ik dacht eerst het zelfde als jij, maar het is niet zo..
Je mag bijvoorbeeld (volgens de wet) ook niet een motor voort duwen zonder motorrijbewijs. Klinkt misschien raar en krom, maar het is toch echt zo. ;) Dus maak mensen nou geen dingen wijs die niet kloppen.. aangezien de argumenten daarvoor al zijn ontkracht in dit topic. Je bent inderdaad een voetganger volgens de RVV, maar dat staat geheel los van alles wat er in de WvW staat.. waaronder dus de verplichting van een typegoedkeuring en verzekering
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Aanhouding !!

Bericht door Lg tweewielers »

Wetten gaan we hier ook niet over, dat is aan de polisie :)

Ik sluit dit topic nu. Minibikes horen nu eenmaal op het circuit.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gesloten