Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Tuscani
nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:28
Minibike:: Chinees

Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door Tuscani »

Beste,

Ik heb sinds kort 2 chinese pocketbikes, deze waren niet lopend bij aankoop. Nu sta ik zover dat ik eentje draaiende heb maar kan er niet mee rijden.
De motor start enkel met choke, en gaat dan meteen hoge toeren maken (wiel van de grond). Als ik vervolgens de choke af zet zakt hij in toeren en kan ik hem draaiende houden door met de gas te spelen (valt uit na enkele seconden, stationair schroef bijstellen veranderd niets). Als ik vervolgens gas geef met het wiel van de grond reageert hij wel perfect, en komt ook hoog in toeren. Wil ik vervolgens vertrekken, dan rijd hij slechts stapvoets en heeft de neiging uit te vallen.

Is dit een probleem van afstelling? Of kan evt valse lucht hier iets mee te maken hebben? Gasnaald clipje heb ik een stap naar beneden gebracht (2 van 5) en heb ook verschillende sproeiers getest (staat geen maat op dus kunnen mogelijk dezelfde zijn) maar het probleem blijft. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!
Baron
nieuwe gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 07 feb 2014, 21:19
Minibike:: nitro
blata b1 kopie

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door Baron »

Heb je je krukas keerringen al kunnen controleren?
Bij lopende motor wat remmenreiniger oid op de keerringen spuiten en kijken cq luisteren of de motor erop reageert.
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door NickL93 »

Vind ik inderdaad klinken als valse lucht.. afstellen werkt dan (bijna) niet, en hij loopt dan op de choke beter.


Edit: ow maar je weet de sproeiermaat dus ook niet.. kan ook nog gewoon te klein zijn.
Tuscani
nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:28
Minibike:: Chinees

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door Tuscani »

Heb gisteren nog wat zitten klooien, en het is gelukt om hem stationair te laten draaien. Ben vervolgens met remmenreiniger aan de gang gegaan en tussen de carb en spruitstuk reageert hij inderdaad.
Een pakking heb ik hier niet tussen zitten, hoort dit wel? En werkt het als ik zelf een pakking hiervoor uit snij?
Bedankt voor de reacties igg!
Gebruikersavatar
NickL93
forum gebruiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 19:01
Minibike:: GRC RR
Locatie: Volendam

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door NickL93 »

Volgens mij hoort daar geen pakking, maar zo'n rubberen verbindingsstuk. Die zal er vast wel op zitten..
Tuscani
nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 15:28
Minibike:: Chinees

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door Tuscani »

Er zat een pakking tussen, maar deze was niet meer in top staat. Heb deze verwijderd en zo op het rubberen spruitstuk geplaatst, maar hij trok nog valse lucht. Vervolgens zelf een pakking gesneden maar trok nog lucht. Heb hem nu gemonteerd met een beetje kit. Heb het nog niet getest ivm droogtijd, maar als dit niet werkt dan zal het waarschijnlijk een Dell'ortho imi carb setje worden
tim minibike
forum gebruiker
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 16:33
Locatie: maarssen

Re: Chinees draait, maar gaat amper vooruit

Bericht door tim minibike »

Je moet tussen standaard carb en spruitstuk een pakking. Als die met een pakking nog valse lucht trekt lijkt het dat het spruitstuk oneveven is. En je kan ook een butterfly carb nemen in plaats van imi.
X1 Midibike, 110cc occ mini chopper 8)
Plaats reactie