Menthanol?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

edgo

Bericht door edgo »

Niet zeuren,maar gewoon er in pleuren :!: ](*,)
Niek

Bericht door Niek »

Zou ik niet doen

Hele tank vol methanol

Rij 2 km per uur harder en motor loopt er niet lekkerder op
Neluhz

Bericht door Neluhz »

het voordeel van methanol is dat je de compressie verschrikkelijk op kan schroeven, bijv dmv de kop afdraaien enz.
als je dat niet doet, is er idd niet veel winst te behalen.
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal. zal ik jullie dan maar eens uit de dromen helpen...? zonder aanpassing van de motor kan je niet normaal rijden op nitro methanol. ik heb zelf diverse test gedaan met tornado 25% brandstof van mijn modelauto,de bike blijft lopen en wil niet meer uit!!de bougie blijft dus uit zichzelf gloeien!! hij loopt onregelmatig en hapert een beetje!! met een powerfilter en een iets kleinere sproeier dan standaard gaat het al iets beter,maar nog niet veel harder!! voor echte resultaten (en veilige!!) dien je een walbro vlinder carburateur te hebben,powerfilter,aangepaste cilinderkop met speciale bougie en heel goede koeling. zoek maar eens op google duitsland naar : fg marder nitro methanol, dan vind je een simpele uitleg. mvg. bjorn
Gast

Bericht door Gast »

:shock: bijna vergeten : maar als de motor alle aanpassingen heeft gehad is er een vermogen winst te behalen tussen de 25 en 50% afhankelijk van het nitro methanol gehalte!! :D dat is dus niet mis!! kostenplaatje zal rond de 400 euro liggen. dus het is wel degelijk mogelijk om snelheden boven de 100 te halen hiermee,maar een chinees minibikeje lijkt me hiervoor geen goede keus,is niet echt goede kwaliteit,als je echt zoiets van plan bent kan je beter een polini of grc pakken,of een blata elite,liefst een watergekoelde. ik zal binnenkort wel een linkje plaatsen hier met voorbeelden van modificaties van het blok. mvg. bjorn
vincent popma
forum gebruiker
Berichten: 572
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 17:28
Locatie: witmarsum
Contacteer:

Bericht door vincent popma »

gewoon niet doen heb ik al lang gedaan de hele bende loopt vast
Gast

Bericht door Gast »

Btw Nitro is onwijs duur je betaald voor 1 liter al 11,00 euro en voor 2,5 liter 23,00 met ongeveer 16 procent nitro er in
Gast

Bericht door Gast »

killian schreef:Btw Nitro is onwijs duur je betaald voor 1 liter al 11,00 euro en voor 2,5 liter 23,00 met ongeveer 16 procent nitro er in
klopt en de rest Methanol met een beetje olie maar methanol is nog steeds agresiever dan benzine dussss
hij loopt er altijd harder door.
stock-cars lopen op methanol :twisted: :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

hey,jullie zien steeds 1 ding over het hoofd hoor :
NITRO methanol,woord zegt het al,
is dus menges van nitroglicerine-methanol-wonderolie
16% betekent dus : 16% nitroglicerine en +- 2-4 olie,rest is methanol.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik ga dit dus mooi neit proberen, wat heeft het voor nut!
als ik de prijzen voor de brandstof zie dan kan je in plaats van ongeveer 8 liter alweer een bigbore kit op je mini hebben :P en 10 liter later een andere cabr. , weer 10 liter later een technigas gp1 uitlaat :P :P

verspilling van je geld en van je bike dus...
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Het werkt gewoon niet.
Heb het eens bij mijn scooter geprobeerd.
Ik merkte geen verschil, hoe groter de verhouding nitro-benzine werd hoe slechter hij liep, totdat hij gewoon niet van plaats kwam.
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Baan schreef:Maar die Nirto rc blokjes werken weer heel anders, een soort diesel met een gloei spiraal. kweet niet of het wel goed is voor je bougie. Het is ook nog eens een andere verbranding. Wel een voordeel is dat dat nitro van zichzelf al goed koud is waardoor je misschien een betere koeling hebt.

Ik zou het zelf niet doen, maar wie ben ik.

En toch wil ik wel weten of het werkt.
Dieselmotor heeft geen bougie, is zelfontbrandingsmotor. Dat wil zeggen dat het brandstof/lucht mengsel ontbrand door de druk en dus de temperatuur ervan. ( sorry voor deze nerd actie )
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

janzzuh schreef:
Baan schreef:Maar die Nirto rc blokjes werken weer heel anders, een soort diesel met een gloei spiraal. kweet niet of het wel goed is voor je bougie. Het is ook nog eens een andere verbranding. Wel een voordeel is dat dat nitro van zichzelf al goed koud is waardoor je misschien een betere koeling hebt.

Ik zou het zelf niet doen, maar wie ben ik.

En toch wil ik wel weten of het werkt.
Dieselmotor heeft geen bougie, is zelfontbrandingsmotor. Dat wil zeggen dat het brandstof/lucht mengsel ontbrand door de druk en dus de temperatuur ervan. ( sorry voor deze nerd actie )
Hij zegt dan ook nergens dat een dieselmotor een bougie heeft!
Voorgloeiers heeft een diesel wel. En het mengsel verbrand door de extreme wrijving (druk)!

Sorry voor deze nerd actie maar als je het doet doe het dan goed.
Plaats reactie