Artikel Gazet Van Antwerpen

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Artikel Gazet Van Antwerpen

Bericht door Gast »

Heeft er nog iemand de gazet van antwerpen (belgie) van vrijdag of zaterdag??

Men stiefvader heeft me verteld dat daar een artikel over pocketbikes instond dat hier in belgie geen enkele wet is die kan verbieden dat je ermee op de baan rijd!

Als iemand het vind kan hij of zij het dan posten...
Ben ook nog volop aant zoeken

Grtz
Gebruikersavatar
Scalibur
forum gebruiker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)

Re: Artikel Gazet Van Antwerpen

Bericht door Scalibur »

DeFrancus schreef:Heeft er nog iemand de gazet van antwerpen (belgie) van vrijdag of zaterdag??

Men stiefvader heeft me verteld dat daar een artikel over pocketbikes instond dat hier in belgie geen enkele wet is die kan verbieden dat je ermee op de baan rijd!

Als iemand het vind kan hij of zij het dan posten...
Ben ook nog volop aant zoeken

Grtz

kan niet, minibike=niet !CENCUUR!, dus verboden op openbare weg. Zo simpel ist.
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
Gast

Re: Artikel Gazet Van Antwerpen

Bericht door Gast »

Scalibur schreef:
DeFrancus schreef:Heeft er nog iemand de gazet van antwerpen (belgie) van vrijdag of zaterdag??

Men stiefvader heeft me verteld dat daar een artikel over pocketbikes instond dat hier in belgie geen enkele wet is die kan verbieden dat je ermee op de baan rijd!

Als iemand het vind kan hij of zij het dan posten...
Ben ook nog volop aant zoeken

Grtz

kan niet, minibike=niet !CENCUUR!, dus verboden op openbare weg. Zo simpel ist.
Weet ikzelf ook :D Maar in het artikel staat letterlijk dat ze hun pocket op het politiebureau zijn gaan afhalen en dat ze geen enkele boete hebben moete betalen..

Dat het niet mag weet ik ook maar dat heeft er nu niets mee te maken, ik zou graag het artikel terugvinden en dat iedereen et kan lezen.
Gast

Bericht door Gast »

GROOT FOUTJE

Het artikel komt dus niet uit Gazet Van Antwerpen maar uit Het Laatste Nieuws :oops:
Gast

Bericht door Gast »

Het is de voorbije dagen ook in het nieuws gekomen.
Ze hebben enkele gasten in Maasmechelen hun pocket in beslag genomen omdat deze hiermee naar hun werk reden :D
Ze hebben inderdaad hun bike terug gekregen maar er gaat deze week nog een wet goed gekeurd worden dat de pockets op alle openbare wegen verbied.En zodoende mag de politie hem dus wel in beslag nemen en je een boete geven 8)
Gast

Bericht door Gast »

Goed om te weten dat het niet blijvend mogelijk is :)
Maar dat zou al goed zijn voor als we op parkings rijden en ze zouden nx mogen zeggen maarjah weeral pech :roll: 8)

Maar ff terug terzake: Heeft iemand het artikel???
Gast

Bericht door Gast »

kben aan het zoeken geweest naar het artikel maar in de krant van zaterdag staat het niet in, dus denk ik dat het in da van de vrijdag moet staan en die krant heb ik niet.

Kzou ook graag het artikel eens lezen. Misschien op de site van het laatste nieuws eens zoeken naar een emailadres en eens mailen naar de krant om te vragen of ze het eens kunnen doormailen ofzo.

Groetjesss
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

ik heb het artikel even opgevraagd op hun website.
Zeer snelle service, kreeg nog geen half uurtje later antwoord.
Lijkt me wel dat dit niet het volledige artikel is :


orginele filenaam idv pocket bikes
mediargus issue 69647620706F636B65742062696B6573
titel Het Laatste Nieuws
afdeling Algemeen
editie HL (Nationaal)
sectie Actueel
publicatie datum zaterdag, 16 juli 2005
auteur De Vos Ingrid
paginanummer 22
layoutnaam 22_GPV2QU_20050716_HLNHP
onderwerp Pocket Bikes verboden op openbare weg
scope persgroep
dbase filenaam 20050716-5837632.HTM



Pocket Bikes verboden op openbare weg

BRUSSEL – De federale politie wijst erop dat de Pocket Bike, dat zijn de populaire kleine replica’s van motoren, niet op de openbare weg mogen. «Het zijn speeltjes en dat moeten ze ook blijven», zegt woordvoerder Eric Aerden. Totnogtoe werden niet in elke politiezone mensen geverbaliseerd die met hun
Pocket Bike op de weg rijden. Het verkeersreglement verbiedt immers niet uitdrukkelijk de mini-motoren. Foto EPA
Randy
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 02 jan 2005, 22:04
Locatie: Enschede

Bericht door Randy »

Hoi,

Ik heb een vraagje, als ik met de minibike op de parkeerplaats rij mogen ze dan mijn minibike in beslag nemen of alleen een boete geven. En mag je in Duitsland wel rijden met de minibike (uiteraard op parkeerplaatsen).

Groetjes Randy
Plaats reactie